• Anonym (Sol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:42:25 följande:
    Bevisligen finns det män som duschar, sköter sina tänder och har en bra människosyn som du inte har sex med. Det är omöjligt att alla kan hamna i en sån kategori.
    Fast kvinnor får ju inte välja fritt, enligt dig. De ska inte få tillgång till alla attraktiva killar. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:10:47 följande:
    Ja, det är klart det inte strider mot grundlagen eftersom sex inte är en rättighet.
    Om sex inte är en rättighet så kan inte alla förvänta sig att få det. Så då behöver vi inte dina förslag. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:15:45 följande:
    Nej, men det ska fortfarande vara jämställt i den meningen att lika många män som kvinnor har sex/ har inte sex.
    Varför då, det är ju ingen rättighet. Och det kan aldrig bli jämt, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:33:52 följande:
    Löner är inte heller en rättighet. Varför ska vi bry oss om lönegapet mellan män och kvinnor i såna fall?
    Jo, det finns lagar om att man måste betala ut löner. Visste du inte det? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-25 17:26:56 följande:
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-25 16:52:28 följande:
    Säger han som står för 283 st inlägg, plus minus några stycken. 
    Tog 283 inlägg och 28 sidor för att inse att det är bortkastad tid. Bättre sent än aldrig. :)

Varför kom du tillbaka då?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-25 20:06:57 följande:
    Jag har lite tid över för att försöka förbättra miljön. :)
    Så trots att du inte lyckats tidigare så gör du på samma sätt igen men förväntar dig ett annat resultat?

Du påminner om TS. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-25 20:10:32 följande:
    Vi är alla människor. Du påminner om TS du med. Därför det är så viktigt att vi samarbetar istället för att kriga.
    Är det så du säger till din dotter när hon träffar på en kvinnohatande man, att hon ska samarbeta med honom?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-07 10:22:53 följande:
    Jag håller med dig i allt förutom att jag tolkar det som att du förminskar det faktiska mannsöverskott vi har i Sverige. Jag tycker också vi ska hjälpa människor i nöd. Men visst är det konstigt att det varit mest män som behövt fly och lämna kvinnorna.

Tror inte du hade pratat om konkurrens på samma sätt om det varit ett kraftigt överskott på kvinnor, en jämn könsfördelning tror jag är det bästa för samhället.
    Menar du att arbetslösa flyktingar är ett hot mot svenska ensamma män?

Majoriteten svenska kvinnor vill ha en man med värderingar liknande de svenska. Så om man sorterar bort de
    män i Sverige som har en annan kvinnosyn än den gängse i Sverige, hur stort är då mansöverskottet? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Man) skrev 2024-01-07 11:23:24 följande:
    Jag tror inte arbetslösa flyktingar är ett hot mot svenska män som är etablerade i samhället. Men problemet kvarstår ändå med skev könsfördelning för några får ju aldrig chansen och det är väl fortfarande ett problem om dom invandrande männen aldrig kommer ut på relationsmarknsden?

Jag lever själv i en relation och är äldre än den åldersgrupp mannsöverskottet är i.
    Självklart kan det vara ett problem, men det är inte min poäng. Min poäng är att vissa svenska ensamma män tror att det finns ett stort mansöverskott som hindrar dom från att få en kvinna. Men plockar man bort vissa män, som inte är ett hot mot svenska män, så försvinner det mesta av mansöverskottet. Ett visst överskott kommer alltid att finnas, men det krymper ju äldre männen blir. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Gör annorlunda!) skrev 2024-01-07 12:14:45 följande:
    De ensamkommande "barnen" gifter sig ju oftast med flickor som de hämtar från hemlandet senare, som anhöriginvandrare. Eller med flickor som tagits hit som anhöriginvandrare (systrar) till andra ensamkommande "barn". Det är bara under en period som dessa "barn" lever ensamma.

I dessa kulturer är det föräldrarna/klanerna som bestämmer över äktenskapen, vilket såklart är på både ont och gott. Ont för den som blir påtvingad ett äktenskap med en partner som den inte vill ha och inte passar ihop med, men gott för den som kanske inte skulle ha lyckats skaffa en partner på egen hand.

Hemgiften sätts i relation till brudens skönhet, vilket gör att en vacker dotter går att gifta bort gratis, medan en ful dotter kräver mycket guld som hemgift. En flicka med klumpfot (som är rätt vanligt p.g.a. av inaveln, i europeiska befolkningar får flickor nästan aldrig klumpfot då anlaget är recessivt) kan vara omöjlig att gifta bort, hur mycket guld klanen än hänger på henne. 

Läste faktiskt en intressant intervju med en indiska i London, i en brittisk damtidning. Hon hade gått förbi sina fruktsamma år, och aldrig varit tillsammans med en man. Hon var en av dem, som bara inte förstod hur man får till detta - trots att hon såg fullt normal ut.  

Hon sa i alla fall, att ungdomarnas frihet att välja partner i Västerlandet hyllas vitt och brett, men att man glömmer bort dem som då hamnar utanför. Hon sa, att hade familjen bliivt kvar i hemlandet så hade hon blivit bortgift, då hon som sagt såg helt normal ut, och kunnat skaffa sig barn och inte behövt leva ensam livet ut. Hon sa, att hon hade kunnat bli lycklig och även göra en man lycklig... om hon bara fått möjligheten. Så det där kan man diskutera hur länge som helst... hur eller hur, så är det INTE ett rent manligt problem. 

Det fungerar ju i länder där kvinnans status är låg, både socialt och ekonmiskt. Det är männen som väljer och kvinnan som blir beroende av mannen. Dvs för kvinnorna är det ett val (?) mellan pest eller kolera. 

Men pratar vi ensamma svenska män är det inte relevant. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?