• Anonym (Sol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 13:15:20 följande:

Du begriper inte att kompentens i detta fall är ett relativt begrepp?

Kvinnan är kanske inte inkompetent, bara det att styrelsen (som innehåller kvinnor) har bedömt mannen som aningen mer kompentent/relevant.

Nä, låt oss alltid anta män och kvinnor automatiskt är lika kompententa för en styrelsepost och styrelserelationer. Trots att styrelsen säger annorlunda. Jag menar vad begriper dom?

När det gäller andra relationer, så låt oss automatiskt anta att det alltid är fel på inceln, bara.

Då kan vi ju behålla regleringar för bolagsstyrelserna.

Men vill slipper insatser relation man/kvinna

Vill du att staten ska reglera folks sexliv och relationer? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 13:48:50 följande:

Nej, staten skall inte hjälpa män att få sex, däremot är det en rimlig begäran att staten erkänner problemet mansöverskottet och agerar för att minska överskottet på män.

Staten hade då isf verkat för jämställdhet i form av en  jämnare könsfördelning  mellan kvinnor och män i Sverige.

Jag anser att det är viktigt att staten verkar för jämställdhet mellan kvinnor och män.

Är du intresserad av en sådan jämställdhet?

Hu ska det minskas, ska vi skjuta folk? Vi har liksom de medborgarna vi har, de har rätt att bo här. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 15:03:42 följande:
    Som du mycket väl vet så har jag redan svarat på frågorna tidigare.

Jag vill dock att du svarar på min fråga.
    Är du intresserad av jämställdhet eller är du det inte?
    Vilka seriösa lösningar har du för detta?

Vv, svara inte på vad du INTE vill, det har du redan gjort en miljon ggr!
    Du har inte kommenterat varför du skriver att bolagsstyrelser har regleringar angående kön. En ren lögn från din sida, samma sak med att du använder ordet inkompetent kvinna. Varför så nedlåtande mot kvinnor? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 15:03:42 följande:
    Som du mycket väl vet så har jag redan svarat på frågorna tidigare.

Jag vill dock att du svarar på min fråga.
    Är du intresserad av jämställdhet eller är du det inte?
    Vilka seriösa lösningar har du för detta?

Vv, svara inte på vad du INTE vill, det har du redan gjort en miljon ggr!

Varför tror du att det kan bli jämställt på dejtingmarknaden? Det har det aldrig varit, för det fungerar inte så.

Däremot har både män och kvinnor idag samma möjligheter att träffa någon och själv bestämma huruvida de ska bli tillsammans eller inte. Där finns ingen skillnad. Men då måste de ensamma männen gå utanför hemmet så de kan träffa någon. Men ingen hindrar dom, de har samma möjligheter och rättigheter som kvinnor att vistas i samhället och att ta kontakt med det motsatta könet. 

Så vad är ojämlikt? Att kvinnor precis som män får säga nej?

• Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 15:43:45 följande:
    Som jag också har sagt tidigare kommer inte Incels att totalt att elimineras om antal män minskar, däremot blir det en jämnare balans. 

När det gäller U.K. I åldersgruppen 0-64 år finns en relativt stark övervikt av män. Det kan förklara att det finns många Incels där. 
    Du har rätt i att finns fler kvinnliga pensionärer i U.K (som i de flesta länder)
    Källa: Wikipedia
    Så incels blir plötsligt attraktiva och vågar ta initiativ om antalet  män minskar?

Hur ska antalet minska? Ska vi utvisa svenska medborgare?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-18 10:21:25 följande:
    Jag argumenterar på ett sätt som är lösningsorienterat, snarare än att vara inriktad på att brännmärka vissa åsikter.

Ditt fokus på att döma folk som har fel åsikter löser inga problem alls.
    Lösningsorienterat? Tror du någon här på FL kommer att införa dina förslag?

Du gör ingenting, du vågar inte ens prata om detta IRL, trots ditt skryt om att den rätta sidan valet. Inget parti driver dina frågor och förslag. Inget parti kommer att lägga sig i hur privata företag styr sina appar för dejting. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-23 16:34:27 följande:

Jag undrar hur man gör med de kvinnor eller män som inte alls vill ligga med någon? Måste de ställa upp ändå? Blir det extra tillfällen för oss som ff är aktiva? Hur länge måste man vara tillgänglig? Om jag är i ett förhållande, måste jag ligga med främlingar ändå? 
    Kommer det finnas ett ställe att rapportera antal ligg? Ett tillägg på deklarationen? 
    Om jag inte knullat nog många ggr så får jag några månader på mig att komma ikapp? 
    Så många frågor....

Enligt TS och vissa andra i tråden finns inte frivilligt sexlösa singlar. TS menar att folk ljuger när de säger att kvinnor hellre lever själv än med någon de inte vill ha. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 18:50:24 följande:
    "Är det...?" syftar på nutiden. Frågan är om det smart att som du acceptera att kvinnor inte ska behöva ändra på några beteenden alls för att vi ska få ett jämställt samhälle. Om jag hade menat det som du (medvetet) tolkar det felaktigt till hade jag skrivit "Var det...?" syftandes på dåtiden. Du får släppa dina felaktiga tolkningar nu och det gäller även den andra saken om 100 år sen som jag aldrig ens har uttryckt.

Det handlar inte om kvinnors kroppar, utan om rätten till mäns kroppar. Objektifieringen av män som pågår behöver upphöra.

Konkret borde kvinnor backa från sina intressen på tre punkter:

- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.
    - Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.
    - Inte ha relationer med män som träffar flera kvinnor samtidigt.

Tre fullt rimliga punkter som inte alls är ouppnåeliga.
    Hur ska vi göra med mäns löner? De flesta män tjänar mer än kvinnor av olika anledningar. Ska männen sänka sina löner eller ska kvinnor få mer betalt? Vad händer om kvinnan tjänar mer, men sedan får mannen ett bättre betalt arbete, ska de skiljas då? Hur ska detta genomföras, måste man skicka in sin deklaration när man vill gifta sig eller bli sambo? Eller ska man ha sitt senaste lönebesked med sig redan på första dejten? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:23:13 följande:
    Det borde i första hand lösas genom attitydförändringar.
    Hur ska det ske? Du vågar ju inte ens prata om dina idéer med dina kompisar, så hur ska du påverka folk? Eller är det som vanligt, någon annan som ska göra det? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:33:23 följande:
    Det ska kontrolleras och övervakas via dejtingapparna.
    Statliga dejtingappar? Får Nordkorea-vibbar. Förstår att du inte vågar visa åsikter inför dina vänner. Du förstår det nog själv innerst inne, att ingen kommer att driva detta. Inte ens SD.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?