• Anonym (Sol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:04:51 följande:
    Jag har inget emot om apparna försvann.

De män som inte har en chans på dejtingappar skulle ha en större chans i verkligheten när de inte behöver konkurrera med de lyckosamma männen på dejtingapparna. Vi skulle återgå till hur det var för 15 år sen när ingen pratade om problemet med incels.
    Men skippa apparna då. Du har ju större chans IRL eftersom du slipper en del av de populära männen som finns där. Fast då har du ju i och för sig inget att skylla på om de tackar nej till dina inviter. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:06:55 följande:
    Han som sade att det bara var hans eget fel att han inte har sex tillhör också den gruppen, vare sig han vill det eller inte.
    Nej, han ingår inte i gruppen sexlösa män som tycker att någon annan ska lösa deras problem. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 19:37:47 följande:
    Du får gärna berätta om de känd man som basunerat ut kvinnohat i medierna med uppbackning inifrån.
    Donald ?grab them by the pussy?  Trump
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 19:54:19 följande:
    Har han uttryckt  sig lika grovt om kvinnor som Larsson gjort om män. Oavsett är han avskydd av de etablerade medierna. Det är skillnaden. Kvinnohatarna får följare i sociala medier men accepteras inte av etablerade medier. 
    Larsson uttalade sig om våldtäktsmän, det har hon förklarat. Men det passar ju inte in i ditt narrativ.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-14 20:15:49 följande:
    För Trump är ju så backad av svenska medier?

Sedan skulle jag inte titulera Trump som någon som uttryckt kvinnohat även om han uttryckt sig sexistiskt. Mig veterligen har han inte uttryckt hat gentemot kvinnor.
    Läs på SD:s Samnytt. Där hyllas han av svenska män. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-14 22:34:30 följande:
    Okey, vore det bäst att inte hata varken män eller kvinnor? 
    Om man måste hata Är det bäst att rikta hot mot en individ eller mot en grupp?

Inget fel att rikta hat mot en grupp. Pedofiler är t ex en grupp som många hatar, många med egna erfarenheter. Samma sak med våldtäktsmän. 

Men jag säger som många andra, det är lättare att förstå hatet mot vissa grupper av män, eftersom de orsakar så mkt skada och förödelse i samhället. Läser man t ex Flashback så hatas kvinnor för att de är kvinnor, för att de inte föder tillräckligt många barn eller för att de har för mkt sex. 

Konstigt att alla inte ser skillnaden. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:06:09 följande:
    Nej, jag har inget emot det. Inför åldersregler på dejtingappar så man inte kan dejta med för stor åldersskillnader. Det skulle gynna äldre kvinnor om män i samma ålder inte hade tillgång till yngre kvinnor samtidgt.

Allt som tyder på ett ansvarslöst och degenererat beteende är jag principiellt kritisk till.
    Du är alltså emot incels. 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-17 01:25:16 följande:
    Om folk slutar använda apparna löses problemet av sig själv, för då minskar utbudet av män som finns att tillgå. Resultatet blir samma som med kvoterade dejtingappar.

Det fanns inte lika många incels på den tiden när folk träffades på riktigt.
    Männen försvinner inte för att apparna försvinner. Incels försvinner inte för att apparna försvinner. Incels blir inte ner attraktiva för att apparna försvinner.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 12:31:19 följande:

Hur menar du?

Att en kvinna automatiskt har bra kvalifikationer (bättre än en man) och därför borde ta plats i styrelsen? Och att en man (incel) automatiskt har dåliga värderingar och därför inte borde få tillgång till relationer?

Vad lustigt, jag ser följande scenario, en inkompetent kvinna får plats i styrelsen, trots att det finns åtminstone 2 män som objekt sett har bättre kvalifikationer enligt styrelsen själva.

Jag funderar därför på varför den inkompetenta kvinnan skall få plats i styrelsen när den inkompetenta inceln bara måste jobba med sig själv och ändra värderingar, han måste kvalificera sig.

Att vissa vill kvotera in inkompetenta kvinnor är något du själv hittat på. Varför inte argumentera hederligt istället?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-17 13:15:20 följande:

Du begriper inte att kompentens i detta fall är ett relativt begrepp?

Kvinnan är kanske inte inkompetent, bara det att styrelsen (som innehåller kvinnor) har bedömt mannen som aningen mer kompentent/relevant.

Nä, låt oss alltid anta män och kvinnor automatiskt är lika kompententa för en styrelsepost och styrelserelationer. Trots att styrelsen säger annorlunda. Jag menar vad begriper dom?

När det gäller andra relationer, så låt oss automatiskt anta att det alltid är fel på inceln, bara.

Då kan vi ju behålla regleringar för bolagsstyrelserna.

Men vill slipper insatser relation man/kvinna

Fast vi har inga regleringar för bolagsstyrelser när det gäller kön. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?