• Anonym (Sol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 19:15:01 följande:
    Till mig sa han att han inte alls tyckte att det var en dålig idé att skaffa kvinnliga vänner.
    Och tidigare har han skrivit att han redan kvinnliga vänner.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 20:24:00 följande:
    Du använder samma debatteknik som Löfven när du bortser från sakfrågan helt och istället väljer att gå till personangrepp med fula ord som misogyn, kvinnohatare osv. Precis som Löfven sa fascist, nazist, högerextrem, fara för demokratin till alla som inte höll med honom (som Åkesson). Även Putin använder det språkbruket mot Ukraina.

Det är ineffektivt i den meningen att du övertygar bara dig själv. Du verkar tro att om man höjer rösten tillräckligt mycket kommer alla skärpa sig (precis som Löfven pratade om). Du väljer även att beskylla de som pratar om ett problem som orsaken till problemet, vilket också Löfven gjorde. Därav likheterna.

Och ändå, vem är det som sitter med Svarte Petter? Det är du, inte vi andra. 

Du kan komma med hur mkt personliga påhopp som helst, hur konstiga jämförelser och hur knäppa lagändringar som helst. Du förblir ändå ensam. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 20:29:01 följande:
    Varför fortsätter du att hävda saker om mig som inte stämmer?

Att jag inte ser kvinnor som individer och inte vill ha de som vänner. Hur många man attraheras av står inte i motsats till det på något sätt. Dessutom har de ingen aning om jag är attraherade av dem eller inte, så hur ska de finna det motbjudande?

Hur ska jag kunna förändra ett beteende som jag inte har som du har hittat på att jag har?
    Varför har du inte träffat någon kvinna?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 20:42:51 följande:
    Vad vill du att jag ska svara på det?
    Du vet alltså inte varför du misslyckas när andra lyckas? Vore det inte bra att ta reda påvarför?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 20:41:14 följande:
    Det är en intressant fråga. Jag tror att det handlar om att de inte står sig tillräckligt bra i konkurrensen med andra män. Efter nätdejtingens intåg förväntas det mer av män och många kvinnor tänker säkert att jag kan få någon bättre än så, vilket inte var fallet tidigare. Alla män lyckas inte heller, ca 30% gör inte det.

Att man vill ha lagar och regler har inget med att förakta att göra. Är flygskatten ett förakt mot de som flyger mycket i såna fall?

Varför jag tror att ni ogillar incels och vill att jag ska misslyckas? För att du skriver att du inte har någon lust att träffa mig utan att någon ens har frågat om det. Varför tar du upp det och vad har det med saken att göra?
    Jag tror att andra kvinnor tänker som jag, att du har knepiga tankar om relationer och folks rättigheter till sex och relationer. Och det är inget som kvinnor tycker är attraktivt. Män som inte lyckas utan att staten lägger sig är inte relationsmaterial.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 20:44:38 följande:
    Det är inte jag står för de personliga påhoppen. Hela det här inlägget är ett personligt påhopp.
    Är det verkligen ett påhopp? Stämmer det inte, att du inte lyckats? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:40:19 följande:
    Nej, men ingen känner till vad jag tycker så hur menar du att det påverkar? Även du förstår det är helt andra saker som spelar roll i relationssammanhang. Varför väljer du att förenkla det?
    Så varför lyckas du inte då? Någon aning måste du väl ha? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:37:18 följande:
    Det har jag skrivit nästan 100 gånger nu att jag inte har något emot det, så varför fortsätter du att upprepa det?

Dina vanföreställningar om incels (personer som inte har sex) är verkligen sjuka. Jag kan inte ens göra en en jämförelse utan att du börjar hitta på saker om sd och incels och fan vet vad. Vad har du emot dessa personer?

Det här är anledningen till varför det går så dåligt för Sverige, till exempel varför vi har flest incels i världen (vilket bara är ett av de enorma problem vi har). Folk klarar inte av att tänka logiskt tydligen och hålla två tankar i huvudet samtidigt. Man undrar hur vi ens har klarat oss hittills eller det kanske bara var så att tidigare generationer hade lite mer hyfs.
    Källa på att vi har flest incels i världen.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:42:51 följande:
    Alla lyckas inte, när du ska du ta in det? Hur menar du konkret att jag ska gå till väga eller är det bara ytterligare en härskarteknik?

Ok, alla lyckas inte. Fair enough. Det är så världen ser ut. Varför vill du då hitta fel och någon/någon att skylla på? 

Kan du inte sluta insinuera att folk här använder härskartekniker och hatar dig? Om du vill framstå som en reko kille så börja bete dig som en. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:44:23 följande:

Anonym (hej) skrev 2023-07-21 21:45:30 följande:
    sverigesradio.se/artikel/7422737

Är inte, kan vara. Stor skillnad. Men det förklarar mycket, du tolkar text så det passar din åsikt. Vilket du gjort hela tråden. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?