• Anonym (Sol)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:20:39 följande:
    Jag har vänner och till och med fler kvinnliga vänner än manliga vänner. Jag tycker att tjejer brukar vara lättare att umgås med än killar. De är roligare och mer lättsamma, medan killar är mer komplicerade. Alla anklagelser mot mig här om att jag är en kvinnohatare gränsar till förtal.

Du borde dock fundera över dina förutfattade meningar om incels. En incel kan vara vem som helst i vilket sammanhang som helst. Det går inte att se vem som är incel och vem som inte är det på bussen till exempel. Om du tror att incels bara är de som spelar datorspel dygnet runt underskattar du grovt omfattningen av incel-problematiken. 
    Vad tycker dina vänner om dina åsikter, att staten ska begränsa kvinnors val vid dejting? 
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:28:10 följande:
    De känner inte till dem.
    Varför inte? Vad tror du de skulle säga om de visste?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:27:39 följande:
    Jag tycker snarare att det är flera här som är allmänt negativt inställda till män och tror att många män inte skulle klara av att behandla en kvinna väl. Att de flesta män inte duger och att du hellre hade varit ensam om du aldrig hade träffat din man.

Så olika vi uppfattar det. De flesta här diskuterar incels, inte män i allmänhet. 

Sedan är det väl du som skrivit att många män inte duger, att män måste vara rika, ha karriärer osv för att lyckas i relationer. 

Varför är det fel att hellre vara ensam än att vara med någon man inte gillar?

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:36:41 följande:
    Vem vet. Jag tror inte att det skulle bli en så stor grej, för de använder inte dejtingappar så mycket verkar det som. Hade du önskat att de tog avstånd från mig så att jag blev utan vänner?
    Varför skulle jag vilja det?

Hur träffar de sina killar om de inte använder appar? Så du tror de skulle vara ok med att deras frihet att välja partner begränsades?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:41:08 följande:
    Jag tycker att kvinnor ska få välja bort män de inte är attraherade av, men jag tycker att urvalet av män borde bli lägre. Idag har kvinnor ett enormt stort urval, medan män har nästan inget urval alls att välja. Den strukturella orättvisan borde överbyggas.
    Vilka män ska plockas bort? De som är populära eller de som inte är populära? Och vem ska bestämma vilka som ska plockas bort?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 16:56:06 följande:
    På jobbet eller kurser till exempel, som det gick till förr när incels inte var ett fenomen.
    Har du träffat någon på det sättet?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-19 17:04:17 följande:
    En algoritm kan bestämma att de män som får flest matchningar visas mindre och mindre. Man kan också lagstifta om att man bara får ha ett visst antal sexpartners varje år till exempel. Annars räknas det som överutnyttjande av resurser.

Fast de som är populära på apparna är ju populära IRL också. Finns färre attraktiva på apparna så söker kvinnor iIRL istället. 

Redan idag ratar många kvinnor apparna eftersom de mest drar till diverse knepiga män.

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 18:27:04 följande:
    Vad har jag för åsikter om kvinnor som är onormala? Bortsett från dina lögner om att jag skulle se de som "vandrande vaginor", vilket inte stämmer.

Nej, att vara incel är inte ett aktivt val. Halva delen av att vara incel är att det är ofrivilligt, alltså kan det inte vara ett aktivt val för då är den personen inte en incel. Kan du förklara hur man slutar vara en incel och börjar ha sex genom att ha kvinnliga vänner?

Hur kan man börja ha sex genom att bara umgås med personer som man inte har sex med? Det är en självmotsägelse. Varför förstår du inte jag inte har något emot kvinnliga vänner? Det hör dock inte till en diskussion om incels och sexbrist.

Det är du som går till personangrepp och vill misskreditera mig istället för att hålla diskussionen saklig. Jag har inga skyldigheter att berätta ingående för dig om vem jag är.

Hur träffar man kvinnor IRL om man inte umgås i sammanhang där det finns kvinnor? 

Ditt förakt mot kvinnor består i att du tycker att kvinnor inte ska få välja fritt vem de vill dejta/bilda relation med, du vill minska deras urval så att även du blir vald. Andra ska anpassa sig för att du ska få fördelar. Du vill t om att staten ska sköta det. Man får Nordkorea-vibbar. 

Du väljer ju även aktivt bort utländska kvinnor, så ditt celibat känns ju ganska aktivt. Du tackar ju faktiskt nej till en stor del kvinnor där du kanske hade haft en chans, kvinnor som kanske hade passat dig bättre än svenska kvinnor. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-21 18:53:52 följande:
    Varför förutsätter du att incels inte umgås i sammanhang där det finns kvinnor? Det är bara dina förutfattade meningar.

Jag vill inte att män ska få välja helt fritt heller och minska deras urval. Hur får du det till att bara vara riktat mot kvinnor?

Nej, väljer inte aktivt bort utländska kvinnor. Jag har ingen kontakt med dem. Då kan du lika gärna säga att man aktivt väljer bort sexköp trots att det är olagligt. Utländska kvinnor är också ute efter pengar. Varför tror du att utländska kvinnor hade passat mig? Är det för att du hoppas att det ska gå dåligt för incels och att de ska leva i ett kärlekslöst äktenskap?

Ok, om de nu gör det, varför lyckas de inte träffa någon då? Du skriver att de är som folk mest, så varför lyckas de inte om andra män lyckas?

Så du föraktar både män och kvinnor? Båda könen ska alltså styras av staten. Ja, som jag skrev, Nordkorea-vibbar. 

För att de många gånger har samma syn som dig på sex och relationer. Du verkar ogilla folk som ligger runt, eller som väljer fritt vem de vill leva med. 

Varför lägger du ord i folks mun? Varför tror du att folk hatar dig/incels och att vi vill att du ska misslyckas? De flesta i tråden bryr sig nog inte, vi känner inte dig, det enda vi vet om dig är det du skriver här, och det gör att i alla fall jag inte skulle ha lust att träffa dig eller någon annan med dina åsikter. 

• Anonym (Sol)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-21 19:03:44 följande:
    Låt honom tala för sig själv. Du använder ingen schysst diskussionsteknik när du ställer dig över honom och berättar vad han tycker och tänker.
    Du menar som han själv gör, när han insinuerar att folk i tråden hatar honom eller vill att det ska gå illa för honom?

TS är en vuxen man och känner nog till ordspråket Som man ropar får man svar. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?