• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

molly50 skrev 2023-08-28 18:17:58 följande:
    Ingen har sagt att män inte får ta upp de här problemen.
    Och ingen har sagt att man inte vill ha rättvisa.
    Men tycker du att du värderar kvinnor och män lika högt när du föreslår att staten ska reglera dejtingappar så att kvinnor inte kan välja attraktiva män t ex?
    Jag vill att kvinnor ska kunna välja attraktiva män i samma utsträckning som män kan välja attraktiva kvinnor. Ingen skillnad mellan könen alltså. Lika förutsättningar för män och kvinnor.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-28 18:20:37 följande:
    Och nej.
    Jag har bott i USA och har en hel del vänner kvar, känner inte igen mig alls, varken från dem eller media.
    Vad baserar du det på?
    Det är ett ganska nytt fenomen som hänger samman med t.ex. twitters uppkomst. Men generellt funkar det så i USA precis som i den här tråden att man inte ens lyssnar på motståndarens argument utan går direkt till angrepp på motståndarens karaktär istället. Både demokrater och republikaner gör så.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-28 18:22:27 följande:
    Du har skrivit det som att de ska bli respekterade för sina åsikter, är det meningen, eller menar du trots sina åsikter?
    Respekterade trots sina åsikter.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-28 19:14:51 följande:

Har du ändrat dig nu?
    Tidigare skrev du att du tycker att apparna ska regleras av staten så att de attraktiva männen inte ska synas för kvinnorna.
    På vilket sätt är det rättvist,menar du?
    Ska det vara rättvist så ska väl inte de attraktiva kvinnorna synas för männen heller,i så fall.

Det är redan så idag i praktiken. De attraktiva kvinnorna syns men de ger inga matchningar förutom till en liten del av männen och det gäller för övrigt oattraktiva kvinnor också.

De flesta män har det redan så hemskt idag som ni beskriver den situation som skulle uppstå för kvinnor. Det säger väl allt om att män inte värderas lika högt som kvinnor i diskussionen.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-28 18:24:22 följande:
    Självklart ska det inte accepteras.

Vad menar du är motsvarande problem för män? Att misogyna incels inte får sex är på intet sätt diskriminering.
    Att en genomsnittlig man har betydligt sämre förutsättningar på dejtingappar än vad kvinnor har är diskriminering.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-28 18:28:25 följande:
    Menar du på fullt allvar att man ska respektera homofober,rasister och misogyna personer för deras åsikter?
    För det är något i alla fall jag aldrig kommer att göra.
    När väldigt många personer har åsikter som kategoriseras på det sättet borde man fråga sig om det verkligen är skäligt att döma ut dem på det sättet.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-28 19:27:03 följande:
    En vanlig ensam man har lika stora chanser att få träffar på apparna som en kvinna.
    Man måste bara ha en intressant profil som drar till sig kvinnors intresse.
    Man måste själv anstränga sig om man ska lyckas hitta någon.
    Det ansvaret ligger inte på någon annan.
    Och så länge man själv inte vill göra något åt problemet så är det inte diskriminering.
    Då ligger problemet hos en själv.
    Nej, en vanlig ensam man har inte lika störa möjligheter att få matchningar och träffar på en dejtingapp som en kvinna. Detta har även Palle skrivit flera gånger i tråden, men ni vill inte ta till er det.

Det som du påstår stämmer helt enkelt inte.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-28 19:30:04 följande:
    Tycker du att det är vettiga åsikter att uttrycka hat mot hbtqi-personer,invandrare Eller om personer av motsatt kön?
    Jag tycker inte det är att döma dessa personer att ha åsikten att det är fel att uttrycka hat.
    Jag tycker att ni uttrycker förakt mot incels. Borde jag börja kalla er för incel-hatare för att markera att jag inte respekterar era åsikter i såna fall? (Ett hypotetiskt scenario)
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 19:33:19 följande:
    Det är inte heller demokratiskt att respektera rasistiska åsikter, nazistiska åsikter eller kvinnofientliga. om du vill ha respekt: bemöt folk med respekt. Respekt är inte något du har eller får, det är något man förtjänar
    Demokrati betyder inte att vissa åsikter har företräde framför andra, utan handlar om fundament som yttrandefrihet och ett fritt valsystem. Att vara motståndare till olika saker är normalt, men det är bara en åsikt i sig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-28 19:35:13 följande:
    Men då kan männen välja att sluta använda appen. Det finns andra sätt att dejta. Att bli vald är inte en rättighet, ingen kvinna har skyldighet att svepa ja
    Varför tycker du att det är rimligt att män ska sluta använda dejtingappar, men "en fruktansvärd mardröm" om kvinnor inte skulle kunna använda samma appar?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?