• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Trams) skrev 2023-08-31 03:16:56 följande:

Kvinnan med rött hår i trådskaparens länkar är ett misogynt högertroll som tidigare yrkat på att kvinnors rösträtt skall dras in och att kvinnor bör sitta i fängelse på livstid om de gör en abort.

Hon är en falsk person och en s.k. "grifter" som gjort sig till taleskvinna för bittra ensamma män på extremhögerns kant och hon får sitt levebröd från incels som vill höra henne tala lika grovt och nedsättande om kvinnor som de själva.

Vill bara varna folk som läser härinne - lyssna inte på denna toxiska kvinna. Vidrig och bedräglig människa som tjänar pengar på att sprida kvinnohat.

Ok, det är mer än vad jag känner till. Det hon säger är dock fortfarande sant.

Vad är det för fel på mannen som tydligen är en professor?

en.wikipedia.org/wiki/Scott_Galloway_(professor)
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-31 03:28:26 följande:
    Att du säger att kvinnor föds med ett värde, att andra män ska "dela med sig av kvinnorna" och att män historiskt gjort ett misstag när de "gav upp" ekonomisk makt till kvinnor är exempel på din misogynitet. Vad dina videor visar skiter jag i. Det har inget att göra med att just du är misogyn.
    Du kunde ju inte ens hitta ett citat där jag skriver att kvinnor föds med ett högre värde. Allt du gör är att hitta på för att det ska låta bättre när du argumenterar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-31 03:38:59 följande:
    Fan vad jag är trött på dig och dina lögner
    Ok, det här var det inlägget som jag tydligen svarade på som du citerar:

"Lättkränkt, avsaknad av självinsikt, tror sig ha medfödda rättigheter utan några som helst motkrav eller förpliktelser.

det är den attityden som väcker förakt. Det är fruktansvärt oattraktivt med män som ser sig själva som en gudagåva bara genom att vara födda i en manskropp. Utan att faktiskt kunna bete sig som en man." 

Det var den personen som skrev att män tror sig ha medfödda rättigheter och att det är fruktansvärt oattraktivt. Givetvis tycker jag att män och kvinnor har samma värde genom födseln, men hon ansåg tydligen att män inte är värda något bara genom sin existens. Därför gjorde en poäng till hennes inlägg för att visa på hur fel det är att påstå att män inte har okränkbart värde och medfödda rättigheter, vilket alla människor borde ha.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-31 04:12:55 följande:
    Men lägg av, pudlar du nu? Ta ett jävla ansvar över vad du kräker ut dig. En icke-misogyn man skulle inte skriva att kvinnor föds med ett värde. En misogyn man som du skriver det. Men det är ju inte den enda misogyna saken du hävt ur dig, eller hur?

än så länge så är du ett textboksexempel på beskrivningen av en incel från Wikipedia. Bara medvetenheten om det borde rimligen mana till en förändring, men läser man vidare så verkar det som att incels som du förstärker varandras offermentalitet. Ni väljer det här tillståndet. Du förtjänar att vara incel med andra ord. Ta några steg tillbaka se det från ett bredare perspektiv.

-gynnar det här tillståndet dig?
    -kommer dejting någonsin att regleras?
    -ligger förändringen som du klagar på i någon annans händer än dina egna?
    Nej, jag pudlar inte. Jag förklarar hur du valde att fultolka inlägget från 1 månad sen precis som du gör med allt annat. Det var den personen jag svarade som skrev att män inte har ett inneboende värde från födseln och då konstaterade jag att det "tydligen" är så för att visa på hur orimligt det är att uttrycka sig så.

Varför anklagar du mig och inte den användaren som skrev det från början att män inte ska tro att de är värda något?

Nej, för om syftet är att nedvärdera män så är det helt okej med dig. Du fultolkar allt man skriver för att det ska passa in i din nidbild av en incel. Problemet är att den nidbilden finns inte på riktigt, utan bara i ditt huvud. Ingen person är god eller ond.

Du verkar dock tro att du är god och därför får kränka hela grupper av människor som incels. Det är konstigt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 06:14:03 följande:

appen diskriminerar inte män. då hade appen behandlat män annorlunda mot kvinnor, exempelvis män får bara svepa 5 svep per dag kvinnan 50.

de populära männen får massor med matchningar. Så att VISSA män får inga eller få matchningar är ett individproblem. Samma med de kvinnor som får inga eller få matchningar. ingen diskriminering föreligger, läs länken från DO som jag redan skickat.

diskriminering reglerar inte mellan individer, dvs hur en granne beter sig mot dig eller hur en kvinna beter sig mot dig är inte diskriminering.

från DO:
    * Diskrimineringslagen reglerar inte heller alla samhällsområden och inte heller det som händer mellan privatpersoner när det till exempel handlar om hur grannar eller släktingar behandlar varandra.*

länk till DO: https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder

Diskriminering behöver inte vara uttalat och formellt för att det ska räknas som det. Om vi tar kvinnors löner som exempel så har män och kvinnor formellt sätt samma rättigheter och möjligheter, men trots det så har kvinnor lägre ingångslöner än män för samma arbeten. Det betraktas som diskriminering på en strukturell nivå och man tar inte hänsyn till att varje chef är en enskild person.

En median-man har sämre förutsättningar än median-kvinnan på en dejtingapp och det är en form av strukturell diskriminering där man behandlas sämre på gruppnivå.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 06:19:41 följande:

återigen bevis på att läsförståelse saknas. Där är en misogyn incel beskriven. det är alltså INTE beskrivning av en MAN. En misogyn incel ÄR INTE en MAN. 

män har inte de åsikterna. En riktig man vet att män och kvinnor delar samma värde. PRECIS SOM EN RIKTIG KVINNA. tänk om man kunde läsa lite, sluta bunta ihop alla olika kategorier till en sörja. en incel är en avart och denna avart behöver ta itu med sina egna jäkla problem. Det är DE som gör sig odejtbara. Inte staten. Staten har noll och inget med deras tillstånd att göra.

Har en man som är en incel inte samma värde från födseln som andra män och kvinnor eller hur menar du att det resonemanget går ihop? Alla har väl samma värde oavsett om de är incels, singlar, gifta, trans eller gay.

Att utmåla en hel grupp (var tredje man enligt professor Scott Galloway) som misogyn blir här en förevändning för att ta ifrån dem deras människovärde från födseln. Det är fördomsfullt och följer ett mönster från hur andra grupper har behandlats genom historien.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-31 07:18:48 följande:
    Din käre professor verkar inte hålla med dig ett dugg. Det enda ni har gemensamt är att han menar att online dating gör det svårare för män att visa upp goda egenskaper som kvinnor värderar, eftersom det är svårt att visa i en bild. Å andra sidan menar han att män enbart går på utseende på dejtingsidor, vilket inte är så smickrande. 

Hans lösningar är dock inte i närheten av dina. Han menar att kvinnor bör ha höga krav och tycker att kvinnans framsteg är av godo för samhället. Fler manliga förebilder, fler mötesplatser för människor i verkliga livet osv är istället vad han förespråkar.

Sen måste jag ändå ifrågasätta honom lite. Jag tycker att intelligens, humor etc blir väldigt tydligt snabbt när man börjar skriva med en man. Jag antar att han menar intrycket av den första profilbilden. Men där har ju både oattraktiva män och även oattraktiva kvinnor en nackdel. Eftersom män i princip bara går på utseende kanske det tom är en ännu större nackdel för kvinnor att vara oattraktiv. Kvinnor kan ju lite mer gå på om mannen skrivit en bra text, verkar ha humor, vara snäll etc. Medan män verkar sortera bort direkt på utseende och inte bry sig om egenskaper i lika höga grad, i alla fall om man ska tro Galloway. 
    Fram tills nyligen förnekade ni att dejtingsidor ens fungerar på det sättet som han beskriver att 50% av männen blir helt ignorerade på dem. Det är på den punkten han håller med mig och motsäger er verklighetsbild. Hur skulle han ens känna till just mina lösningar? Att han tycker att kvinnors framsteg är av godo säger väl inte så mycket.

Läs den här tråden som en man har startat, så är det nog lätt att förstå varför utseende inte är ett hinder för kvinnor på dejtingappar:
    www.familjeliv.se/forum/thread/82526223-mulliga-och-tjocka-harliga-kvinnor-vart-finns-ni/1

Kan du tänka dig att kvinna skulle starta en sån tråd om män?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?