Är incel något man förtjänar att vara?
Anonym (SL) skrev 2023-09-08 16:45:13 följande:
Välkommen till ett demokratiskt samhälle.Du kan lägga fram hur många argument och så kallade bevis som helst. Men faktum kvarstår.
Jag tycker inte som du. Jag tycker dina lösningar är bisarra, oetiska, odemokratiska, strider mot mänskliga rättigheter och att de inte kommer göra någon verkan för de som lider av sexlöshet.
Inget du säger kommer förändra det.
Det är inte argumenten som är problemet utan värderingarna som lösningarna åskådliggör.
Bara det faktum att du tänker denna diskussion som något där du är den kunnige som ska lära oss okunniga (och uppenbart olydiga) sanningen får en ju att både rysa och skratta på samma gång...
Och dina så kallade bevis slår ju in öppna dörrar.
Många parametrar, (därav yrkesval, utseende, värderingar) påverkar vid val av partner.
Självklart. Hela tanken är väl ändå att hitta någon man passar med.
Lösningen som jag ser det är inte att manipulera ner kvinnor i incelsens källare...lösningen är få incelsen att själva kravla upp ur källaren och förebygga att de hamnar där...
Allt från forskare, kulturskribenter till enskilda kvinnor bekräftar att dejtingappar har fått kvinnor att ändra sina beteenden och preferenser. Trots det väljer du att strunta i alla dessa bevis och lägga hela skulden på de enskilda individer som är incels. Det är höjden av intellektuell ohederlighet.