• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (SL) skrev 2023-09-08 16:45:13 följande:
    Välkommen till ett demokratiskt samhälle.

Du kan lägga fram hur många argument och så kallade bevis som helst. Men faktum kvarstår.
    Jag tycker inte som du. Jag tycker dina lösningar är bisarra, oetiska, odemokratiska, strider mot mänskliga rättigheter och att de inte kommer göra någon verkan för de som lider av sexlöshet.
    Inget du säger kommer förändra det.
    Det är inte argumenten som är problemet utan värderingarna som lösningarna åskådliggör.

Bara det faktum att du tänker denna diskussion som något där du är den kunnige som ska lära oss okunniga (och uppenbart olydiga) sanningen får en ju att både rysa och skratta på samma gång...

Och dina så kallade bevis slår ju in öppna dörrar.
    Många parametrar, (därav yrkesval, utseende, värderingar) påverkar vid val av partner.
    Självklart. Hela tanken är väl ändå att hitta någon man passar med.

Lösningen som jag ser det är inte att manipulera ner kvinnor i incelsens källare...lösningen är få incelsen att själva kravla upp ur källaren och förebygga att de hamnar där...
    Precis. Nu bekräftar du att argument eller fakta inte spelar någon roll för er. Allt handlar om känslor och att bara se till det egna perspektivet. Det är helt förenligt med demokrati, men varför tror ni att vi ser så stora motsättningar över hela västvärlden i våra demokratiska samhällen? Det är för att en stor grupp av människor agerar som er och avvisar fakta som bygger på logik.

Allt från forskare, kulturskribenter till enskilda kvinnor bekräftar att dejtingappar har fått kvinnor att ändra sina beteenden och preferenser. Trots det väljer du att strunta i alla dessa bevis och lägga hela skulden på de enskilda individer som är incels. Det är höjden av intellektuell ohederlighet.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-09-08 16:21:42 följande:

Tror du på allvar att en anekdotisk bevisföring har hög reliabilitet?
    För det är just vad det du kommer med "anekdotisk bevisföring".

En adekvat motfråga.. Gick du ens klart grundskolan?

Som sagt det är en adekvat motfråga, för de som har gått i gymnasium och i högre utbildningar vet att anekdoter är knappast något valid bevisning.

Jag har ägnat över en månad till att hänvisa till olika källor, men det spelar tydligen ingen roll.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-09-08 16:22:30 följande:

Att det är svårare för vissa bevisar inte att de som inte fick ligga före tinder inte får ligga p.g.a tinder.

Läste du inte vad hon skrev? För henne var det så att onlinedejting hade fått henne att ändra sina preferenser.
  • Anonym (hej)
    Anya80 skrev 2023-09-08 14:27:52 följande:

Självklart ska kvinnor (och män) ha makten att själva välja bort vilka de inte vill ha. Är det ens något att debattera? 

För hundraelfte gången så har ingen ifrågasatt det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-09-08 15:44:51 följande:
    Men hur var det nu, själv svepte du nej på 50%? 
    Hur och för vem är det ett problem?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-09-08 16:35:10 följande:
    Men vilka argument tycker du har varit värda att ta till sig av?
    Att staten ska reglera apparna så att de attraktiva männen inte ska synas för kvinnorna?
    Eller varför inte att det borde tillverkas en drog som ökar kvinnors sexlust?
    Argument som ändå inte skulle leda till att incels får mer sex då det finns andra sätt att träffa partners på än genom dejtingappar samt att ingen kvinna vill ligga med en misogyn incel ens om hon är drogad.
    Bara för att man inte håller med om lösningarna behöver man inte förneka att problemet finns.

Anonym (Fol) tyckte att mina idéer var absurda, men han blev ändå påhoppad för att delade samma syn som mig på orsaken till problemet. Det fick tyvärr honom att ge upp och lämna tråden. Palle och Maria blev bemötta på likadant.
  • Anonym (hej)
    Anonym (SL) skrev 2023-09-08 14:22:23 följande:
    Fast är inte du lika skyldig till detta?
    Du har gått in i tråden med övertygelsen att du har rätt och att vi andra bara ska övertygas att tycka som du.
    Inte jätte mycket lyssnande precis...
    När jag startade tråden trodde jag helt ärligt aldrig i min vildaste fantasi att det skulle finnas så många fördomar om incels som det har uppdagats. Responsen har gjort mig närmast chockad.
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 20:22:53 följande:
    Vilka tillförlitliga källor? Ska du hänvisa så får det vara till källor som är tillförlitliga. Eller är vad en kvinna i ett forum skriver tillförlitligt? är det statistisk fakta? 
    Detta är den mest pedagogiska källa som jag har länkat till (som blev helt ignorerad):

www.sydsvenskan.se/2020-01-14/tindermannens-ode-ligger-i-marknadens-hander
  • Anonym (hej)
    Gurksoppa skrev 2023-09-08 20:21:27 följande:
    hur ska dejtingen bli annorlunda om alla fortfarande bibehåller sin rätt att svepa ja eller nej? då är du ju nöjd med dagens system. Att alla har samma rätt. Vad argumenterar du om?
    Min åsikt är att dejtingen ska bli annorlunda genom att alternativen att välja på minskar så att det efterliknar verkligheten mer. Det inskränker inte på någons personliga integritet.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-09-08 20:25:51 följande:
    Vad är problemet? är problemet att vissa män väljs bort för att de anses oattraktiva? Eller är problemet att vissa män väljs för att de anses vara attraktiva? Eller är problemet att kvinnor har fri vilja och inte måste fördelas till någon?
    Problemet är att inte lika många män och kvinnor blir valda. Om andelen som väljs var samma för män och kvinnor 1:1 som det oftast är/var utanför nätet finns det inget problem.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?