• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

molly50 skrev 2023-09-01 11:25:51 följande:
    Och hur vanligt tror du att det är med män som gillar överviktiga kvinnor?
    Hur många trådar finns det inte där män beklagar sig över kvinnors vikt och utseende?
    De är vanligare än den tråd du länkar till här,ska du veta.
    Det är tydligen mindre ovanligt än kvinnor som gillar feta män eftersom kvinnor inte har samma incelproblem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-01 07:40:04 följande:
    män vill Inte förknippas med misogyna incels. Manligt kön är gemensam nämnare, men där slutar likheterna.

med ditt argument att bunta ihop ALLA män som grupp, så är män våldtäktsmän. Då är män mördare. Då är män kvinnomisshandlare. För det är MÄN som är överrepresenterade i dessa brott.

så man kan bunta ihop män som grupp när det gynnar dig? Att du inte ska behöva kallas misogyn incel? Men vi ska inte bunta ihop män när det missgynnar dig? Som när det blir att män är våldtäktsmän.

(alla vettiga män och kvinnor kommer se det orimliga i detta absurda) men vissa förstår verkligen inte varför det finns poäng att göra subgrupper.

misogyn incel är en individ av manligt kön. dessa män har ett värde, de har rätt till likvärdig vård, skolgång etc. Men det betyder INTE att de har rätt att stå emotsagda sina människofientliga åsikter. respekt är något man förtjänar, inte något man får. Jag respekterar inte åsikter som nedvärderar kvinnor. du har rätt att tycka så, men kan inte kräva respekt för åsikten.
    Den här kulturskribenten skriver om dejtingappar på exakt samma sätt som mig utifrån en slags "offermentalitet":

www.sydsvenskan.se/2020-01-14/tindermannens-ode-ligger-i-marknadens-hander

Är han också misogyn enligt dig eller är han för snygg för att räknas som det? Försök i alla fall låtsas som att du är konsekvent nu.

Alla andra män tar väl avstånd från incels verklighetsuppfattning. Hur var det nu?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-09-01 19:31:15 följande:
    Vilket är att påtvinga ett toppstyr.  Även om det är via algoritmer, så är det ändock påtvingat toppstyre av valen kvinnor och män får lov att göra.   ..
    M.a.o du vill använda dig av fascistiska metoder för att få "lika utfall".

Regler är inte fascistiska metoder.

Är systembolaget fascistiskt? Är hastighetsregler fascistiska? Är pappamånaderna fascistiska?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-01 19:36:17 följande:
    Vill du att jag ska citera igen? Du undrar inte ett skit, du påstår att kvinnor föds med ett värde och att män måste förtjäna det. Fan vad jag är trött på dina lögner, eller ska jag säga "trakasserier"? 

håller du på med mobbning, gaslighting och härskartekniker återigen? 
    Jag skrev det i en kontext att det är ett orimligt synsätt att män inte har samma värde från födseln som kvinnor, vilket är motsatsen till att jag tycker det.
  • Anonym (hej)

Det är helt hopplöst att skriva i den här tråden eftersom ingen vill ta till sig av några argument, vilket har fått de få vettiga personer som fanns här att ge upp.

Här är dock ytterligare ett bevis på att jag har haft rätt om dejtingappar och incels från början:

www.familjeliv.se/forum/thread/78830284-hur-viktigt-ar-yrket-for-en-tjej/1

Vanligtvis tycker jag inte att yrke är så viktigt....men efter att jag själv börja med nätdejtning för typ ett år sedan har jag märkt att jag lägger mera vikt på det. Man träffar så många personer på de här sidorna och energin och tiden räcker inte till att skicka meddelanden med alla så att man skulle lära känna dem. Därför går det lätt att man börjar titta på detaljer och fatta snabba beslut enligt dem även fast de kanske inte är de bästa kriterierna för att hitta någon. 

• Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-08 14:05:45 följande:
    Så ett svar i en tråd är bevis? Då har vi olika tolkning på vad som är ett bevis.

när du sveper på en app så har du vissa kriterier, kalle kanske har andra kriterier, janne andra kriterier. Precis detsamma gäller kvinnor. Mina kriterier, eller preferenser, är troligen inte samma som Malin eller Pernillas. Eller hur? Men vi alla har rätt att svepa ja på det vi själva attraheras av oavsett kön. Ingen ska styra och påverka vårt fria val. Då är det inte ett fritt val. Är det svårt att förstå?
    Frågan var inte hur du tycker att dejtingappar ska fungera, utan om du ser kopplingen mellan dem och kvinnors ändrade beteenden som leder till utsortering av män och skapandet av incels.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-08 14:10:13 följande:
    Tror familjeliv borde införa en funktion som heter *jag har läst och förstått* när man länkar till en artikel
    Tada... Ännu ett icke-argument i tråden.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-08 14:29:33 följande:
    Och männen har inte ändrat beteende i samband med dejtingappar? menar du att det bara är kvinnor som blivit *kräsnare* med appar? Om man inte attraheras av någon ska man inte tvingas att svepa ja, oavsett kön.
    Män har blivit mindre kräsna med dejtingappar. Det är inte heller positivt och leder till fenomen som ghosting, men inte att kvinnor blir incels.

Hon som skrev i en annan tråd skrev inget om att hon inte attraherades av männen hon sorterade bort, bara att de många alternativen tvingade henne att göra det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-08 14:31:06 följande:
    Du har inte ens läst texten och förutsätter att den är manshatande och att kvinnor begränsar män. Att kvinnor är hemska varelser som förvägrar män *sitt rättfärdigade sex* som inte existerar.
    Jag har absolut läst hela texten. Tror du inte att jag är läskunnig?

Ingen man hade kunnat skriva så i en stor tidning att män borde välja bort en viss typ av kvinnor.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?