• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-08-31 07:26:54 följande:

Och om jag får gissa så är de 50% du själv sorterar bort på dejtingsidor kvinnor du finner oattraktiva. Ändå har du problem med att kvinnor gör detsamma. 

Det är väl bara att du försöker träffa folk utanför apparna om du nu tycker de är så dåliga. Enligt professor Galloway är det ju där man som man lättare får tillfälle att visa upp sin personlighet och de egenskaper som kvinnor uppskattar. Så det är väl bara att köra?

Förutsatt då att man har egenskaper som kvinnor uppskattar. Annars är det nog kört såväl på appar som irl. Det kanske är det många incels egentligen känner på sig och det är därför de tycker att tvångsmedel och manipulation för att få en kvinna är okej. De vet att de inte håller måttet i sig själva. 

Nej, det handlar inte om utseendet utan minst lika mycket om presentationen.

Kvinnor gör inte detsamma, sveper ja på 50%, så varför påstår du att det är samma sak? Jag tycker att män och kvinnor i genomsnitt borde svepa ja på lika många. Du verkar inte ha några problem med att det är stora skillnader. Varför låtsas du att det är du som står för jämlikhet när du försvarar skillnaderna?

Folk träffas inte lika mycket i verkligheten som förut när du var ung. Dejtingappar har gjort att öppenheten för att träffa någon i verkligheten har minskat.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-01 01:09:45 följande:

Det är ju du som fultolkar i så fall. Du skriver själv att kvinnor har ett inneboende värde från födseln till skillnad från män. Menar du att du ändrat åsikt på bara en månad, bra i så fall. Men jag tvivlar. Det du skriver finns redan, dina misogyna inlägg existerar redan. Du "glömmer" så lätt.

Då är frågan vad du menar med att svenska män (politiskt) har röstat för en förändring gällande ämnet "kvinnor" vi kan väl börja bena i alla dina misogyna inlägg om du vill det. Vad tror du (sd) tänker förändra för kvinnor?

känner du dig kränkt av att folk blir upprörda över dina vridna idéer och värderingar? Ok.

Jag har aldrig tyckt eller skrivit att män har ett sämre värde från födseln än kvinnor, utan jag hänvisade till vad en annan person skrev om män. Varför skulle jag som tar ställning för mäns intressen tycka att kvinnor har ett högre värde än män från födseln? Det är helt motsägelsefullt.

Den andra saken har du också helt fultolkat. Jag skrev att svenska män har röstat för en politisk förändring, men det syftande inte på kvinnors rättigheter. Det handlade om att svenska män har röstat bort en regering som argumenterade på samma ohederliga sätt som dig och inte bemötte argument sakligt, utan bara kastade skit på motståndaren.

Att du ens sätter (sd) och försämra för kvinnor i samma mening visar på hur vänstervriden du är. SD bestämmer idag och inget har hänt med kvinnor. Sluta fokusera på SD.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-09-01 01:19:54 följande:
    Varför skulle inte en kvinna kunna starta en sån tråd. Såna kvinnor kallas ju för "chubby-chasers" Eller tror du att alla kvinnor tycker samma sak nu igen?
    Har du sett några såna trådar om kvinnor som jagar feta män? Jag har inte det.

Det låter helt absurt givet att professor Galloway säger att 50% av män blir helt ignorerade på dejtingappar.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-09-01 01:33:55 följande:
    Oh herregud, har du så allvarliga problem med att förstå "uttryck" och beskrivning av ett "beteende"?
    Är det därför du ger detta konstiga svar?

Sedan ser jag att du fortsätter med din direkt mycket fula ovana att ignorera i att folk förtydligar och skriver "misogyna incels",  för att sedan spy galla och anklaga dem för att hoppa på hela gruppen.
    Kan du sluta upp med din mycket fula ovana att tillskriva folk något de INTE skriver?

Lär dig att skilja på "incel" och "misogyn incel", vi andra i tråden klara av detta, när skall du lära dig det? Aldrig? 

Så nej det är bara falskt påstånde från din sidas att Anonym (Incel Slem) har utmålat en hel grupp. Hon har bara utmålat en DEL av en grupp, d.v.s de MISOGYNA incels.

Bara för att någon har de fysiska attributet för att vara en man så betyder det inte att han beter sig som vad man förknippar med en man. Det är detta som de flesta som kan läsa, ser att det är det (Incels Slem) syftar på. Och även han nu råkade födas med samma värde som alla andra, så betyder det inte att han har ett värde av att  bli kallad för en riktig man.  Misogyna  incels är en dålig person helt enkelt och inte värdig att bli kallad man, när han beter sig som en idiot..

Den du hänvisar till, PhD Galloway, om man lyssnar på honom och läser vad han skriver skiljer OCKSÅ på de kvinnofientliga incels och övriga incel.
    Men som vanligt så tar du bara russinen ur kakan och anpassar det efter din egna agenda i stället, och blir sur på folk som lyssnar och läser och hör/ser nyanserna i det som  sägs/skrivs i det du länkar till. 
    Dessutom så är det rätt så intressant att  PhD Galloway inte alls ser samma lösningar på problemet som du gör.. Din lösning och PhD Galloway lösning står är varandras motsats.
    Att kalla de för misogyna är bara ett sätt att rationalisera de nedvärderande kommentarerna om incels. Tror du inte jag har förstått det vid det här laget?

Alla människor är lika mycket värda. Är vi inte överens om det eller är den principen också uppe för diskussion nu? Det spelar ingen roll om någon tar illa vid av en annan persons åsikter. Den personen har fortfarande inte rätt att ta ifrån en annan person dess värde som människa.

Professorn har andra lösningar än mig, men spelar det någon roll? Han har samma problembild som mig och borde därför enligt er standard bli kallad för misogyn. Hans formella titel gör dock att han på ett inkonsekvent sätt slipper att få det epitetet av er.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-09-01 01:50:01 följande:
    Jag , med stopr sanolikhet, utgår från att du är säkerligen en sådan person att om du skall skåla med en kvinna så tar du fram en linjal och mäter hur mycket vin det är i båda glasen så att det bli EXAKT lika mycket i båda, för annars är det ju inte jämlikt och rättvist.. 🙄

Du kan inte tänka i banorna att "jämlikhet" måste inte, till varje pris, handla om lika utfall eller "millimeter rättvisa"? 

Jämlikhet handlar om att män och kvinnor har det fria valet att välja själva, vilka det skall "svajpa ja" (på dejting appar), yrkesliv, vem de vill dejta, etc etc.
    Nej, det här har vi diskuterat förut. Jämlikhet är den direkta motsatsen till frihet. När frihet värderas högst spelar utfallet ingen roll. Frihet som begrepp används därför av nyliberala tänkare som Ayn Rand och Margaret Thatcher. Det är personer som inte brukar raknas så högt utifrån svenska värderingar.

För jämlikhet krävs det inskränkningar i den personliga friheten och det är denna princip som den svenska välfärdsstaten är uppbyggd på. Att jämlikhet värderas högre än personlig frihet.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-09-01 07:26:33 följande:
    Han var tydlig med att kvinnors framsteg är av godo för samhället, till skillnad mot dig som menar att män gett upp privilegier och tycker att det var bättre förr. Det går inte ens att jämföra er två: hans lösningar är inte misogyna, dina är det. Hans lösningar fokuserade på t ex manliga förebilder, inte på inskränkningar av kvinnors frihet. Du har dock inte presenterat andra lösningar än just sådana. Om du nu är ett fan av Galloway kanske du borde lyssna mer på hans typ av lösningar, som faktiskt går att respektera och applicera till skillnad mot dina. Dessutom ser jag ytterligare ett problem i det han presenterar: att utseendet i princip är det enda som räknas för många män. Om du ska tro på det Galloway säger borde det ju alltid bli ett matchningsproblem i så fall.  Att det finns fler män som fetischiserar kvinnor än tvärtom är inte heller en fördel. Kvinnor vill inte bli sedda enbart som sexuella objekt baserat på det yttre utan som människor. Så i grunden handlar väl det där mer om att fler kvinnor ser män som människor och inte bara sexuella fetischer. 

Sen är väl Galloway bara en person med åsikter, inte något slags auktoritet på området dejting, eller? Professor inom marknadsföring ja vilket ger kunskap inom marknadsföring, men vad gäller dejting, är det här nåt mer än bara hans tyckande? Bara för att man är professor ger det inte automatiskt legitimitet till allt man påstår. Eller är det så att han även är forskare inom det här området? 
    Att kvinnors framsteg är av godo bygger på att män har gett upp flera privilegier, så de sakerna står inte mot varandra.

Han har inte ens några lösningar, utan pratar bara i allmänna termer om manliga förebilder osv... Det är bara en massa pladdrande som inte går att applicera alls. Precis som ni ägnar er åt. Det normala om man identifierar ett problem som han gör med dejtingappar är att man löser problemet, inte att man låter det vara.

Han gör dock en stor tjänst bara genom att prata om problemet. Det gör att det blir svårare för personer som er att förneka problemets existens för er egen vinnings skull. Fakta har betydelse och att du nu försöker hävda att kvinnor också väljs bort för sitt utseende har ingen som helst grund i verkligheten.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-01 07:30:32 följande:

Ett en CHEF väljer att ge olika lön endast baserat på kön= diskriminering. Då ger inte chefen kvinnan eller mannen samma villkor. Appen är en plattform som låter oss människor göra exakt samma val som vi hade gjort i verkliga livet. Appen diskriminerar alltså inte.

förstår du verkligen inte skillnaden? Är du så besatt av att appen ska va diskriminerande att du inte kan läsa eller tolka information? kvinnor har rätt att neka män, män har rätt att neka kvinnor. oavsett plattform, oavsett online eller i verkliga livet, det är INTE diskriminering.

Professor Galloway säger att de flesta inte hade gjort samma val i det verkliga livet som på apparna, alltså stämmer det inte.

Det jag pratar om är inte diskriminering på individnivå utan strukturell diskriminering. Har du lärt dig i skolan vad strukturer är? Män blir strukturellt diskriminerade på dejtingappar, vilket är givet som en följd av att de har sämre möjligheter pga sitt kön.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-01 07:46:01 följande:

Jaha nu förstår jag. Bara man delar bild av problem så är lösningen inte det som gör dig misogyn.

om jag då istället förseslår följande förslag:
    - en man som fått 200 nekningar på appen avregistreras
    - appen bötfäller mannen, och skickar en indikation till socialtjänsten att *hej. Denna man behöver troligen vård och utbildning*
    - socialtjänsten beslutar om tvångsvård, och dessa män tvingas gå i skolan och utbilda sig.

vad säger du? jag föreslår ju bara en annan lösning. lösningen gör mig inte till misogyn eller manshatare.

Du föreslår ingen lösning här, utan straff för den som missgynnas av hur apparna fungerar. Det visar på att du heller inte delar samma bild av problemet att det är apparnas fel som jag och flera andra lyfter fram. Du lägger skulden på den enskilda individen och det är ett helt annat synsätt som bevisar att du inte bryr dig om rättvisa mellan könen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-09-01 07:50:53 följande:
    så du vill att appen ska tvinga till 50% ja?
    så kvinnor tvingas svepa ja på män de inte attraheras av?

tänk om en kvinna skulle svepa ja på dig för att appen tvingar henne. det blir en matchning. Du blir glad. Du skriver till henne. och får som svar *ah, sorry. Appen tvingade mig svepa ja. Är inte intresserad* och sen bli blockad.

är det så du vill ha det istället? på vilket sätt är det bättre?
    Nej, jag har redan förklarat vad jag tycker. Jag vill påverka utbudet i apparna genom algoritmer i realtid så att män och kvinnor sveper ja på lika många. 20% eller 30% spelar ingen roll, bara det jämnas ut.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?