• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 18:59:13 följande:
    Vad ska dessa män göra då? Om de inte är i ett förhållande, varför får de inte använda appen? Eller är man i förhållande redan efter första dejten för dig? eller vad är det för sjuka tankar?

det är fri vilja. Jag sveper ja på de män jag attraherad av. Männen sveper ja på de kvinnorna de attraherad av. När båda svept ja så finns det ett intresse och samtycke från båda att man eventuellt vill gå på dejt. så ingen kvinna kan välja exakt vilken man hon vill, och detsamma gäller för männen. om en man jag attraheras av sveper nej på mig så blir det ingen matchning. enkel matte
    De får ju använda appen, men de får inte ha hur många matchningar som helst. Varför är det ett problem att vissa personer inte får alla matchningar?

I ett civiliserat samhälle kan inte alla bara agera som de själva vill av fri vilja. Man måste också följa regler ibland för allmännyttans skull.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Trams) skrev 2023-08-26 19:06:02 följande:
    Fast samhället kan ju inte tvinga folk in i relationer med  varann. Där handlar det om människans fria vilja och det hoppas jag att du förstår. 

Det enda samhället i stort kan göra är att ge tips till ensamma personer hur de gör sig mer attraktiva för en ev. relation. Resten av ansvaret ligger på individen . 
    Nej, men samhället kan sträva efter att folk lever i monogama relationer så att alla får en rättvis chans. Det har samhället gjort förut genom historien och det kan vi göra igen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 19:03:29 följande:
    kvinnorna BEHÖVER anstränga sig med. fråga dina kvinnliga vänner om du nu hade några. fråga dom hur det är att vara tjej på en dejtingapp
    Jag har redan varit med och sett när de blir överösta av meddelanden. Ansträngningen handlar precis som för dig om att sålla bland olika personer. Det verkar inte sunt för dem att få så mycket uppmärksamhet heller.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 19:10:16 följande:
    Varför får de inte ha många matchningar? Får en fotbollsspelare inte göra för många mål? Är det orättvist mot de som är sämre på fotboll?

i ett civiliserat samhälle så har vi rätt att använda vår fria vilja jo. Och vi måste följa lagar givetvis. men vi måste inte sympatiknulla, sympatidejta män/kvinnor vi inte attraheras av. det är fascism, inte civiliserat. Det finns ingen lag mot otrohet, ingen lag mot polyamori, så återigen ingen gör något brottsligt. Det är allas lagliga rätt.
    En fotbollspelare betalar skatt på sin höga inkomst och när spelaren säljs går pengarna tillbaka till klubbens ungdomsverksamhet.

Överallt annars i samhället strävar vi efter en rättvis fördelning förutom när det gäller modern dejting.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Trams) skrev 2023-08-26 19:12:09 följande:
    Hur då?
    Genom att reglera dejtingappar och sätta ett tak på hur många sexpartners man får ha samtidigt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 19:12:24 följande:
    Kvinnor behöver anstränga sig. Du har nog svårt att generellt sätta dig in i andras svårigheter. Intressant att du klippte bort det första stycket på citerat inlägg där jag tog upp olika exempel på hur du vill fördela objektet "kvinnor" bland män. Män som accepterar majoriteten av kvinnorna är antagligen inte ute efter henne som individ. Svårigheten för kvinnor ligger då i att ta reda på det. Hon måste (på grund av självbevarelsedrift) utröna om mannen betraktar henne som ett objekt (som du bevisligen gör) eller som människa.

Det är misogyna incels som du som är problemet, inte apparna, populära män eller sekulariserat samhälle.
    På din tid var det nog så, men inte idag. Du har dock inte ens koll på hur det är idag.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 19:01:23 följande:
    du vill alltså avskaffa det civiliserade samhället? och införa religiöst samhälle? du förstår inte varför vi utvecklats framåt till det bättre?

hur var det bättre för kvinnorna och jämställdheten förr?
    Samhället blir inte bättre om alla inte upplever att de är med på tåget. Du kan inte ta bort kritiska röster och kräva att alla ska vara nöjda med samhället när de inte är det.

Lyssna på den här låten från USA som har blivit viral. Den beskriver hur många män känner en uppgivenhet över att leva i ett samhälle som skiter i hur det går för män:

Young men are putting themselves
    Six feet in the ground
    'Cause all this damn country does
    Is keep on kicking them down
    Lord, it's a damn shame
    What the world's gotten to
    For people like me
    And people like you
    Wish I could just wake up
    And it not be true
    But it is
    Oh, it is
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 19:17:00 följande:
    för att dejting inte kan regleras. dejting handlar om känslor, attraktion och rätten till sin egen kropp. Det går inte att reglera dejting utan att något av ovanstående får strykas. och om det stryks så försvinner våra friheter och rättigheter. är det så svårt att förstå?
    Det värsta som kan hända säger du är att kvinnor väljer att leva ensamma i celibat istället. Idag lever många män redan i en sån tillvaro, så jag förstår inte hur det kan vara ett skräckscenario om du samtidigt tycker att män ska acceptera att ha det så.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 19:23:25 följande:
    Nej, det gör han inte. Ts vill begränsa antalet mål en spelare kan göra för att att han själv vill göra mål då målet bara är begränsat för x antal bollar. Eller varför inte jämföra med att båda lagen ska få göra exakt antal mål.

"vi måste förlänga matchen för att aik ska göra två mål till"
    Nej, jag vill ge alla samma rätt att få vara med i spelet oavsett om det är i korpen eller på elitnivå.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-26 19:30:01 följande:
    En korpen spelare hör inte hemma i elitserien. Men med en medveten satsning så har alla möjligheter att förbättras.
    Är att ha sex jämförbart med att spela i elitserien? Tycker du att bara en begränsad elit av män ska få ha sex och resten ska vara utan?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?