• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 00:56:56 följande:
    för att staten ska bötfälla krävs ett brott, en gärningsman och någon/något som lidit skada.

och det kommer inte gå att definiera ett sådant brott utan att det blir diskriminering. så förklara:
    - vad är brottet
    - vem är gärningsmannen
    - vem är det som lidit skada
    - Polyamori
    - Den som har för många sexpartners samtidigt
    - Samhället lider skada genom obalanser på dejtingmarknaden

Jamför med nedskräpning där samhället lider skada.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 01:07:52 följande:
    en man har rätt att vara sexuell. vill han ha noll, en eller tio kvinnor samtidigt får han göra det. Så länge det är med samtycke och lagligt. Det är inte ett brott. Han kanske sårar någon men det är inte ett brott.

en kvinna har rätt med samma. En kvinna har rätt att va sexuell, men det ska också vara lagligt med samtycke. Det är inte ett brott av kvinnan att välja en man hon attraheras av oavsett om denna man träffar noll eller åtta kvinnor sedan tidigare.

jag ser män som riktiga människor men inte incels, dvs misogyna ensamma män som hatar kvinnor.
    Det är inte ett brott idag, men det kan hypotetiskt sett bli brottsligt om ett sånt beslut fattas. Lagar kan ändras.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 01:12:00 följande:
    Vad är diskrimineringsgrunder?

Om någon diskrimineras (missgynnas eller kränks) måste det finnas ett samband med någon av de sju diskrimineringsgrunderna för att det ska ska vara diskriminering enligt lagen.

https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder

ditt samband är att reglera en man för att han är man: diskriminering. reglera en kvinna för att hon är kvinna: diskriminering.
    Jag vill inte reglera för att någon är man eller kvinna. Det handlar om hur många sexpartners eller matchningar den personen har och det är individuellt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 01:19:50 följande:
    - polyamori? som kan vara del av sexuell läggning. dessa ska staten diskriminera anser du?
    - den som har för många. Vad är för många? Hur vet staten om det är för många? Vem ska anmäla? ska jag ange min granne exempelvis? Hur ska kontrollen göras för att säkertsälla att brott faktiskt har begåtts? vi har ju rättsystem som säger oskyldig till motsatsen bevisats? Så hur ska det bevisas att brott har begåtts?
    - samhället? är det samhället som lider skada? på vilket sätt lider samhället skada? samma skada som när det frigjorda sexet kom?

nedskräpning, det kan man kalla de med misogyna åsikter
    Är pedofili och incest också diskrimineringsgrunder enligt ditt synsätt?

Det hade gjorts en utredning där man frågor inblandade personer. Jag gissar att de skulle anmäla är de som känner sig lurade av någon som har gett de falska förhoppningar.

Vad är allmännyttan för samhället av att vissa personer har massor av sexuella relationer samtidigt medan andra inte har några alls? På vilket sätt gör det samhället bättre och mer välmående?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 01:22:15 följande:
    okej. så ditt enda hopp här i livet är att hoppas på denna lagändring? varför skriver du inte ut på banderoller och ställer dig på gator och torg?
    tills lagen ändras har du ingen möjlighet alls menar du?
    Nej, har jag sagt det? Tråden handlar inte om mig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 01:23:19 följande:
    det är ju exakt det du vill göra. Sen vill du väl införa att om man sveper nej på mer än 75% ska man med bestraffas med böter?
    Nej, bara algoritmer på dejtingappar. Inga böter.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 01:39:30 följande:
    Har du slut på argument att du börjar nämna brottsliga handlingar nu? så att dina förslag ska låta bra i jämförelse?

på vilket sätt anser du att samhället mår sämre att människor använder sin rätt? Hur blir samhället sämre av huruvida jag och min sambo knullar en eller tio gånger i veckan? eller om min granne har en eller flera sexpartners så länge det är lagligt med samtycke? alla kanske skulle må bättre att fokusera på sitt eget istället för att jämföra med andra. det är få lyckliga människor som är missunnsamma. så människor kanske skulle börja bli lyckliga i sig själva utan jämförelse? Vad tror du om det? eller är det omöjligt? Ligger en incels lycka  i tillgången till knull?
    Nej, det är du som har slut på argument. Vad som är brottsligt går att ändra på. Det är inte statiskt.

Du som aldrig har haft problem med dejting kan inte uttala dig om att andra ska acceptera att de inte har det lika bra förspänt som dig. Det är faktiskt väldigt oförskämt att göra så och visar på en stor grad av bortskämdhet.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 01:40:49 följande:
    det är uppenbart att den handlar om dig och er likasinnade.

hade du inte varit misogyn incel hade du inte föreslagit dessa fascistiska idéer
    Jaha, så en man kan inte vara feminist då heller för att det inte gäller honom själv?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 01:42:14 följande:
    hade du haft en app där du bara ser profiler du inte attraheras av? eller hade du sökt dejter på annat sätt? Om du nu hade haft ett intresse av att söka dejt.
    Det är omöjligt att ingen, 0%, inte skulle vara attraktiv för någon.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-26 09:09:27 följande:
    om man kan ändra på vad som är brottsligt så kan likaväl dina fascistiska förslag bli brottsliga. eller är det inte lika kul när det drabbar dig? vi kanske skulle införa böter för spridandet av incelpropaganda, likaställa det med terrorism. Passar namnet terrorist-incels. alla som vill inskränka på de rättigheter vi har borde bötfällas och låsas in enligt lagen om psykiatrisk tvångsvård. vad tror du om det? det skulle tvinga er incels till att sluta sprida dynga, och ni skulle få tvångsvård tills ni själva förstår och inser vilken dynga ni spridit. 
    Nej, yttrandefriheten är skyddad av grundlagen. Du har inte rätt att förbjuda åsikter som du inte håller med om. Man undrar hur du ens kan ha gått i skolan. Den typen av saker får man lära sig redan i grundskolan.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?