• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-24 00:31:41 följande:
    Ja skulle bara svepa ja på en man jag attraheras av. Skulle aldrig svepa ja på några *som backup*
    Ja, för att du har oändliga valmöjligheter. Är profiltexten det som du attraheras av?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-24 00:35:20 följande:
    det blir väl inte lika om vissa personer som är populära döljs? Om det är lika så döljs alla eller ingen. Då kan vi istället utveckla en app för alla populära människor så man bara får se det man attraheras av. så kan de andra som vill använda sin app med dolda människor.

så innan du fått 3 matchningar så får ingen annan gå mer än 3? tänk om du aldrig får 3? vad händer då? Böter för alla som fick 3? och skadestånd till dig som
    bara fick 1?
    De personer som redan har massor av matchningar kan döljas utan att det påverkar deras möjligheter att dejta. Om det inte vill visas mindre kan de bli mer selektiva i sina likes, ungefär som de flesta kvinnor är som du beskrev.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-24 00:41:44 följande:
    Så vi strävar efter samma lön till alla oavsett yrke? ett jobb är mer bara lön, skälig arbetsmiljö. Kunna ta ut lagstadgad semester etc. Är det rättvist att sjuksköterskor ofta får flytta sin semester? Eller fån ut max två veckor sommarmånaderna? Medan exempelvis hela volvo har industristängt?

så hur ska dejtingmarknaden fördelas rättvist? Vad kan samhället göra för att du ska bli attraktiv för kvinnor?
    ska andra män begränsas?
    ska kvinnor kvoteras till dig?
    ska du få kvinna på recept?
    ska samhället erbjuda dig verktyg så du kan bli mer attraktiv? Möjlighet till vård och utbildning dvs
    Jag har redan uttryckt vad jag tycker ska förändras.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-24 00:43:16 följande:
    Nu bekräftar du igen att du sveper ja på kvinnor du inte vill ha. förstår du inte att det är respektlöst? Att endast utnyttja en kvinna i hopp om sex? Är du en fuckboy? ser du en kvinna som likvärdig? eller ser du det bara som något du har rätt till?
    Är det är bra att det finns många fuckboys eller tycker du att det är dåligt?

En reglering av dejtingappar hade minskat förekomsten av fuckboys, så jag tog för givet att jag tyckte att du tyckte att det var bra med fuckboys. Nu blir jag förvirrad.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-24 00:45:16 följande:
    Om jag tycker att staten ska förbjuda dej att få sjukvård så kan du inte säga att jag är osympatiskt eftersom jag inte beskriver dej med nedsättande ord i detta fall, enligt din sandlåde logik.
    Jag vill inte förbjuda någon att få deras basala rättigheter. Mina förslag är jämförbara med höga skatter på de tjänar mest pengar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-24 00:45:44 följande:
    Och då försvinner kvinnor från apparna. Vi tänker inte bara knulla. Vi tar inte *första bästa*. jag kan skriva detta 20 gånger till, men det är för döva öron. Varför ska andra män bli mer selektiva? när det är ok för dig att svepa ja på allt knullbart? Varför har du mer rätt än en annan man?
    Artikeln från GP visade att för länge sen var det omvända förhållanden när många män dog i krig och jag tror knappat att de som levde på den tiden var lika selektiva som du är. Det är ingen naturlag att vara selektiv. Det avgörs av omständigheterna.

Alla män, inklusive jag, kommer bli mer selektiva om balansen jämnas ut. Det är logiskt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-24 00:46:41 följande:
    Du har ännu inte presenterat hur det ska göras demokratiskt utan att inskränka på våra friheter. förklara detta tack
    Det har jag visst gjort. Sex är inte en rättighet utan något man kan få, jämförbart med ett jobb. Yttrandefriheten är en absolut rättighet. Eftersom sex inte är en absolut rättighet har staten rätt att ha synpunkter på hur dejtingmarknaden fungerar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-25 16:34:09 följande:

Att ni orkar hålla på och veva samma argument dig in och dg ut...

Det är inga argument som de upprepar, utan lögner och förolämpningar som syftar till att försvara en orättvis ordning och få andra att hålla tyst.

Beteendet liknar Donald Trump som varje dag upprepar att presidentvalet blev stulet. Lögnen blir så viktig för den egna identiteten att den som uttrycker den måste upprepa den för sig själv för att den egna självbilden inte ska rubbas. Det övergår till att bli en besatthet och leder till tunnelseende.

Ingen person kan dock ändra på vad som är sant och vad som inte är det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-25 16:18:40 följande:
    nu blandar du ihop äpplen med päron igen. Att ha rätt till att vara en sexuell varelse, och ha rätt att attraheras av vem du vill (man som kvinna, oavsett etnicitet eller religion) är inte det samma som att du har en rättighet per say att knulla. Vad ska vi skriva för att du ska förstå begreppen?

om du går förbi en fruktdisk så får du själv välja om du vill ha äpple, eller melon. Eller om du inte vill köpa frukt alls. Det är ditt fria val. Du får däremot inte bara ta en frukt, du måste betala för den. och de kostar olika mycket. Vill du inte betala för en melon så får du inte köpa en melon. eller har du inte råd att köpa en melon kanske du får nöja dig med en kiwi.

samma med dejting. Du får inget gratis. Du får lov att attraheras av vad du vill. Du har möjligheter. Men det betyder inte att du är garanterad en flickvän eller ett knull.

vad tror du rätt betyder? vad tror du rättighet betyder? vad tror du jämställdhet betyder?
    Du har fått allt gratis och inte behövt betala något för det, så du ska inte säga någonting.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-25 15:07:29 följande:
    Jag vet INTE vad de andra resonera kring det hela. Det får stå för DEM. Kom ihåg detta innan du läser vidare.

Jag har faktiskt MYCKET svårt att tro att  någon har sagt att man har rätt till sex på sådant sätt som att man skall tillgodose någons "kåthet och knullsug".

Att vilja ha sex är en rättighet att TYCKA.. Men det är ingen rättighet att kräva att man skall få bara för att man vill ha sex. 

Vill ingen ha sex med dig så ja "tuff shit"W liksom. Det är bart att acceptera och gå vidare. För det finns ingen rättighet att tvinga/kräva att få sex av andra..

Detta gäller BÅDA könen.

Så det är ingen ide att komma till mig och gapa något om hur "bra kvinnor har det" (eller vad det är nu du skriver så att det ser ut som kvinnor har favör), och skriver hur synd det är om männen (eller annat som framställer det att männen har nackdelar).
    Väldigt ologiskt att flera då hävdar att det anses strida mot människors rättigheter om vi förändrade hur dejtingappar fungerar.

Det här med att sex inte är en rättighet. Är det något som gäller för alla eller bara för vissa personer? Vilka rättigheter trampar man på om man tar bort vissa personers fördelar?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?