Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 04:21:50 följande:
Lägg av "Där ser kvinnor till sina intressen, medan män har gett upp sina intressen. Är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du?" betyder precis det det står. Du tycker inte att män var smarta när dom "gav upp" ekonomisk makt till kvinnor. Men jag förstår att du låtsas som att du inte menar det. Det i kombination med "att det var bättre för 100år sedan" dessutom. Jodå
Vilka intressen menar du att kvinnor ska ge upp? Finns ingenting rimligt som du skulle kunna förklara med. Rätt till deras kroppar?
Berätta vad du menar med att "svenska män (politiskt) har röstat för en förändring"? Med avseende sd och kvinnor. Vad har du fått för dig att svenska män röstat för? Statlig reglering av sex?
"Är det...?" syftar på nutiden. Frågan är om det smart att som du acceptera att kvinnor inte ska behöva ändra på några beteenden alls för att vi ska få ett jämställt samhälle. Om jag hade menat det som du (medvetet) tolkar det felaktigt till hade jag skrivit "
Var det...?" syftandes på dåtiden. Du får släppa dina felaktiga tolkningar nu och det gäller även den andra saken om 100 år sen som jag aldrig ens har uttryckt.
Det handlar inte om kvinnors kroppar, utan om rätten till mäns kroppar. Objektifieringen av män som pågår behöver upphöra.
Konkret borde kvinnor backa från sina intressen på tre punkter:
- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.
- Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.
- Inte ha relationer med män som träffar flera kvinnor samtidigt.
Tre fullt rimliga punkter som inte alls är ouppnåeliga.