• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

EnAnonumius skrev 2023-08-22 03:02:37 följande:
    Jaha och då skall "alla" (de som inte delar din idé i tråden klumpas ihop för vad du anser att de säger.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 01:26:02 följande:
    Varför ska jag leta upp speciella inlägg? Hela tråden har handlat om samma sak så du kan läsa i stort sett var som helst om du inte tror på det. De kommer inte ha några invändningar mot den beskrivningen av vad de tycker.
    Enkelt.. Du kommer med ett påstående, då ligger bevisbördan hos dig också.

Som sagt jag har läst tråden och inte hittat någon som har sagt/skrivit att ditt förslag är "kvinnoförnedrande och misogynt".

Det har ju iofs ansett att ditt förslag är dåligt, men inte ett ord om att det är både "kvinnoförnedrande och misogynt".  Men vill du fortsätta att påstå att det är så så lägg upp med bevisen då.
    Det är du som kommer påståendet att det inte stämmer. Tydligen har du noggrant läst genom alla 450 sidor. Jag hävdar att det antagligen inte stämmer. Det är upp till dig att bevisa det genom att lägga upp en screenshot på samtliga inlägg. Annars stämde det inte.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 04:21:50 följande:

Lägg av "Där ser kvinnor till sina intressen, medan män har gett upp sina intressen. Är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du?" betyder precis det det står. Du tycker inte att män var smarta när dom "gav upp" ekonomisk makt till kvinnor. Men jag förstår att du låtsas som att du inte menar det. Det i kombination med "att det var bättre för 100år sedan" dessutom. Jodå

Vilka intressen menar du att kvinnor ska ge upp? Finns ingenting rimligt som du skulle kunna förklara med. Rätt till deras kroppar?

Berätta vad du menar med att "svenska män (politiskt) har röstat för en förändring"? Med avseende sd och kvinnor. Vad har du fått för dig att svenska män röstat för? Statlig reglering av sex?

"Är det...?" syftar på nutiden. Frågan är om det smart att som du acceptera att kvinnor inte ska behöva ändra på några beteenden alls för att vi ska få ett jämställt samhälle. Om jag hade menat det som du (medvetet) tolkar det felaktigt till hade jag skrivit "Var det...?" syftandes på dåtiden. Du får släppa dina felaktiga tolkningar nu och det gäller även den andra saken om 100 år sen som jag aldrig ens har uttryckt.

Det handlar inte om kvinnors kroppar, utan om rätten till mäns kroppar. Objektifieringen av män som pågår behöver upphöra.

Konkret borde kvinnor backa från sina intressen på tre punkter:

- Upphöra med att vilja att mannen ska tjäna mer än kvinnan i en relation. Det är omodernt i ett jämställt samhälle.
    - Inte bara välja de mest populära männen på dejtingappar, utan istället välja någon på sin egen nivå.
    - Inte ha relationer med män som träffar flera kvinnor samtidigt.

Tre fullt rimliga punkter som inte alls är ouppnåeliga.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-22 08:16:24 följande:
    han kunde dejta utan dessa dejtingappar. Du vet att man kan träffas på andra ställen, eller visa mig gärna den forskning som säger att minst 90% träffas via appar.

du har inte tänkt tanken att från min sida var han bara först en bekant. Sen en vän. jag ser inte alla män jag träffar som potentiella partners. Så jag såg hon endast som ytligt bekant -> bekant -> vän -> romantik. menar du på riktigt att det var fel av mig att dejta under tiden jag hade en manlig bekant/vän? om min sambo aldrig hade vågat fråga efter en dejt hade vi troligen fortsatt vara vänner. För hur ska jag veta att intresse finns när han inte visar det? eller är det min plikt som kvinna att fråga alla mina manliga vänner/bekanta om de egentligen bara är vän med mig för de hoppas på något annat? Så förklara gärna hur elak jag är. Och hur jag *utnyttjade* mitt *andrahandsval*. 
    www.expressen.se/halsoliv/sex--relationer/studie-vanligast-att-traffa-karleken-via-natet/

Det är inte så vanligt längre att dejta utanför dejtingappar, men det var ju precis det han gjorde. Han dejtade dig via sitt jobb. Skillnaden är att han hade betydligt färre valmöjligheter än vad du har på nätet.

I såna fall är friendzone fel ord att använda. Kollegor och bekanta ingår inte i friendzone. Att friendzona någon betyder att man avvisar någons intresse men fortsatt håller igång kontakten på en vänskaplig nivå. För att någon ska vara i friendzone måste du veta att personen är intresserad av dig först.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-23 18:41:16 följande:

Kanske det ts menar med att kvinnor måste ge upp sina "intressen" rättigheten till sin egen fredade kropp.

Nu raljerar vi, men det vi raljerar om ligger nog i närheten av vad ts föreställer sig. Det skrämmer mig. Det skrämmer mig också att han utan betänkligheter tycker det är ok att presentera en sån idé. Det skrämmer mig också att så pass många låter idén passera utan några egentliga protester. Det skrämmer mig att vissa vill diskutera saken från ts perspektiv och anser sig vara "neutrala" Det skrämmer mig att ts uppfattar det som att "män" har röstat politiskt för en (vad jag antar) inskränkning av kvinnors rättigheter. Och när han pratar om intressen och rättigheter så handlar det om ett egenbestämmande över kvinnors egna kroppar. Kan inte tolka det på annat sätt. 

Det skrämmer mig mer att du hittar på saker om vad jag tycker utan att ha någon grund för det. Vad är syftet med att måla upp ett skräckscenario för att sedan ta avstånd från det? Blir man en bättre person om man gör så?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-22 10:33:33 följande:
    Vidare utveckla detta. vissa intressen? Du menar du vill frånta oss rätten att attraheras av män. Du vill styra och reglera kvinnor som en handelsvara till dessa ensamma män. Hur är det INTE odemokratiskt? kan du förklara hur du ska få kvinnor att ge upp sin rättighet på ett demokratiskt vis?
    Personligen tycker jag att det är män som behandlas som en handelsvara i dagens dejting. Det är tydligt att du inte ser män som människor och individer som alla förtjänar att ha en chans inom dejting. Istället delar du upp män i bra/dåliga där de dåliga ska lämnar utanför ungefär som det som pågår inom skolgårdsmobbning.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-23 19:04:51 följande:

ursäkta? Var kommer dessa vaneföreställningarna från? Jag tjänar mer än min sambo exempelvis. 

- välja män på sin egen nivå. Om kvinnorna får träff med de populära männen så anser dessa män att de är på samma nivå. annars hade väl de populära männen svept nej? Så oerhört korkat och inskränkt. Återigen som jag och många kvinnor skrivit är vi hellre lyckliga sexlösa än behöva träffa någon med din människosyn.

- inte ha relationer med män som träffar flera samtidigt? Får kvinnor träffa flera samtidigt? Och vem är det som ska säkerställa att gud nåde ingen dejtar flera samtidigt? Staten? hur ska staten övervaka det? Vad ska böterna bli? bestraffas med att sympatiknulla en incel? 

vidareutveckla din verklighetsfrånvända fascistiska framtidsvision. HUR ska det genomföras?

Bra då är du redan klar med den punkten, men det gäller inte för alla.

Nej, de populära männen sveper ja på kvinnor även under deras nivå för att de bara är ute efter sex. Det är detta som skapar könsobalansen på apparna.

Man borde få träffa upp till 2-3 samtidigt, men där borde det dras en gräns. Följer man inte en sån regel borde man kunna dömas till samma påföljder som för sexköp (oavsett kön).
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-23 19:09:07 följande:

I slutändan så blir det inget sex för inceln. Begriper du det? Det finns en anledning till att kvinnor håller sig borta. Du bara tror att det skulle alstra sex för dig. Du verkar inte förstå att kvinnor inte är begränsade vad gäller sex. Det finns ingen påse där man plockar fram sextillfällen och distribuerar det bland männen. Ju fler trevliga män (kvinnor) det skulle bli, desto fler sextillfällen skulle skapas. Varför kan inte dina idéer handla om att incels behöver förändras? Det är så uppenbart.

Du upprepar dig bara.

Det här stämmer inte alls. Hur ofta man har sex är självklart något som är begränsat. Om en man har flera relationer samtidigt upptar han flera mäns platser.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-23 19:13:27 följande:
    Hur ska vi göra med mäns löner? De flesta män tjänar mer än kvinnor av olika anledningar. Ska männen sänka sina löner eller ska kvinnor få mer betalt? Vad händer om kvinnan tjänar mer, men sedan får mannen ett bättre betalt arbete, ska de skiljas då? Hur ska detta genomföras, måste man skicka in sin deklaration när man vill gifta sig eller bli sambo? Eller ska man ha sitt senaste lönebesked med sig redan på första dejten? 
    Det borde i första hand lösas genom attitydförändringar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-23 19:13:48 följande:
    Och expressen är en säker källa. Men vi leker med att 39% hittar vi appar, då är det fortfarande 60 som hittar utan app. Så bli en av dom då. Vad är ditt problem?

han hade färre möjligheter på grund av mansöverskott. Så hur ska du lösa det riktiga problemet? oavsett hur du vill reglera appar så finns det fortfarande fler män än kvinnor. eller hur? Så problemet kommer kvarstå. Folk kommer fortsätta ratas. hur löser du det?
    Problemet är att även om det finns andra sätt behöver dejtingappar göras om oavsett så att alla grupper har lika stora chanser där på gruppnivå (inte individnivå).

Nej, jag tror inte att mansöverskottet är det största problemet eftersom vi inte har monogama relationer.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-23 19:18:22 följande:
    Du tänker inte på att din framtidsvision skrämmer alla normalt funtade människor? det du vill uppnå är ett skräckscenario för oss.
    Varför är det ett skräckscenario? Det verkar inte som att det skulle påverka dig så mycket. Tänker du på om din relation skulle ta slut och du vill återgå till att dejta för fullt via tinder? Samtidigt som din sambo blir sexlös igen...
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?