• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

EnAnonumius skrev 2023-08-20 21:07:36 följande:
    Jasså betyder det de? 

Ja jag har läst andras inlägg. Jag har även läst dina inlägg med i denna tråd.

Märkligt jag har fortfarande inte sett en enda säga att dina åsikter skall censureras.
    Som sagt att de anser att du inte skall få lov att framföra dina åsikter på internet är inte alls samma sak som censur.
    När odemokratiska stater som Ryssland och Kina plockar bort saker från internet och förbjuder hela hemsidor som facebook. Är det inte heller censur?

Får man göra vad som helst med internet utan att det kan kallas för censur?
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-20 21:11:23 följande:
    Om jag inte tycker om apelsiner så äter jag inte apelsiner, även om de är den enda frukten i affären.
    För min hälsa får jag äta grönsaker tills (eller om) frukt jag gillar kommer in igen.
    Ett hypotetiskt resonemang räknas inte om du gör så på riktigt.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-20 21:13:45 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur jag ska få dig att förstå.
    De flesta kvinnor kommer inte ta en man de finner oattraktiv bara för att han är den ende som finns. Då lever de hellre ensamma.
    Varför tror du att väldigt feta kvinnor gifter sig med väldigt feta män? Är det för att de attraheras mer av de överdrivet feta männen än normala män eller för att de inte har så mycket att välja på?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 21:14:22 följande:
    Citera där jag "EnAnonumius"  anser att det är ett lämpligt straff.

Notera att Citatet skall innehålla orden " det är ett lämpligt straff" , och så skall du lägga med inläggsnummer också där du hämtade citatet ifrån.
    Kan du detta?

Jasså inte?
    Nej klart att du inte kan för jag har aldrig hävdat det eller en påstått det.

Du behåller ju din rätt att få ha åsikten. Plain and simpel.
    Nej, det var inte ett påstående utan en fråga. Tycker du att man borde bli avstängd från internet för att man åsikter som är fullt lagliga?
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 21:16:49 följande:
    Varför inte?
    Skulle vara intressant att se om de skulle klassas som "hets mot folkgrupp" eller inte..
    Du förstår inte vad den lagen går ut på i såna fall. Att bränna koranen räknas inte heller som hets mot folkgrupp.

Det är vad man säger som avgör om det är hets mot folkgrupp. Vad andra tycker om det man säger eller gör är helt irrelevant för den frågan.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-20 21:24:05 följande:

OK, du tror utseende är det enda viktiga?
     Tyckte du skrev tidigare att värderingar inte var så viktiga och då har du fel. För sunda och varaktiga relationer är det en gemensam grund att bygga sitt liv på (därmed inte sagt att man måste rösta lika, ha samma hobbies, gilla precis samma saler, men det förstod du förhoppningsvis).

Jag lovar att männen valts bort om de inte tilltalat kvinnorna, men du tycks argumentera att män istället tar vad som helst, bara de finner kvinnan någorlumda attraktiv.
    Vad sorgligt.

Nej, jag tror inte att utseende är det enda viktiga. De flesta vill dock inte ha en extremt fet partner, men de som själv är feta kan tänka sig det. Du hävdar dock att kvinnor hellre lever i celibat om de inte hittar en man som är attraktiv. Det finns dock inget som tyder på att det stämmer. Det är bara tomt prat.

Det sorgliga i sammanhanget är att komma med argument som inte överenstämmer med verkligheten.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 21:28:46 följande:
    Varför anser du att man anonymt ska få bete sig som en rövhatt över internet? Du kan väl testa skicka in insändare till tidningar istället och se om du blir publicerad? Är det orättvist om gp inte vill publicera dig?
    Det är två helt olika saker. Vem ska bestämma vilka personer som ska bli avstängd från internet?

Den som äger sidor som facebook eller twitter kan självklart bestämma vem som får finnas på deras plattformar. Att stänga ute någon från hela internet är odemokratiskt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 21:34:33 följande:
    Det är ju censur att statligt reglera dejtapparna, förstår du det? Det är fascism att påförda sexkvoter med förhör och bötfällning. Hör det hemma i ett demokratiskt samhälle?
    Nej, det är inte censur. Vem som helst får använda dem och vara med där.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 21:29:28 följande:
    Men herregud, du försöker att exemplifiera med ett "förslag" som är 10 år gammalt?
    Det förslaget gick ju aldrig igenom heller.
    Så hur fan kan du anser att ett förslag som är 10år gammalt vara legitimt för hur det ser ut i dag?

Så det är att begränsa män att uppmuntra dem att ta mer ansvar och mer föräldraledighet de barn de har hjälpt till att knulla fram tillsammans med den kvinna de är ihop med (förhoppningsvis ihop med)?
    Mitt förslag har inte heller gått igenom. Vad är skillnaden?

Ja, det är en begränsning att tvinga män att vara hemma med sina barn. En begränsning kan också få positiva effekter för andra som i det här faller kvinnor och barnen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 21:41:15 följande:
    Du tycker inte fetma är attraktivt, då borde du ha förståelse för att kvinnor inte attraheras av misogyna incels. Eller hur? vilken kvinna skulle vilja det? Du jämför mellan päron och apelsiner i affären, det blir mer bildlikt om alternativet är något helt oätbart, då är alternativet celibat för kvinnor. Helt logiskt.
    Nej, det tycker jag inte att fetma är oattraktivt. Det kan se bra ut på vissa också. Du har ett problem med att tillskriva andra åsikter som de inte har.

Jag konstaterar bara att många feta är ihop med andra som är feta. Antagligen för att de inte har så mycket val. Där faller hela argumentet om att kvinnor hellre lever i celibat än med en man som inte är högt eftertraktad.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?