• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 23:08:51 följande:
    polisen bötfäller ett brott. sexköp är ett brott.

att dejta en, två, tre, tio eller noll samtidigt är inte ett brott. Det finns inget polisen ska göra mot det.
    Nej, men det skulle kunna bli ett brott. Sexköp var heller inte ett brott tidigare. Det ansågs bara som omoraliskt, tills samhället bestämde sig för att sätta ner foten.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-17 23:08:28 följande:
    Vad gör du själv för att lösa riktiga problem som finns?

Jag tror för övrigt att även attityder spelar in. Till exempel som att stryka incels medhårs, att låta dem spy ur sig kvinnohat och konspirationsteorier utan att säga emot bara styrker deras uppfattning att de tänker rätt.
    Jag argumenterar på ett sätt som är lösningsorienterat, snarare än att vara inriktad på att brännmärka vissa åsikter.

Ditt fokus på att döma folk som har fel åsikter löser inga problem alls.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-17 23:02:32 följande:
    Hur skulle incels ens interagera med kvinnor utan hjälp av appar?
    Menar du att det bara är män som har sex som interagerar med kvinnor? Jag ser inte riktigt den kopplingen. Folk som inte har sex kan också prata med andra människor.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 23:02:22 följande:
    det är inte män som grupp; då hade det inte funnits populära män. Utan det är vissa tafatta män som inte blir valda, dels på grund av överskott av män men också på grund av att kvinnor hellre är singlar än träffar en misogyn man med all rätt.

så hur är män som grupp drabbade? ska det vara samma regleringar för ensamma kvinnor? de där kvinnorna du garanterat ratar på grund av en exempelvis ensamstående, överviktiga, avsaknad av bröst. då kan du istället utveckla en app för alla som drar det kortaste strået såväl män som kvinnor.
    Jag har redan sagt att det skulle vara samma regler för män som för kvinnor. Skillnaden skulle dock bli större för män, för det är betydligt fler män som blir bortvalda än kvinnor. Om folk bara dejtade genom appar och inte på riktigt hade andelen manliga incels kunnat överstiga 60-70%. Det är en så hög andel av män som blir bortvalda på dejtingappar.

Konstigt att du tror att tafatta män är misogyna, när du säger att din sambo var blyg.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-18 10:41:18 följande:
    Hon skriver ju explicit "incels som står kvar i sin egen smärta utan att göra våld på andra". Dvs incels som egentligen är det vi här menar är ensamma män, dvs inte dessa incels som tycker att andra ska ändra på sig för att passa dem. Dvs inte incels som vill reglera folks dejting. Hon kallar dem incels, vi kallar dem ensamma män. 
    Ja, poängen är att hon kallar de för incels också precis som jag gör.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-18 10:59:22 följande:
    Ja så män skulle få välja på kvinnor med få eller inga matchningar. Väldigt svårt att tro att män skulle vara nöjda med den lösningen. För vilka kvinnor är det som får få eller inga matchningar, tror du? 
    Du förstår inte. När skillnaderna i antalet likes inte är lika stort mellan kvinnor som mellan olika män så skulle algoritmen som styr fördelningen också få en mindre effekt. Utbudet av kvinnor skulle inte ändras lika mycket även om samma algoritm tillämpas på kvinnor som på män.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-18 10:56:43 följande:
    Förstår inte varför termen är så viktig. Här vill vi skilja på ensamma män (som hon menar heter fredliga incels), och incels. Vi menar samma sak, olika terminologi. Det kvittar ju. Skillnaden är ju i sak: är det en man som vill att andra ska ändra på sig och göra inskränkningar för andra eller inte? Är det en man som skyller på andra eller inte? Jag kan verkligen förstå att man vill tydliggöra skillnaden och det gör ju ingen praktisk skillnad vad de kallas.
    Vill du få det till att incels som på något sätt klagar inte ska räknas som fredliga, utan våldsamma incels? Detta måste vara en ny lågpunkt i diskussionen.

Även incels som tycker saker som du inte håller med om räknas som fredliga incels. Motsatsen till fredlig är inte att ha (för vissa) besvärande uppfattningar. Det är om någon skulle ta till våld, vilket är ytterst ovanligt.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-18 13:13:36 följande:
    Vart läser du in att han var en incel?
    Han var aldrig misogyn,klagade aldrig på kvinnor eller ansåg att andra skulle ta ansvaret för att han var en ensam man.
    Hade han haft den kvinnosynen du och flera andra män har visat prov på här i tråden så hade vi inte varit ett par idag,kan jag säga.

Du behöver verkligen lära dig skillnaden melan ensamma män och incels.
    För det har du uppenbarligen inte förstått.
    Ok, läs den här artikeln där termen incel inte heller kopplas ihop med misogyna åsikter. En artikel som dessutom verkar ha det förfärliga perspektivet att incel-frågan beror på yttre omständigheter och inte bara på individen.

Är det inte konstigt att etablerade medier använder en annan defintion på order incel än din definition?

www.gp.se/kultur/kultur/incels-inget-nytt-men-nu-ar-det-mannen-som-drabbas-1.55634003
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-18 14:47:21 följande:
    Och det är lite det jag menar.
    I länken som TS hänvisade till så gjorde man skillnad på incels genom att kalla dem "terrorincels" och "fredliga incels".
    Och fredliga incels är väl vad de flesta menar ned ensamma män.
    Men det här verkar TS ha svårt att se skillnaden på.
    Att kalla personer som inte är terrorister för terrorincels är i allra högsta grad osakligt och förnedrande.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-18 15:43:21 följande:

Vilka som har fel åsikter är det jag dömer? Misogyna incels? Ja, alla gånger, precis som jag dömer rasister, nazister, homofober och andra.
    Att du har mer problem med mig och mitt dömande än sånt som skadar kvinnor gör mig dock ganska uppgiven.

Du är säkert en sån som även tycker att Sveriges regering styrs av "rasister, nazister och homofober". Det blir svårt att ta dig på allvar.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?