• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-16 08:37:04 följande:
    du vill reglera de populära männen. Du vill påverka kvinnorna. Du vill styra människor som schackpjäser. DET är en sunkig människosyn. både mannen och kvinnan har rätt att välja själva hur många eller få partners.

jag valde INTE en incel för 715 gången. Jag föll för en ensam man som var BLYG. Som jobbade med sin blyghet och som tog modet att bjuda på dejt. det är enormt stor jävla skillnad.
    Om några inte kan välja hur många partners de vill ha är det stötande att hävda att det är andras rätt att ha hur många partners de vill. Ett beteende som aldrig har socialt accepterat genom historien.

Varför är det så känsligt att säga att han var en incel? Skäms du för att du inte fick ihop det med någon som var mer eftertraktad? Det borde du inte göra, tycker jag.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Smurf) skrev 2023-08-17 01:11:49 följande:
    "Degenererat", enligt vem?

"Entartete kunst" gillar du heller inte va?
    De flesta har genom historien alltid tyckt att det är viktigt att följa normer och regler. Din liknelse är historielös.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-16 08:42:04 följande:
    Tillhör jag förlorarna? Hela ditt argument i tråden är att jag är vinnare för att jag är kvinna. hur ska du ha det? oavsett så är jag en vinnare, jag är lycklig i mig själv, har utbildning och jobb som betalar bra, jag äger min bostad i storstad. Jag har en sambo som jag uppskattar, och som uppskattar mig tillbaka, jag är frisk och min familj och vänner är friska. kan slå vad om att jag är mer vinnare än *vissa andra*. Men kalla mig gärna förlorare om du sover bättre av det
    Dina värderingar har underkänts av en majoritet, på så sätt tillhör du förlorarna.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-16 08:46:28 följande:
    om de inte anser sig bättre än andra, varför anser de då att staten ska reglera marknaden till deras fördel? de måste ju anse att de är jävligt viktiga om staten ska inskränka på våra friheter och rättigheter för deras skull. De tror att staten har ansvar för deras dejtingliv och att det är samhällets fel att dessa män blir bortvalda. De kan/vill inte inse att det ligger på dom själva.

varför tror du att så många män blir bortvalda? Är det kräsna kvinnor eller beror det på populära *alpha-män*?
    Varför anser feminister att staten ska reglera marknaden till deras fördel genom könskvotering i olika sammanhang? Är det för att de anser sig vara bättre och mer viktiga än andra?

De använder samma argument som mig om strukturella orättvisor. Vad är skillnaden?
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-16 09:27:09 följande:

Om apparna inte visar män man tycker är attraktiva kommer de flesta kvinnor inte gå emot vad de vill ha, utan snarare sluta använda apparna.
    Hur ska det då regleras för att bli jämnare fördelat? 

Om folk slutar använda apparna löses problemet av sig själv, för då minskar utbudet av män som finns att tillgå. Resultatet blir samma som med kvoterade dejtingappar.

Det fanns inte lika många incels på den tiden när folk träffades på riktigt.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-16 13:10:56 följande:
    Du verkar ha väldigt svårt att se skillnad på ensamma män och incels.
    Jag är en av de som valde det du kallar en incel.
    Men en incel för mig är en ensam man som är bitter och sprider kvinnoförakt och tycker att samhället ska inskränka på kvinnors rättigheter så att de ska få ligga mer.
    Min man var allt annat än en incel.
    Han var visserligen ensam,men absolut inte bitter och han utstrålade en värme och trygghet som jag aldrig känt hos någon annan.
    Och han har aldrig visat något kvinnoförakt.
    Det ska också tilläggas att jag har vart tillsammans med en man som kan betäcknas som incel.
    Men honom lämnade jag då jag inte orkade med hans ständiga klagomål över kvinnor.
    Ser du skillnaden?
    Nej, jag har väldigt svårt att se den skillnaden eftersom jag själv blir beskriven som en incel enligt den dåliga definitionen. Av dina exempel stämmer jag dock mer in på din nuvarande än på ditt ex. Det är helt otänkbart att jag skulle "raljera över kvinnor" med någon jag är ihop med. Ingen av de som hävdar att jag är en dålig incel vet ens hur jag mot andra, men ändå sätter de den stämpeln på mig.

Alltså tror jag inte att kan bedöma skillnaden mellan en bra och en dålig person på ett objektiv sätt.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-17 01:40:55 följande:
    Hon har allt du inte har men du har svart bälte i mental gymnastik så du vinner sist med fyra hästlängder och ger dej själv en guldmedalj, friskt vågat hälften vunnet 👍
    Vad är det som jag inte har?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-17 06:35:26 följande:
    Var har jag jämfört dem med gängkriminella?

Till skillnad från dig GÖR jag faktiskt nåt för killar i utanförskap, det som stjälper är att trumfa upp galna idéer och att man inte har eget ansvar, du gör verkligen skada om nån kille tror dig.
    Du skrev att både incels och gängkriminella är män som befinner sig utanförskap. Den ena gruppen lever utan sex/relationer och den andra gruppen beordrar skottlossningar mot trapphus. Det är en ganska stor skillnad tycker jag. Du verkar ha en mer ursäktande attityd mot gängkriminella än mot incels, vilket är helt uppåt väggarna. De ska inte få hjälp, utan 25 år i fängelse.

När du påstår att incels har fått allt gratis. Vad är det de har fått som ingen annan har rätt till eller som gängkriminella har missgynnats av? En kriminell kan få en bostad av socialtjänsten. Hur får du det till att incels har fått allt gratis?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 15:33:03 följande:
    så med det sagt är jag 110% för jämställdhet. och där skulle jag snarare säga att vi har större problem med bostadsbrist, nu inflationen etc. Unga kan inte flytta hemifrån för studier/jobb pga brist på bostäder, långa köer, höga andrahandshyror. där de med rika föräldrar har möjlighet att stötta på annat sätt än de med mindre bemedlade föräldrar. Det spär på ett klassamhälle och det tycker jag går emot jämställdhet. Och det anser jag är större problem än tafatta män som inte vill vara med på 2000-talet. Vad är din seriösa lösning? eftersom fler kvinnor inte löser incel-problematiken. Se på uk exempelvis som sagt, läs på lite vet jag.
    Jag skulle kunna presentera några lösningar på bostadsbristen också, men jag lovar att du skulle gå i taket över dem också. För de skulle hota värderingen på befintliga fastigheter och det skulle du som säkert redan har bolån aldrig gå med på.

Allt handlar om att du redan sitter på en bra position och inte är beredd att ge upp någonting för att underlätta för de som har det svårare. Precis som med incels. Då är det lätt att tycka synd om ungdomar och prata om klassamhället. Det är den nya medelklassvänstern. Ha en medkännande attityd utåt, men gör ingenting och skydda hög och medelinkomsttagares intressen till varje pris.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-17 21:33:29 följande:
    Jag kan inte bemöta dig när du hittar på saker jag aldrig sagt och tillskriver mig åsikter jag inte har.

Återkom när du kan vara saklig.
    Du skrev i alla fall att incels har fått allt gratis.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?