• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Til) skrev 2023-08-15 17:47:41 följande:
    Kvinnor kan inte heller välja vilken man de vill. 
    Hon skrev ungefär det.

Nej, inte vem de vill men utbudet av män är mycket större än utbudet av kvinnor om man söker tillfälliga relationer och inte långvariga relationer. Alltså uppstår det en obalans i utbud och efterfrågan.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 17:50:57 följande:
    Det finns ingen rättighet till sex. Ska vi skriva 3000 inlägg till innan den poletten trillar ner?

du tror att du kommer bli vald om du stryper mina valmöjligheter. Det är som att hemmakväll skulle ta bort alla goda praliner och kvar ha punchpraliner och gelegrodor och tro att det kommer göra dessa godissorter goda. Hemmakväll försöker manipulera utbudet för att försöka ändra på efterfrågan.

men om jag inte vill ha punchpralin eller gelegroda så kommer jag besöka annan affär eller inte köpa godis alls. så med andra ord, du kommer fortfarande inte få matchningar.
    Du ser män som resurser jämförbart med olika godisar man kan plocka av. Är inte det här väldigt skevt? Du anser förmodligen att du har ett övertag mot din sambo också för att du lätt skulle kunna hitta någon ny.

Någon gång måste ni inse att det här är inte sunt att dejtingvärlden fungerar så. Att kvinnor ska ha övertaget över män. Det är väldigt konstigt att det ses som normalt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 18:04:26 följande:
    Hahahahhaha! Du har verkligen humor.

hur menar du att incels jobbat på sig själva? De misslyckas på punkt 3 där deras hat över kvinnor drabbar dom själva. Hade de jobbat på sitt hat hade de haft större chanser. de gräver sin egen grop
    Bara för att man upprepar något 100 gånger blir det inte mer sant. Din sambo hade inget hat mot kvinnor och ändå levde han i flera år som incel. Alltså kan inte alla incels vara usla män som hatar kvinnor.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-15 18:26:06 följande:
    avundsjuka..
    ja, vem vill inte sitta i sin ensamhet, hata på sej själv och få negativ uppmärksamhet p.g.a sina smurfiga åsikter.  Det är nästan lika häftig som att bli kränkt av att anders ser ut som 40+
    Jag slår vad om att många av er som nedvärderar incels inte har en mycket bättre tillvaro själva. Den som mår bra behöver inte trycka ner andra. Palle och Anonym (Fol) är bra förebilder.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 18:16:08 följande:
    Det finns fler män än kvinnor. Så minska antalet män du om det är viktigt för dig att det finns lika många manliga och kvinnliga singlar. det är inte orättvisa återigen. det är fakta.

om det är 20 elever som sökt en kurs som bara har plats för 10, är det orättvist att eleverna med högst betyg blir antagna? Ska skolan i sympati ge de med sämst betyg plats istället? Se konkurrensen som en morot att bli bättre än andra
    Åtgärder för att minska antalet män skulle också få dig att gå i taket. Det går att genomföra, men du är nog den sista som skulle ställa dig bakom det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 18:05:33 följande:

Vad som kännetecknar en incel (förutom den självklara sexlösheten) är en allmän aversion mot kvinnor. Jag postar förklaringen på inceln igen. En psykolog torde vara den självklara hjälpen för att uppnå en attitydförändring. Inceln måste boka tiden. 

Är det däremot "bara" en sexlös man så kan denne göra saker för att attrahera kvinnor också. Kanske få tips på forum hur man attraherar en tjej eller skriver en attraktiv beskrivning på en dejtsida. Även här så är det inte samhällets fel, är den sexlösa personen deprimerad så finns det psykolog hjälp också.

The incel (/??ns?l/ IN-sel, a portmanteau of "involuntary celibate")[1] subculture is an online subculture of people who define themselves as unable to get a romantic or sexual partner despite desiring one.[2][3][4]Discussions in incel forums are often characterized by resentment, misogynymisanthropy, self-pity and self-loathing, racism, a sense of entitlement to sex, and the endorsement of violence against women and sexually active people.

Psykologhjälp kan vara bra för många olika saker, men har väldigt svårt att se hur det skulle hjälpa mot sexlöshet. Att gå till en psykolog gör inte någon mer attraktiv.

Som du vet tycker jag att definitionen av incels längre ner på sidan är bättre:

The first website to use the term "incel" was founded sometime between 1993 and 1997. The website was created by a university student living in Toronto and known only by her first name, Alana, to discuss her sexual inactivity with others. During 1997, she started a mailing list on the topic that used the abbreviation INVCEL, later shortened to "incel", for "anybody of any gender who was lonely, had never had sex or who hadn't had a relationship in a long time".
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-16 00:35:55 följande:
    Vad du citerar är ingen definition på incel, det är en beskrivning av incel historia. Som sagt, sexlösheten är inte problemet. Sexlösheten är ett av symptomen på det underliggande problemet. Och då verkar misogyniteten vara en av huvudorsakerna till att en incel inte får möjligheten till sex med en kvinna. Du är ju mer än bara sexlös, du verkar stämma in på beskrivningen jag postat tidigare. Varför inte ta itu med det?

Lös problemet, inte symptomet.
    Det är en definition på incel tagen direkt från wikipedia. Din definition beskriver en kultur bland incels, inte vad en incel är.

Att misogynitet orsakar sexbrist står det ingenting om i sidor och artiklar om incels. Du som är så mån om definitioner och fakta. Varför hittar du bara på saker?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-16 00:35:50 följande:
    det är ett hån mot min sambo att sätta er i samma kategori. han hade inget hat mot kvinnor eller samhälle. det är du som har ett hat. Det är du som tror samhället har en plikt gentemot dig, det är du som har en plikt gentemot samhället.
    Vem som hamnar i vilken kategori bestäms inte av hur väl du känner en person. Det avgörs av de faktiska omständigheterna.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-16 00:54:26 följande:
    Det enda som förpestar min tillvaro är vetskapen att det finns vuxna män som hatar kvinnor så mycket. att de är så otroligt kränkta av jämställdheten i vårt samhälle att de måste återta sin makt genom att försöka kuva kvinnor igen. tänk att skaffa barn, och så blir det en misogyn snorvalp. Det kan få mig att få mardrömmar ändå.
    Ja, det skulle nog bli ett stort uppvaknande för dig om du fick en son och du märkte att han inte lyckades med relationer.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?