Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-13 00:51:24 följande:
ena stunden säger du att det inte är kvinnors fel att det finns incels, för att i nästa andetag vilja reglera hur kvinnor *ska* eller *bör* dejta så även stackars ensamma männen ska bli valda.
på vilket sätt är det demokratiskt, jämställd eller rätt att göra det? Det finns lagar kring diskriminering och även likabehandling, du ser inte riskerna med att avskaffa dessa lagar för att *försöka* få ensamma kalle palle kreti och pleti att kaaaanske lyckas dejta lite mer. Vad är då nästa steg när lagarna väl är avvecklade? Och kalle och palle fortfarande inte får napp?
det kan aldrig vara en statlig angelägenhet med vem eller hur jag dejtar så länge jag är inom lagens arm. staten har inget med att göra hur mycket/lite jag dejtade innan min sambo, eller hur ofta jag och min sambo ligger eller hur vi ligger. det är vårt privatliv som vi har rätt till.
Det är inte kvinnors fel att apparna missgynnar en stor grupp av män. Det är apparnas fel och det är dem som borde förändras, inte personerna som använder dem.
Om du vill undvika diskriminering och ha ett jämställt samhälle med likabehandling borde du hålla med om det förslaget. På vilket sätt är det jämställt och en likabehandling att män har sämre förutsättningar på en dejtingapp bara för att de är män? Det är en form av diskriminering i strikt mening och därför borde dejtingapparna inte få laddas ner utan att först kunna garantera att alla behandlas lika på dem oavsett bakgrund.
Jag lägger mig inte i vad du gör med din sambo, men jag föreslog att man ska sätta ett tak på hur många sexpartners man får ha samtidigt. De enda som skulle gå över det taket är förmodligen sexmissbrukare som ändå inte bör uppmuntras.