• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 20:16:44 följande:

Alla har varit sexlösa någon gång i sitt liv innan man förlorar oskulden. För somliga sker det tidigare, för incels aldrig. Vilket beror på deras attityder mot kvinnor. Sex är aldrig en garanti, men det är skillnad på incels och andra män som inte har sex. De andra männen har möjlighet till sex. 

Varför svarar du inte på frågan vad du tror är anledningen till att de är/var sexlösa?
  • Anonym (hej)
    Anonym (L) skrev 2023-08-12 20:36:15 följande:
    Ingen annan än att jag ser mig som en hyfsat anständig människa även om jag inte kan attrahera kvinnor.
    Du borde inte ens behöva fundera på om du är en anständig människa trots att du inte har ett sexliv. Det är fördomsfulla människor som har fått dig att tänka så för att trycka ner män som inte har ett sexliv. Det är dem det är fel på, inte de som inte har sex.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 20:50:41 följande:
    Inte alls automatiskt när det gäller relationer och knullandet.  
    Om någon gör allt rätt och ändå är incel/sexlös. Är utfallet inte viktigt då?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 20:57:43 följande:
    Ingen blir "stämplad" som något. Det syns inte på utsidan om man knullar eller inte. Det är något man måste berätta och i de fall sexlösheten följs åt av incelkulturens åsikter och värderingar blir det kalla handen.

En person vad jag kan se, eller är det två som verkligen har bemödat sig med att berätta hur dessa män INTE hade incelkulturens åsikter och värderingar.
    Jo, de blir stämplade. Det syns inte på utsidan, men det märks om man lär känna personen om han har några relationer eller erfarenheter av det. En man som inte har det blir stämplad som konstig och folk tänker samma typ av nedvärderande tankar om honom som kommer till uttryck här. Han får en "low-value man" stämpel på sig.

Det är därför det är så svårt att sluta vara incel om man en gång har blivit det. En bra jämförelse är att ha stora skulder hos kronofogden (syns inte heller utanpå). En sån skuldsatt person blir också dömd av omgivningen och man gör tv-program för att folk ska kunna skratta åt dem.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 23:16:00 följande:
    Den som har dina åsikter är naturligtvis incel i negativ betydelse.

Rena skolboksexemplet.
    Att vara incel borde inte ha en negativ betydelse om man utgår från att alla människor ska behandlas med respekt oavsett livssituation,
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 23:50:16 följande:

Om någon känner sig obenägen till förändring så finns det hjälp. Personen måste ta initiativet till att uppsöka hjälpen först. Det kräver en viss insikt. 

Vad som däremot aldrig kommer att generera en förändring är att gnälla över kvinnor på internet. Då vi ser en korrelation mellan misogynitet och incels så cementeras den valda incel rollen.

Nej, det finns ingen hjälp för det specifika problemet att vara incel. Många saker finns det hjälp för men inte sexlöshet. Det är för att det är så skambelagt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-13 00:51:24 följande:

ena stunden säger du att det inte är kvinnors fel att det finns incels, för att i nästa andetag vilja reglera hur kvinnor *ska* eller *bör* dejta så även stackars ensamma männen ska bli valda. 

på vilket sätt är det demokratiskt, jämställd eller rätt att göra det? Det finns lagar kring diskriminering och även likabehandling, du ser inte riskerna med att avskaffa dessa lagar för att *försöka* få ensamma kalle palle kreti och pleti att kaaaanske lyckas dejta lite mer. Vad är då nästa steg när lagarna väl är avvecklade? Och kalle och palle fortfarande inte får napp?

det kan aldrig vara en statlig angelägenhet med vem eller hur jag dejtar så länge jag är inom lagens arm. staten har inget med att göra hur mycket/lite jag dejtade innan min sambo, eller hur ofta jag och min sambo ligger eller hur vi ligger. det är vårt privatliv som vi har rätt till.

Det är inte kvinnors fel att apparna missgynnar en stor grupp av män. Det är apparnas fel och det är dem som borde förändras, inte personerna som använder dem.

Om du vill undvika diskriminering och ha ett jämställt samhälle med likabehandling borde du hålla med om det förslaget. På vilket sätt är det jämställt och en likabehandling att män har sämre förutsättningar på en dejtingapp bara för att de är män? Det är en form av diskriminering i strikt mening och därför borde dejtingapparna inte få laddas ner utan att först kunna garantera att alla behandlas lika på dem oavsett bakgrund.

Jag lägger mig inte i vad du gör med din sambo, men jag föreslog att man ska sätta ett tak på hur många sexpartners man får ha samtidigt. De enda som skulle gå över det taket är förmodligen sexmissbrukare som ändå inte bör uppmuntras.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-13 01:46:29 följande:
    Jag kanske är 100+ , inte heller det vet du något om. Är du en mobbare irl också? 
    Är det dåligt att vara gammal? Du tolkar det så alltså. Nej, jag lägger ingen värdering i det. Det är bara helt uppenbart att du inte har en susning om hur dejtingvärlden ser ut för unga.

Du verkar dock besatt av att värdera människor som bra och dåliga, framförallt att trycka ner sexlösa incels som de sämsta människorna på jorden.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-13 01:51:12 följande:

Sexlöshet är ett symptom på misogynitet, och som du lärt dig så är misogynitet = incel.

Sexlösheten är inte problemet. Misogyniteten är det. 

Som Nikha skrev tidigare så syns det inte på någon att den är "sexlös" det märks om någon är misogyn.

Har du någon källa på det att de flesta som är sexlösa är misogyna?

Hur förklarar du att män som avslöjas som rötägg mot kvinnor många gånger har haft hur mycket sex som helst? Borde inte Jean-Claude Arnualt varit en incel när han var så misogyn?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?