• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-13 02:06:12 följande:
    Du vet alltså allt om dejtingvärlden? Därför du lyckas "så bra"? Näe, på min tid så brukade vi klubba ner en lämplig kvinna med breda barnbärande höfter och släpa hem till grottan i håret.

Det är du själv som framställer incels i dålig dager. Allt du får höra är reaktioner på det.
    Det är fler än mig som ifrågasatt dina slutsatser att det räcker att vara trevlig som man för att lyckas bra inom dejting. Då har du gått till hätska angrepp mot dem också.

Är det inte konstigt att du som förespråkar att män ska vara trevliga alltid lyckas vara så otrevlig hela tiden? Inte bara mot mig, utan mot de flesta andra män i tråden.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-13 02:07:37 följande:
    Ja, jag har postat forskning tidigare.
    Gör det igen.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-13 02:30:16 följande:
    Hur många sexpartners föreslår du att man får ha på ett år innan man når taket?
    Det vet jag inte. Man måste analysera och utreda hur det ser ut först.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-13 03:31:29 följande:
    Nu är det ditt förslag så vad tycker DU?
    Om ca 20-25% kommer vara på fel sida om gränsen tror jag att det är en lämplig nivå.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-13 03:25:03 följande:

Jag har aldrig påstått att allt någon behöver för att lyckas med dejting bara behöver vara trevlig. Du läser verkligen inte mina inlägg utan hittar på egna slutsater.

Varför nedvärderar du dem som inte lyckas med dejting och säger att "sexlöshet är ett symptom på misogynitet" om du inte tror att det är lätt att lyckas med dejting?

Varför har du ett behov att trycka ner de som det inte går bra för?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-13 03:33:20 följande:
    Naturligtvis kommer folk att undra varför en person inte har lyckats landa ett förhållande på flera decennier precis som varför någon inte lyckats landa ett jobb på flera decennier och oftast finns det orsaker som inte har något med att det är fel på alla kvinnors syn eller alla arbetsgivares syn.

I de fall personen börjar skylla på att det är alla kvinnors fel eller alla arbetsgivares fel drar man sig undan.

Vill man vända utvecklingen får man börja ta ett egenansvar. Ingen vill dra runt på en självömkande gnällspik som skyller på andra varken i hemmet eller på jobbet. Om du vill tas emot annorlunda får du skaffa dig en annan syn.
    Vem har sagt att det är alla kvinnors fel att någon inte har ett förhållande? Känns det lättare för dig att tillskriva andra åsikter som de inte har för att kunna utmåla de som demoner?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-13 03:44:51 följande:
    Ett ypperligt exempel på när någon inser att man har gått snett och söker hjälp. Man tar ett egenansvar, ändrar riktning och skaffar sig en bättre ekonomi.

Om man skyller på andra kommer man inte vidare.
    Det kan krävas enorma umbäranden under flera decennier för att bli av med skulder. Skulderna ökar mer än man hinner betala av dem om man dessutom har en låg inkomst (jag beskriver inte mig själv).

Då kan man begära hjälp av samhället om skuldsanering för att ta sig ur den knepiga situationen. Det är inte att skylla ifrån sig eller att inte ta egenansvar. Man gör båda saker samtidigt. Det ena utesluter inte det andra.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-13 03:58:10 följande:
    Det är inte din livssituation som folk reagerar på här utan de vidriga åsikter och värderingar du ger uttryck för. Och att du anser och argumenterar för att dessa helt abnorma åsikter är normala.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 01:38:38 följande:
    Att vara incel borde inte ha en negativ betydelse om man utgår från att alla människor ska behandlas med respekt oavsett livssituation,
    Det är för det första ingen som känner till min livssituation för jag inte har diskuterat den, men alla tar för givet att jag är en incel och väljer att gå till personangrepp mot mig. De kränker mig för den livssituation de förmodar att jag har (du gör också det).

Naturligtvis föraktar dem incels = ofrivilligt sexlösa män om angreppen går ut på kränka personens sexlöshet. Om det bara var åsikterna som folk reagerade på skulle dem hålla sig till att diskutera de åsikterna med ett sakligt tonläge, men det gör de inte vilket säger allt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-13 04:20:17 följande:
    En person kan vara sexlös om denne är misogyn. Inte alls ovanligt. Vilken kvinna vill ligga med någon som föraktar henne?

majoriteten av incels är misogyna.

Vad i min text handlar om att "trycka ned någon"? Håller du på med dina härskartekniker igen?
    Du skrev att "sexlöshet är ett symptom på misogynitet" och implicerar att de flesta som är sexlösa också är misogyna. Tidigare har du sagt att du respekterar långvariga singlar, men det gör du uppenbarligen inte med det uttalandet.

Det är att trycka ner och nedvärdera de som är sexlösa.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-13 04:10:47 följande:
    Jomen ditt sätt att hantera det är att skylla på att det finns sms-lån utan att ta ansvar för att det är du som har tagit lånen. Att alla har rätt till en viss standard och shoppa vidare. Att det är ojämställt om du inte får shoppa lika mycket som andra och att staten ska reglera alla shoppande så det blir lite fler varor åt dig.

Alla har inte rätt till skuldsanering. Man måste kunna visa att man har gjort ansträngningar för att lösa situationen själv. Återigen, egenansvar.
    Nej, det jag föreslår är inte alls mer extremt än skuldsanering. Självklart skulle folk inte sluta anstränga sig bara för att dejtingappar blev mer jämställda. Det är bara du som förutsätter att ingen tar ansvar själv bara för att staten hjälper till. Ensamma mammor tar ansvar fast de får undehållsbidrag, till exempel. De är inte bortskämda för det.

Det är en logik för incels och en logik för alla andra grupper som gäller.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?