• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-08-15 07:09:41 följande:
    Nu är inte problemet om dina sjuka förslag kommer att genomföras eller inte, så klart inte, utan att du sprider din misogyna världsbild på nätet. Irl har du redan berättat att du inte aktivt vågar det av rädsla att förlora dina kvinnliga vänner. Jag skulle förstås inte kalla människor från vilka man måste försöka dölja hur man tänker och känner för vänner utan mer ytliga bekantskaper. 

Ditt personliga problem är att du inte själv tar ansvar för din situation utan skyller den på andra och till och med projicerar den på andra. Du lever i total förnekelse och man kan inte komma tillrätta med ett problem om man inte ens erkänner att det existerar.

Så länge du fortsätter resonera som du gör kan du kallt räkna med att allt kommer att förbli som det är nu. Men om du är nöjd med det så är det bara att fortsätta så. Det är ditt val. Helt och hållet ditt eget val.

Och det spelar ingen roll hur många män med god värderingsgrund som landar en kvinna - det påverkar inte utsikterna för de med rutten syn eftersom det är en deal breaker för de allra flesta människor.
    Hur mycket har dina goda fantastiska värderingar hjälpt dig i livet? Du borde väl ha ett fantastiskt liv i alla avseenden med så bra värderingar som du ger uttryck för här varje dag. Någonting säger mig att dina värderingar dock inte har hjälpt dig alls och det är därför du måste nedvärdera andra grupper som har det svårt. Du vill sätta dig själv över dem, trots att du antagligen har liknande problem själv.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 08:02:47 följande:
    Hahahahahhaha! Tack för dagens skratt! Du menar att de män som hatar kvinnor såpass mycket att de vill reglera dom, skulle bli snälla helylle män med demokratiska värderingar om staten bara hjälpte dom knulla? Eller om vi kvinnor kunde ställa upp på ett *barmhärtighetsknull* då och då så skulle de med bli för jämställdhet?
    Du har ingen aning om vad din sambo tänkte när han var ofrivillig singel om orättvisor i dagens dejtingvärld. Tankar som inte på något sätt är fel att ha. Du bara låtsas att det finns en stor skillnad mellan honom och andra incels för att din världsbild ska gå ihop. Om du träffade andra incels skulle du märka att det inte är någon skillnad.

Givet din sambos historia är risken stor att även din son kan bli en incel om ni får barn. Först då kommer du nog förstå vad jag pratar om och kunna se det ur ett bredare perspektiv än att rätten att ensidigt bara få välja de mest populära männen på tinder till varje pris ska försvaras.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-15 08:14:21 följande:
    Du inser inte att det är kvinnohat att vilja inskränka kvinnors liv och valfrihet? Att se kvinnor och sex med kvinnor som främst en resurs, som på nåt vis jämnt ska fördelas bland den manliga befolkningen genom "utjämnande" åtgärder som att endast presentera män som har få eller inga matchningar. Det är en väldigt märklig syn på kvinnor, liksom att tycka att det var bättre förr när kvinnor tvingades vara i relationer mot sin vilja pga omständigheter.
    Om du anser att kvinnor ska ha större möjligheter än män att välja partner. Att kvinnor ska ha ett stort utbud av män att välja mellan, medan män ska ha ett litet utbud att välja mellan. Då är det du som ser män som resurser för kvinnor. Om du dessutom väger in mäns inkomst i ekvationen reducerar du män ytterligare ett steg till att bli resurser.

Jag vill att samma förutsättningar ska råda för både män och kvinnor. Om man inte vill se vilka privilegier man själv har är det lättare att slå bort ett sånt perspektiv med att "det är bara kvinnohat". Det är bekvämast så.

Frågan är varför ni inte vill ha jämlikhet och inte tycker att det är ett problem när det går sämre för män? Varför ska män bry sig om jämlikhet om ni inte bryr er om mäns problem?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 08:16:00 följande:

en ensam man som min sambo var, han är för allas lika värde. han tycker jämställdheten är bra, han har inga problem att dela med sig av *makten* så vi är likvärdiga. Han tycker konkurrens om utbildningsplatser, jobb, bostäder får alla (undantaget incels) att jobba på och prestera bättre. däremot är han blyg, han står inte gärna i centrum, är ganska fåordig. men han skulle ALLTID säga till mannen som tafsar på servitrisen, mannen som säger rasistiska saker eller den som öppet sprider kvinnoförakt. ser du skillnaden? eller vill du fortfarande påstå att dessa olika grupper av män *är samma sak eftersom ingen får ligga*?

Det där kan vem som helst skriva under på. Det är inget som är speciellt överhuvudtaget.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 15:25:51 följande:
    Du sa ju själv att incels klarar sig utan stöd från samhället i ditt föregående inlägg. Jag är tydligen avundsjuk på incels också. Om incels har det så bra, och är något att vara avundsjuk på, vad är problemet? Borde du inte eftersträva att fler blir incels i så fall?
    Nej, de klarar sig inte så bra med de flesta kommer inte att vara incels hela livet tror jag. De skulle behöva hjälp för att fler ska klara sig bättre. Jag tror att du är avundsjuk på incels för att incels uppmärksammas, medan de problem som du har inte uppmärksammas på samma sätt. Därför tycker du att incels ska hålla tyst, skärpa sig och acceptera sin situation. Att man hjälper en grupp utesluter dock inte att man hjälper andra grupper på andra sätt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-15 15:26:21 följande:
    Och ändå verkar det ha varit just de goda värderingarna och inte hög social status eller inkomst som gjort att åtminstone tre som du kallar incels, vi andra kallar ensamma män, har gått in i relationer, enligt den här tråden.
    De har väl inte haft en dålig inkomst i alla fall. Jag tror mer att det handlar om att vid en viss punkt inser man att de populära männen på dejtingappar inte är intresserade av en långvarig relation, utan bara vill gå på dejter och ha sex. För att sen aldrig mer höra av sig. Detta beteende är väldigt vanligt bland populära män. När man söker en långvarig relation hamnar incels/ ensamma män inte i en lika dålig dager.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-15 17:05:51 följande:
    Hur menar du med att spela med?

Jag har alltid varit mycket öppen med mina åsikter med kvinnor och jag är långt ifrån politiskt korrekt i många frågor men har aldrig haft några problem i kärlek för det. Och då har jag träffat många vänstertjejer. Min fru är miljöpartist.

Att kvinnor skulle välja män som håller med dem är en myt. Det är bara ett tecken på dåligt självförtroende och låg integritet från mannens sida.
    Det är en myt, men en myt som har upprepats många gånger av olika personer här.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-15 17:28:18 följande:
    Varför säger du då att de klarar sig utan stöd från samhället? Så konstigt du argumenterar. Incels har möjlighet till stöd från samhället. Jag tycker absolut att incels ska ta den. Varför tycker inte du att incels ska acceptera stödet som finns? 
    Nej, de klarar sig inte just nu men några av dem kan klara sig i framtiden. Det är inte kört för dem.

Vilket stöd från samhället kan de få? Om vi tar den här personen i tråden som var en ensam sexlös man, men som inte kallade sig för incel. Hur hjälper samhället  honom för förändra sin situation menar du?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 17:35:46 följande:
    Jag väljer den mannen jag vill på tinder den dagen jag någonsin skaffar det igen. Om jag gör det. du, staten eller ingen har med det valet att göra. Om det är en populär man, so what? Då har han något som fångar mitt intresse, som andra män saknar. det är inte svårare än så.
    Det låter som att du ser män som resurser, som varor i en mataffär där man kan gå och plocka vad man vill ha som på ett smörgåsbord. Allt som incels beskylls för. Det finns nästan ingen man som kan säga att de har möjlighet att välja vilken kvinna de vill.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-15 17:44:19 följande:
    Om denna man inte är nöjd med sin situation kan han:
    1) utbilda sig gratis
    2) byta jobb för miljöbyte och kompetensbreddning
    3) söka terapi för att prata med någon hur man kommer ur negativa tankebanor

en incel därmot vill hoppa över 1-3 och istället be staten om en kvinna levererad. inte bara kvinna. Snygg och kåt ska hon vara med. alltså dessa tankemönster och värderingar är så fruktansvärda att jag inte ens kan beskriva med ord
    Nej, de vill inte hoppa över 1-3. Det är dina fördomar som säger det. Dessutom kan man fråga sig:

Har du behövt ha en utbildning och ett välbetalt jobb innan du fick relationer och sex?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?