• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-08-12 15:41:54 följande:
    Jepp, det ska vi. De får fortsätta att inte ha sex om de inte lyckas attrahera någon. En utmärkt lösning.

Nej det är inget "samhällsproblem" att en del människor inte lyckas attrahera någon utan individens problem. Och så länge de inte försöker skjuta över ansvaret på någon annan är det ingen som ser snett på dem för det.
    Du gläds åt och tycker att det är bra att många män inte får ha sex och sen säger du att det är försvarare av incels som sprider förakt. Det är en åsikt man kan ha, men det är en väldigt orättvis syn att någon förtjänar att ha sämre förutsättningar pga faktorer som personen inte kan påverka själv som kön.

De sexlösa som inte ser det som ett samhällsproblem bryr du dig inte ett dugg om heller. Det är bara en illusion. Du struntar fullständigt i dem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 16:06:56 följande:

Och Palle, har du en syster? eller dotter? Eller en mamma? moster? Faster?

vill du att dessa kvinnor ska ha möjlighet att träffa en man de genuint gillar, och som gillar dom tillbaka. Som är en god man med goda värderingar.

eller vill du att dessa kvinnor ska regleras? eller kanske få en man utdelad till sig. och om de inte vill ha sex, vill du att en man ska anse att de bara borde ta ett kåthetspiller? Så deras stackars man kan få doppa lite.

är det en framtid eller ett scenario som du står bakom? Eller låter det som ett scenario från skräckfilm, eller serie liknande handsmaid tale?

Har du ingen bror eller son? Vill du att de ska bli incels och kommer du kalla dem för äckliga incelslem då också?
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-12 15:55:43 följande:
    Gjorde du likadant med rasisterna, lät dem spy ur aig hat och nickade och sa jag förstår hur du tänker och samhället borde göra nåt utan att ta ställning själv?
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 16:02:03 följande:

Du kan inte bemöta fascistiska idéer seriöst. Det är långt ifrån neutralt. Du fortsätter med devisen som incels kör med att dom blir utsatta för "hat" och att det är så synd om dom. 

Skulle påstå att det är du som ser saken svartvitt. Säga ifrån till fascistiska idéer är långt ifrån hat och borde vara steg ett för en neutral diskussion.

Åsikter som benämndes som "fascistiska" framförda av "rasisterna" vann valet för ett år sen. Ni som ägnar åt den typen av brunsmetande förlorade. Ni är förlorare. Väljarna, svenska folket har utsett er till förlorare. Frågan är varför ni inte har tagit intryck av det? Har det gått förbi er helt och hållet att ni faktiskt förlorade?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-12 16:25:19 följande:

Om min bror uttryckte såna åsikter som framkommit här hade jag helt klart skällt på honom och frågat hur fan han tänkte.

Men i och med att han och övriga unga män i släkten har ett fungerande socialt nätverk kommer de inte bli oncels även om de har perioder utan sex och relationer. Taskiga värderingar och kvinnohat är inget som händer över en natt.

Hade du skällt på honom om han hade klagat på att det är lönlöst att använda dejtingappar som man? Hade du sagt att det går visst, titta på mig eller något sånt?

Bara för att man säger att det nuvarande relativt nya dejting-systemet är riggat till mäns nackdel och behöver styras upp gör det inte någon till kvinnohatare. Ingen har vad jag vet sagt att det är kvinnors fel att det har blivit så.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-12 16:26:08 följande:
    Kan du sluta dra upp SD gång på gång och hålla dig till ämnet?
    Var det inte du som jämförde incels med "rasisterna"?

Den retorik som ni använder är så urvattnad och genomskinlig. Allt går ut på att undvika sakfrågan och stämpla en viss åsikt som ovärdig att ens framföras.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 16:31:49 följande:
    Jag gläds verkligen inte utan konstaterar krasst att som man bäddar får man ligga.

Det handlar inte om kön för då skulle alla av samma kön "drabbas" av sexlöshet, vilket inte är fallet.

Det finns alltid en orsak till att man inte lyckas attrahera någon och den orsaken finns alltid hos individen. Det är inte staten, inte mamma och inte någon random kvinna som ska fixa det. Utan du.
    Om det inte handlade om kön skulle det inte finnas en stor statistiskt säkerställd skillnad i sexlöshet mellan könen som dessutom är relativt ny. Det är självklart att utfallet inte blir likadant för alla individer.

Skillnaden är att när det kommer till frågor som att kvinnor halkar efter män i löner erkänner samhället det som ett problem och försöker implementera åtgärder för att minska lönegapet. Det är full rimligt. Man säger inte att alla kvinnor har ansvar för sig själva bara. Det hade varit ett respektlöst synsätt.

Det är dock för mycket begärt att män också kan behöva stöd av samhället märker jag. Män behandlas annorlunda.
  • Anonym (hej)
    Anonym (L) skrev 2023-08-12 16:40:06 följande:
    Tack för att du highlightar skillnaden. 
    Det hjälper inte dig på något sätt oavsett. Du blir inte en bättre person för att du tycker en viss typ av saker.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-12 16:34:14 följande:
    Och du då? Är du en vinnare, har SD fixat en kvinna till dig ännu?
    Jag är en vinnare i den meningen att jag slipper ha en regering av översittare som låter och beter sig på samma sätt som er. Det är faktiskt en stor befrielse som man känner av varje dag sen i september.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 16:45:00 följande:
    Okej, för att man förväntar sig samma lön för samma jobb så ska alltså hela svenska befolkningen endast knulla onsdagar. samt midsommar och nyår. nåde den som knullar mer, det är ju orättvist?

du KAN inte jämföra samma lön för samma jobb med sex. var ligger dessa likheter som gör att du upprepar samma trötta ologiska argument?
    Varför KAN jag inte det? Hur många som har sex har blivit en könsskillnad. Det var inte det tidigare för 15 år sen, men nu är det en sån skillnad.

Då tycker jag att samhället ska vidta åtgärder för att minska den skillnaden. Inga extrema åtgärder som du pratar om, men små steg i rätt riktning. Precis som du själv tyckte att föräldraledigheten ska delas 50/50 mellan könen. Varför är den åtgärden okej, men inte åtgärder för dejtingappar?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 16:35:31 följande:
    Jag har tidigare länkat till statistik som visar att 90% träffar sin partner på annat sätt än genom dejtingappar.

Styr upp dig själv och använd andra metoder om de du använder inte fungerar för dig.
    Hur folk träffar sin partner har jag inga synpunkter på. Det jag lägger fokus på är tillgången till tillfälligt sex som mestadels bestäms av dejtingappar.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?