• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 17:11:24 följande:
    Du tyckte ju alldeles precis att "Personangrepp hör inte hemma i en hederlig diskussion." Nu kallar du mig för "sexmissbrukare"

Mycket komiskt!
    Ja, för att du började med det. Om du inte hade förolämpat mig så hade jag inte brytt mig om det.

Har du inte märkt att du är i stort sett den enda mannen i den här tråden som reagerar så starkt mot mina åsikter? Inga andra män bryr sig speciellt mycket, trots att du vill tvinga dem till det. Alltså är du inte på något sett representativ för  de flesta männen.

Det är ungefär som med SD. Det finns en liten högljudd grupp män som avskyr SD, medan den stora massan av männen antingen röstar på SD eller tolererar dem. Du är undantaget.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 18:46:06 följande:
    Enligt min erfarenhet så handlar det inte om dubbelstandard, utan mer om dubbelbestraffning.

Ta Palle exempelvis. Denne tycker att alla kvinnor anser sig ha "goda värderingar" Nu stämmer det såklart inte. Om en kvinna uppvisar något annat än vad denne har påstått så faller hon inte in i dennes uppfattning av "alla kvinnors goda värderingar" hon blir enligt den logiken klassad som en "hycklare", eller "dubbelstandard" som du hävdar.
    Du är väldigt frustrerad över att Palle inte tycker likadant som dig.
  • Anonym (hej)
    MrCarlis6000 skrev 2023-08-04 19:15:01 följande:

incel = ensam och självförakt, ofta hat mot kvinnor

Vissa kvinnor är värda att hata men verkligen inte alla. Det är däremot en konstig köttmarknas som vi hittar vår respektive och majoriteten av del val som gör är av kvinnor, för hetrosexuella.

Inte jättekonstigt att de ogillar kvinnor i allmänhet. Jag kan hålla med om att dagens kvinnokultur är jävligt skum och många kvinnor beteende äcklar mig. 

Man måste ju kunna förstå men, som jag, inte hålla med..

Äntligen lite mer konstruktiv respons i tråden.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 09:09:41 följande:
    Jag skrev inte att du skickade det, utan att det var en av de vanligaste *misstagen* män gör dagligen mot kvinnor på tinder eller dejtingappar, och sen undrar varför de inte får gå på dejt. och en viss procent av männen utan dejt utvecklar sitt kvinnoförakt och sprider incel propaganda istället för att förstå
    att det är de själva som sitter på nyckel till förändring.
    Ok, så du menar att en man som inte skickar dickpics oftast har lätt att få till dejter. Det var något nytt för mig. Jag trodde att de som skickar dickpics var mer säkra i sin sexualitet än vad incels är.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 20:50:50 följande:

Att inte hålla med dig är tydligen samma sak som att förolämpa dig. 

Kallar du dig för en representant för män? Det tycker inte jag. Du representerar däremot incels.

Du tar upp sd hela tiden. Tydligen så gör du det för att det förstärker din offermentalitet. Sd har ingenting med dina åsikter att göra.

Om du skriver att kvinnor undviker mig i vardagen är det en förolämpning som dessutom inte stämmer.

Jag är inte en representant för män, men du verkar tro att du är det. Trots det verkar inga andra män i tråden ha samma agg mot incels som du har.

SD tar jag upp för att det är ett jämförbart exempel på när åsikter blev bemötta med osakliga argument och personangrepp. Det finns fortfarande en liten skara som ägnar sig åt detta, men de har blivit allt färre med åren.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-04 20:53:30 följande:

Om du nu är som du skriver här, en vanlig hygglig kille som gillar kvinnor och har bra förslag, så varför inte prata med andra? Du vill ju förändra samhällets syn på dejting och relationer. 

Eller är du bara en bitter incel med för stor offerkofta?

Om jag skulle prata med andra skulle det nog i första hand vara andra män. Den här frågan skiljer sig nog lika mycket mellan könen som all annan politik i övrigt. Skillnaderna mellan hur män och kvinnor röstade var avgrundsdjupa i förra valet.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-04 20:55:32 följande:
    Det är klart att du tycker ett kvinnoföraktande inlägg är "konstruktivt" du är en festlig prick minsann.
    Att du tyckte det var ett kvinnoföraktande inlägg visar bara att alla som inte är helt fördömande mot och har fördomar mot incels betraktas som misogyna av dig.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 09:54:18 följande:

En man kan vara våldtäktsman. en man kan vara ensam man. En man kan vara incel. En man kan vara gift. Etc.
    denna tråd handlar om incels, och incels är ensamma män som skyller sin ensamhet på samhället och besitter kvinnoförakt. Som sprider propaganda som inte är förankrad i demokratiska värdegrunder som du också säger är så polariserade. Och värdegrund är faktiskt ganska svart eller vitt, antingen är du en god människa eller så är du inte en god människa. en god människa står bakom allas lika värde oavsett kön, ålder, etnicitet och sexuell läggning. Att alla dessa ska ha samma friheter, rättigheter, möjligheter men också skyldigheter oavsett vad. Att vi alla har en likhet för lagen.

de individer som inte är goda. och som inte har goda värdegrunder är återigen de som tror sig ha mer rättigheter än någon annan grupp. Som just incels som diskuteras i tråden, de tror sig ha mer rätt till en kvinna, och att staten på något sätt ska hjälpa till och fördela kvinna till dom. För att *det är ju samhällets ansvar* att *alla ska ligga lika mycket/lika lite* och att det är *samhället som gjort kvinnan så kräsen och otacksam till följd av hennes nya höjda människovärde*.

incels ÄR ett samhällsproblem som behöver utrotas, inte daltas med. då får samhället en grogrund för individer som inte har demokratiska värderingar som på sikt kan bli hot mot demokratin om dessa ökar i antal. Dessa män behöver hjälp att ändra på sin värdegrund, så angiveri som varit uppe på tapeten tidigare kanske inte är så dumt ändå. Kunna ange individer som behöver låsas in på rättsspyk tills de har goda värdegrunder och ett jämställt demokratiskt tänkande.

Det här var bland det sjukaste jag har läst.

Först en förklaring om att de som är mot incels/ ensamma män är goda människor med goda värderingar som tror på allas lika värde, att alla har samma friheter, rättigheter, möjligheter, skyldigheter och vara lika inför lagen.

Sen ett förslag om att incels ska utrotas och låsas in för rättspsykiatrisk vård om de har fel åsikter. Hur är det på något sett förenligt med demokrati, att alla har samma friheter och goda värderingar?

Ni som tror att ni står för goda värderingar. Se er själva i spegeln för ni håller på att bli förespråkare för en diktatur. En åsiktsdiktatur där den som tycker fel ska låsas in i fängelse. Bevare oss väl för detta "goda" totalitära hat som sprids.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-04 21:14:07 följande:
    en man som skickar dickpics tror att deras skinnfiol ska locka fram det *primitiva* i kvinnan och locka fram *brunst*. jag har till dagens datum, 30+ fyllda ännu inte stött på en endaste vettig man som skickar dickpics.

förutom att det är tragiskt, så är det återigen brottsligt att skicka. Vettiga män, snälla män, beter sig inte på det sättet. Vettiga män är civiliserade. Vettiga män är inte incels. List goes on
    Enligt den definitionen borde jag vara en vettig man då eftersom jag aldrig har skickat en dickpic och inte heller kommer göra det. Att en vettig man inte kan vara en incel tror jag dock är mer baserat på fördomar.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-04 21:09:07 följande:
    Nu förstår jag inte. Varför inte?
    Har förstått att det är bäst att inte prata om någon politik alls med vänner. Det blir bara infekterat då.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?