• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

EnAnonumius skrev 2023-08-21 03:23:03 följande:
    Nu är ju jag av den åsikten att regeringen inte skall lägga sin näsa i blöd i interna familjeangelägenheter och reglera det med lagen

Dock så skall man inte glömma att förslagen drabbar ju faktiskt kvinnan lika negativt som för mannen. Det är det viktigaste att komma i håg då det har ju ylats i denna tråden om "tvingande pappa månader". 🙄

Fast i praktiken påverkar det bara männen eftersom kvinnor redan tar ut en majoritet av föräldraledigheten.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Ej representativ) skrev 2023-08-21 06:17:06 följande:
    Varför frågar du detta? 
    För att ta reda på om påståendet ni gör stämmer.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-21 07:11:56 följande:
    Definitivt att föredra framför att få barn med en man med dålig kvinnosyn och som ser föräldraansvaret som en begränsning. Svårt att tänka mig att någon skulle föredra det. Exakt vilken funktion fyller en sådan förälder? Blir väl som att ha ett extra barn att ha en partner som är sån. Definitivt en extra belastning iaf. 

Barn skaffar man helst med en ansvarsfull man med god människosyn och som är beredd att ta sitt ansvar. Nån som faktiskt vill vara med sitt barn och som ser kvinnan som en likvärdig människa. 
    Varför skapar du halmgubbar som inte finns på riktigt?

Många incels hade kunnat vara såna ansvarsfulla män med en god människosyn som tar ansvar för sina barn. De får dock aldrig chansen till det. Du kan omöjligen säga att incels inte tar ansvar för sina barn innan de har några barn.

Det är andra saker än att de inte är bra personer som hindrar incels på vägen från att bli föräldrar. En av de sakerna är de skadliga dejtingapparna.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-21 07:52:19 följande:
    Verkligheten är precis det ni klagar på, att vissa män inte är intressanta för kvinnor.
    Ja, för att de blir utkonkurrerande av andra män på dejtingappar. Det har inget att göra med att kvinnor gärna lever i celibat.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-19 08:56:50 följande:
    Vilket maktförhållande? när han var singel kunde han dejta lika mycket. Eller vad hindrade honom? Det som hindrade honom var han själv, inte kvinnor.

hahaha ja gud vad jag utnyttjade män och vad jag utnyttjar min sambo. på vilket sätt utnyttjar jag honom? vet du vad ordet utnyttja betyder? På vilket sätt behöver jag han menar du? förklara gärna. vill ha är inte detsamma som behöver, återigen språklig skillnad. jag klarar mig fint på egen hand återigen.
    Nej, han kunde inte dejta lika mycket. Det som hindrade honom var inte honom själv, inte kvinnor utan dejtingappar. Ditt synsätt är samma sak som att säga att på pappret konkurrerar alla på lika villkor om ett jobb, men i praktiken anställer chefen bara män. Då är det chefen som måste få repressalier.

Är det inte dålig stil att först friendzona någon och träffa massor av killar under tiden som man har den personen som en backup? När ingen av de andra populärare killarna vill binda upp sig för ett förhållande går man sedan tillbaka till den som var andrahandsvalet. Det var bättre förr i tiden när det inte fanns lika många att välja på att dejta

Här kan du läsa mer om de negativa effekterna av dejtingappar:
    www.dn.se/insidan/zombeing-benching-caspering-sa-blir-vi-dissade-av-tinder-dejten/
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-22 01:19:57 följande:
    Som jag har skrivit i en av mina tidigare poster i denna tråden så har jag läst inläggen i tråden.

Jag har inte sett någon anse anser att förslaget är "kvinnoförnedrande och misogynt" ...

Men för all den del. Men du får gärna citera dessa "andra" (kom ihåg det skall vara flera, då du påstår att det är flera ) som skriver i klartext att dit förslag är "kvinnoförnedrande och misogynt" förslag.

Lägg med nick och inläggs nummer också.
    Det är bl.a. Cloffe, incelslem, nikha och Anonym (Til) som tycker det

Varför ska jag leta upp speciella inlägg? Hela tråden har handlat om samma sak så du kan läsa i stort sett var som helst om du inte tror på det. De kommer inte ha några invändningar mot den beskrivningen av vad de tycker.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 01:26:00 följande:

Du är ju själv ett levande bevis på att incels är misogyna. Du hittar däremot på att 99% av incels inte är misogyna, trots att allt man själv läser tyder på det. Och nej, studien är tillförlitlig, viss kritik har riktats mot att personerna har möjlighet att ljuga om enkäten, samt att studien borde bedrivas på ett större antal. 

Gul added that "it wasn't known especially in the social psychology literature that unwanted celibacy (besides personality traits like disagreeableness, political conservativism or social dominance) is linked to misogynistic attitudes. So, our study provided the first evidence for these two unexamined hypotheses."

Hur kan du veta att jag är misogyn om du inte har testat mig i en undersökning och jämfört med andra män? Det är precis det som var problemet med studien. Inga jämförelser gjordes med sexuellt aktiva män och urvalet var inte slumpmässigt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 01:31:05 följande:
    Nu hittar du på. Jag har inte sagt att din idé om sexkvoter och dejtingappar är misogynt. Jag har sagt att det är extremt radikalt, odemokratiskt och fascistiskt att begränsa folks sexliv med böter/ förhör och kontrollorgan. Det du sagt som är misogynt är bland annat att du tycker att det var ett misstag av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor och att det var bättre förr för att kvinnor då inte hade samma friheter.

Du hittar på så jävla mycket.
    Varför är det odemokratiskt om du inte ser några problem med idéerna i övrigt?

Du har blivit anklagad av flera andra hitta på, så det är du som har det problemet. Inte jag. Jag sade aldrig att det var bättre för 100 år sen, utan jag beskrev bara de förändringar som har ägt rum som har påverkat balansen mellan könen. Jag lade ingen värdering i det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 01:37:24 följande:
    Att jag vet att du är misogyn är ju för att du har misogyna åsikter. Du tror att alla män är misogyna med andra ord.
    Nej, du kan omöjligen veta att jag har misogyna åsikter om du inte har testat mina attityder.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 02:20:42 följande:
    Du är så full av skitsnack, sånt jävla selektivt minne. Men det är bara en liten del av härskarteknikerna du kör med. så här skrev du:
    ""Ett privilegium män har förlorat är att alltid tjäna mer pengar än kvinnan. Det är nödvändigt för en partnerrelation eftersom kvinnor inte accepterar män som tjänar mindre än dem. Där ser kvinnor till sina intressen, medan män har gett upp sina intressen. Är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du?"
     Där det fetstilade är en värdering. Du har dessutom skrivit att det var bättra förr för 100 år sedan, med hänvisning till att kvinnors rättigheter, även det en värdering. Du har skrivit att "svenska män har (politiskt) röstat för en förändring" tydligen något som har med sd och kvinnors rättigheter att göra. 

Varför har du fått för dig att jag inte ser något problem med dina ideer? Jag gillar inte fascism och inskränkningar på folks sexliv. Du är en fascist som också råkar vara misogyn, det ena utesluter inte det andra.
    Det står ingenstans i det citatet att det var ett misstag av män att ge upp ekonomisk makt till kvinnor. Det är inte korrekt återgivet när du påstår det.

Min poäng var hela tiden och är fortfarande att även kvinnor måste vara beredda att ge upp vissa intressen för att vi ska få en jämställd balans mellan könen. Att du vrider på denna slutsats till att jag hävdar att vi fortfarande borde ha hemmafruar är så långt från sanningen det går att komma.

När jag skrev att svenska män har röstat för en förändring var det inte alls kopplat till kvinnors rättigheter. Att det var bättre för 100 år sen har jag aldrig ens skrivit.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?