Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 02:20:42 följande:
Du är så full av skitsnack, sånt jävla selektivt minne. Men det är bara en liten del av härskarteknikerna du kör med. så här skrev du:
""Ett privilegium män har förlorat är att alltid tjäna mer pengar än kvinnan. Det är nödvändigt för en partnerrelation eftersom kvinnor inte accepterar män som tjänar mindre än dem. Där ser kvinnor till sina intressen, medan män har gett upp sina intressen. Är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du?"
Där det fetstilade är en värdering. Du har dessutom skrivit att det var bättra förr för 100 år sedan, med hänvisning till att kvinnors rättigheter, även det en värdering. Du har skrivit att "svenska män har (politiskt) röstat för en förändring" tydligen något som har med sd och kvinnors rättigheter att göra.
Varför har du fått för dig att jag inte ser något problem med dina ideer? Jag gillar inte fascism och inskränkningar på folks sexliv. Du är en fascist som också råkar vara misogyn, det ena utesluter inte det andra.
Det står ingenstans i det citatet att det var ett misstag av män att ge upp ekonomisk makt till kvinnor. Det är inte korrekt återgivet när du påstår det.
Min poäng var hela tiden och är fortfarande att även kvinnor måste vara beredda att ge upp vissa intressen för att vi ska få en jämställd balans mellan könen. Att du vrider på denna slutsats till att jag hävdar att vi fortfarande borde ha hemmafruar är så långt från sanningen det går att komma.
När jag skrev att svenska män har röstat för en förändring var det inte alls kopplat till kvinnors rättigheter. Att det var bättre för 100 år sen har jag aldrig ens skrivit.