• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-29 05:56:28 följande:
    vill du ha en app med endast kvinnor du finner oattraktiva? Om nej, varför skulle en kvinna vilja ha en app med endast oattraktiva män? 

så vilka kvinnor kommer finnas kvar på appen tror du? med andra ord; har du noll matchningar idag så fortsätter det vara noll även med ditt förslag
    Jag skulle inte ha några problem med att färre kvinnor visades på en dejtingapp om det ledde till att matchningsfrekvensen ökade. Hellre ett litet utbud med fler matchningar än ett stort utbud med få matchningar.

Om folk slutar använda dejtingappar är det inget problem för det kommer leda till mer dejting i vardagssammanhang än online. Där har incels en större chans att träffa någon, vilket din sambo är ett exempel på. Konsekvensen hade blivit färre incels.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-30 00:03:23 följande:
    Nej, nu hittar du på igen. den har vetenskapligt stöd. Det finns ett samband mellan incels och misogynitet. Dessutom så bevisar du och andra det om och om igen, så varför ska du ifrågasätta det ens? Är det för att det inte lirar med din offermentalite?
    Du har alltså inte ens läst mer än rubriken på artikeln som du själv länkar till.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-30 00:05:29 följande:
    Vad har du för belägg att incels skulle vara mer lyckosamma irl? På grund av deras oslagbara sociala färdigheter? 
    De belägg jag har är de tre exempel från tråden på kvinnor som har blivit tillsammans med incels. Ingen av dem har vad jag förstår träffats via en app.

Förklaringen är att utbudet av potentiella partners är mindre i verkligheten än på en app och det ger incels en chans som de inte har online.
  • Anonym (hej)

Var är de två citaten där jag uttrycker kvinnoförakt eller medger du nu att det bara var påhittat?

• Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-29 06:57:05 följande:
    Det finns ju en anledning till att du skriver dina tankar anonymt på ett forum istället för att diskutera dem i verkligheten med kvinnor i din närhet, och på så vis få perspektiv från andra.  Antagligen för att du vet att de skulle uppfatta det som de flesta av oss: att du ser kvinnor som objekt som ska manipuleras för dina syften. Du har en på förhand bestämd uppfattning utifrån dina egna erfarenheter av att inte attrahera, som du tycker, tillräckligt attraktiva kvinnor. Du sveper nej på 50% och är missnöjd med utbudet. Detta vill du ändra till din egen fördel, utan att bry dig ett dugg om något annat än egen vinning. 

Du anser att kvinnor ska bli mindre kräsna, samtidigt som du inte själv har för avsikt att bli det, tvärtom. Du vill förbättra det som står dig till buds medan kvinnor ska sänka sina krav. Det är inte "rättvisa". Vilket för övrigt är ett absurt begrepp att använda i samband med mänskliga relationer. Ska vi göra likadant med vänner? Se till att det blir rättvist fördelat bland befolkningen? Den "orättvisan" verkar du märkligt nog inte alls intresserad av att rätta till, du som låtsas att du vill förbättra världen och inte alls agerar pga egennytta. 
    Rättvisa är att alla har samma möjligheter oberoende av kön. På individnivå går det aldrig att uppnå lika resultat, men möjligheterna ska de samma för alla grupper av människor.

Att män borde bli mer kräsna och kvinnor mindre kräsna är ett direkt resultat av den obalans som råder idag inom onlinedejting. Det är inte jag som har bestämt att det ska vara, utan det är fakta. Om båda grupper ska vara lika kräsna är det oundvikligt att det blir så.

Att sträva efter jämlikhet är att vilja förbättra världen. Ärligt talat tror jag att väldigt få av er som skriver nedvärderande kommentarer om incels hade vågat stå för det offentligt.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-29 10:24:08 följande:
    Det är ingen här som har uttryckt förakt mot incels.
    Däremot kritiserat de åsikter om kvinnor som dessa män har.
    Det är en annan sak.
    Och vill man inte ha den kritiken så kanske man inte ska slänga ur sig dessa åsikter helt öppet?

Och att komma med förslag om att staten ska reglera dejtingappar så att kvinnor inte kan välja attraktiva män eller att man ska framställa en drog som ska öka kvinnors sexlust är inte kvinnofientligt,menar du?
    Jag har inte påstått att man inte ska kunna välja attraktiva män, utan att man i såna fall får göra det i konkurrens med andra kvinnor precis som män får konkurrera om attraktiva kvinnor. Hur är det kvinnoförnedrande att vilja att samma förutsättningar ska gälla för män och kvinnor?
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-29 10:42:11 följande:
    Så vad tycker du då om de incels som startar trådar här dör de kallar kvinnor för hycklare,bitterfittor,surkärringar eller feminister?
    Det sistnämnda brukar ju vara ett populärt tillmäle bland misogyna män här i forumet.
    Anser du att dessa män inte heller är misogyna? 
    De är säkert misogyna, men finns det verkligen något som tyder på att incels är mer misogyna än andra män?

Om vi tar ordföranden i det spanska fotbollsförbundet som exempel som ofredade en damspelare efter VM-finalen. Han är inte incel och inte heller de andra pamparna som försvarade honom från början. Det finns massor av män som är misogyna som är gifta och har barn.
  • Anonym (hej)

Ni som kallar mig för misogyn för att jag säger sanningen om dejtingappar (att de diskriminerar män) och tror att det inte stämmer borde förstå att jag är långt ifrån ensam om att ha den åsikten

Här är en ung tjej som pratar om samma saker:

www.youtube.com/shorts/RmSrxixTIrM

www.youtube.com/shorts/4YEBTxnKxkA

Är den här tjejen enligt ert synsätt en misogyn farlig person som borde stängas av från internet?

• Anonym (hej)

Här är fler exempel på att det jag pratar om inte är påhittat nonsens som ni tror:

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?