• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-31 16:42:08 följande:

Du har rätt i att jag inte har sympatier för dig. Jag finner dig och dina åsikter obehagliga. Du däremot behöver inte visa sympatier för andra för att observera vad andra gör och lära dig

Det är uppenbart att du väljer din situation. Du anstränger dig inte ens för att ändra dina åsikter om kvinnor, i stället så väljer du att dyka djupare ner i det som håller dig borta från kvinnor. Du tror du argumenterar, men det är bara cirkelargument som cementerar dina åsikter och leder dig bort från kvinnor.

"Du anstränger dig inte ens för att ändra dina åsikter om kvinnor, i stället så väljer du att dyka djupare ner i det som håller dig borta från kvinnor."
    Det är ett forum. 
    Jag menade att man ska sympati för erat sexliv men inte för män i allmänhet som saknar sexpartner. 

Du frågar exempelvis inte hur det ser ut i andra sammanhang 

• Anonym (....)

Du har rätt i att jag inte har sympatier för dig. Jag finner dig och dina åsikter obehagliga. Du däremot behöver inte visa sympatier för andra för att observera vad andra gör och lära dig

Det är uppenbart att du väljer din situation. Du anstränger dig inte ens för att ändra dina åsikter om kvinnor, i stället så väljer du att dyka djupare ner i det som håller dig borta från kvinnor. Du tror du argumenterar, men det är bara cirkelargument som cementerar dina åsikter och leder dig bort från kvinnor.

Jag använder inte de i något annat sammanhang. 
  • Anonym (....)

Jag använder det mer som "tillbakakaka".
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 16:20:07 följande:
    Jag ville poängtera att många som har sex snackar om att man ska förtjäna att ha sex, då skulle någon kunna ha en annan åsikt över vem som förtjänar det. 
    ingen förtjänar någonsin sex. Det är inte så sex fungerar. jag blir inte magiskt kåt av att min sambo lagar mat eller tömmer diskmaskinen. Att han gör det ökar däremot chansen att det kanske blir sex, precis som det skulle minska chansen om han lät bli. Men han förtjänar aldrig sex. det gäller även mig själv. Jag förtjänar inte sex. Att jag städar och duschar ökar chansen till sex, precis som det skulle minska om jag lät bli. Vad är svårt att förstå?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 16:58:33 följande:
    ingen förtjänar någonsin sex. Det är inte så sex fungerar. jag blir inte magiskt kåt av att min sambo lagar mat eller tömmer diskmaskinen. Att han gör det ökar däremot chansen att det kanske blir sex, precis som det skulle minska chansen om han lät bli. Men han förtjänar aldrig sex. det gäller även mig själv. Jag förtjänar inte sex. Att jag städar och duschar ökar chansen till sex, precis som det skulle minska om jag lät bli. Vad är svårt att förstå?
    Det är främst de personer som har sex som använder det ordet. 
    Fast då mot män som blir utan sex. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 16:30:03 följande:
    Då ska det vara till min fördel också, exempelvis förtjäna sex borde inte existera 
    vad ska vara till din fördel? Ska staten abonnera på en kvinna åt dig för att du inte kan attrahera en kvinna på egen hand? Ska staten tvinga en kvinna att ha sex med dig mot sin vilja? Staten ska alltså begå övergrepp och våldtäkt mot en kvinna som inte ger samtycke? Bara för att du inte lyckas dejta på egen hand? Eller vilken fördel är det du anser dig vara berättigad?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 17:01:09 följande:
    vad ska vara till din fördel? Ska staten abonnera på en kvinna åt dig för att du inte kan attrahera en kvinna på egen hand? Ska staten tvinga en kvinna att ha sex med dig mot sin vilja? Staten ska alltså begå övergrepp och våldtäkt mot en kvinna som inte ger samtycke? Bara för att du inte lyckas dejta på egen hand? Eller vilken fördel är det du anser dig vara berättigad?
    Att man inte ska använda det som ett motargument
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 16:21:36 följande:
    Och om det handlar om sex mot sin egna vilja så kan du inte säga att de ska ha sex med andra män. 
    Då handlar det om sex mot sin egna vilja. 
    en man vill ha sex, en annan man vill ha sex. Varför skulle de inte ha sex med varandra? dessa män ska alltså kunna neka sex? Men dessa män förväntar sig att kvinnor vill ha sex med dom? kvinnor vill inte ha sex med misogyna incels. Får männen neka men inte kvinnor?

så vill misogyn incel ha sex är största möjligheten att ha sex med annan misogyn incel. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 17:02:00 följande:
    Att man inte ska använda det som ett motargument
     vad menar du? Vad ska inte vara motargument? Motargument till vad? skriv så vi förstår vad som menas
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 16:57:09 följande:
    Jag använder det mer som "tillbakakaka".
    Och denna tillbakakaka hjälper dig att bli mer charmig och ökar chanserna för att få likes på tinder?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?