• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 17:00:05 följande:
    Det är främst de personer som har sex som använder det ordet. 
    Fast då mot män som blir utan sex. 
    Ingen har sagt att det är någon som förtjänar det. vill du ha sex, gör det som krävs. Gör du inte vad som krävs, du blir utan. det är inte svårare än så
  • Anonym (SL)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 17:00:05 följande:
    Det är främst de personer som har sex som använder det ordet. 
    Fast då mot män som blir utan sex. 
    Vilka är de?
    Har någon i denna tråd skrivit det? 

Det blir annars svårt att säga något om och diskutera åsikter/tankar som en odefinerbar grupp skrivit/sagt någon gång.

Ingen förtjänar sex eller relationer.
    Däremot kan människor göra sig mer eller mindre relationsbara men inget som de gör (eller inte gör) kan ändå garantera dem relationer eller sex.
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 15:47:03 följande:
    "Du ser inte ansträngningarna alla andra gör varje dag." 

Jag ska tänka på vad ni gör men du bryr dig inte om hur det är för mig
    Ingen här har bett dig att bry dig. Varför skulle jag vilja eller kräva att du lägger dig i mina privata bekymmer och serverar mig diverse skruvade lösningar som involverar att begränsa andra människors val och liv? Nä du Tack. Så pass ostädat har jag det inte innanför pannbenet att jag skulle kräva nåt sånt...det är fullständigt befängt och de flesta människor börjar förstå det redan i förskoleåldern....att mamma, pappa och de andra barnen inte bara dansar runt deras pipa och att man faktiskt får ta ansvar för sitt eget liv. 

Jag föredrar att sköta det privat då jag inte anser att omgivningen har någon som helst skyldighet att "hjälpa". Behöver jag hjälp får jag vända mig till vården som alla andra och se till att ta tag i mitt liv. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-08-31 17:17:53 följande:
    Ingen här har bett dig att bry dig. Varför skulle jag vilja eller kräva att du lägger dig i mina privata bekymmer och serverar mig diverse skruvade lösningar som involverar att begränsa andra människors val och liv? Nä du Tack. Så pass ostädat har jag det inte innanför pannbenet att jag skulle kräva nåt sånt...det är fullständigt befängt och de flesta människor börjar förstå det redan i förskoleåldern....att mamma, pappa och de andra barnen inte bara dansar runt deras pipa och att man faktiskt får ta ansvar för sitt eget liv. 

Jag föredrar att sköta det privat då jag inte anser att omgivningen har någon som helst skyldighet att "hjälpa". Behöver jag hjälp får jag vända mig till vården som alla andra och se till att ta tag i mitt liv. 
    Det sa personen som jag svarade till. 
  • Anonym (Jadu)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 16:47:58 följande:
    "Du anstränger dig inte ens för att ändra dina åsikter om kvinnor, i stället så väljer du att dyka djupare ner i det som håller dig borta från kvinnor."
    Det är ett forum. 
    Jag menade att man ska sympati för erat sexliv men inte för män i allmänhet som saknar sexpartner. 

Du frågar exempelvis inte hur det ser ut i andra sammanhang 
    Varför skulle jag vilja ha sympati för mitt sexliv? Det är ju helt skruvat och jag kan lova dig ingen är intresserad av din sympati för sitt sexliv. Vad betyder det ens?

Jag föredrar att så få som möjligt är involverade i mitt sexliv. Så sitt lugnt i båten. Ingen kräver av dig vad du kräver av andra....som ett litet barn. 
  • Anonym (....)
    Anonym (SL) skrev 2023-08-31 17:14:48 följande:
    Vilka är de?
    Har någon i denna tråd skrivit det? 

Det blir annars svårt att säga något om och diskutera åsikter/tankar som en odefinerbar grupp skrivit/sagt någon gång.

Ingen förtjänar sex eller relationer.
    Däremot kan människor göra sig mer eller mindre relationsbara men inget som de gör (eller inte gör) kan ändå garantera dem relationer eller sex.
    Vet olika personer som sagt olika saker, kanske var i annan tråd men vet att exempelvis nika skrivit om att man måste förtjäna sex. 

Får ev svara senare. 
    Jag tycker det tar mycket energi att skriva här på forumet 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-08-31 17:24:06 följande:
    Varför skulle jag vilja ha sympati för mitt sexliv? Det är ju helt skruvat och jag kan lova dig ingen är intresserad av din sympati för sitt sexliv. Vad betyder det ens?

Jag föredrar att så få som möjligt är involverade i mitt sexliv. Så sitt lugnt i båten. Ingen kräver av dig vad du kräver av andra....som ett litet barn. 
    I så fall hade olika personer i denna tråd ställt andra frågor.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 17:24:45 följande:
    Vet olika personer som sagt olika saker, kanske var i annan tråd men vet att exempelvis nika skrivit om att man måste förtjäna sex. 

Får ev svara senare. 
    Nihka har inte sagt man förtjänar det. Sluta sprid med osanning. ingen förtjänar sex. Det är inte något sån någon oavsett kön kan komma och säga *nu har jag gjort xx ge mig sex* eller *jag bjöd ju på middagen så nu ska vi ha sex*.

det fungerar inte så. Däremot kan man ÖKA eller MINSKA sina chanser att det blir sex. Chans. Inte garanti. Inte löfte.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 17:26:42 följande:
    I så fall hade olika personer i denna tråd ställt andra frågor.
    Vilka frågor ska vi ställa?
    varför tycker du staten ska hjälpa dig och misogyna incels till sex?
    hur ska staten hjälpa dig och misogyna incels?
    får en kvinna lov att ha preferenser?
    får en kvinna lov att säga nej tack till en man?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 17:24:45 följande:

Får ev svara senare. 
    Använd den energin till att göra en positiv förändring i stället för en negativ (dvs det du skriver här)

och nej, ingen blir serverade sex "gratis" 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?