• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:45:32 följande:
    Jag ville poängtera att allt inte nödvändigtvis är ett val. 
    Jasså? Vad är det då? Har du inte ett val att vara på appen? Är du tvingad? Är du tvingad att svepa ja? Klart du har ett val.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 14:42:27 följande:
    Hur är det statens fel att jag lyckas ha ett sexliv? Hur är det statens fel att du misslyckas ha ett sexliv?
    Om det är inte statens fel när någon har ett sexliv så är det inte heller tack vare staten som någon har ett sexliv. 
    Dr hjälper inte de som blir utan sex eller de som har ett sexliv. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:46:03 följande:
    Om ingen ska påverka kvinnors val, varför klagar du då på dessa män? 
    Jag klagar på de män som vill att kvinnan ska ändra sina val. dessa män anser sig berättigade en kvinna. Den attityden klagar jag på
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 14:46:03 följande:
    även om man tar ansvar och misslyckas så är det inte en ursäkt eller förklaring till att få något via en gräddfil
    Förekommer det redan utan att ni protester något om det. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:47:33 följande:
    Om det är inte statens fel när någon har ett sexliv så är det inte heller tack vare staten som någon har ett sexliv. 
    Dr hjälper inte de som blir utan sex eller de som har ett sexliv. 
    Va? Vad menar du? Staten hjälper ingen med sex. Ingen. ingen. Ska jag skriva ingen igen? staten hjälper ingen med sex, varken man eller kvinna.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:48:34 följande:
    Förekommer det redan utan att ni protester något om det. 
    Vad förekommer hur?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 14:48:13 följande:
    Jag klagar på de män som vill att kvinnan ska ändra sina val. dessa män anser sig berättigade en kvinna. Den attityden klagar jag på
    Många personer klagar även på deras val.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:52:02 följande:
    Många personer klagar även på deras val.
    På männens val? Eller kvinnornas val?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:28:38 följande:
    "Du har ju liknande valmöjligheter som andra har. Du väljer din situation".
    Nu stämmer det inte. 

Jag skulle kunna säga varför ska ni ha en gräddfil jämfört med andra människor? 
    Du väljer helt klart din situation. Du är själv ansvarig för att din situation ser ut som den gör. Din sexlöshet beror på dig. Ingenting annat. Du ser inte ansträngningarna alla andra gör varje dag. Du väljer att vara incel. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-31 15:29:59 följande:
    Du väljer helt klart din situation. Du är själv ansvarig för att din situation ser ut som den gör. Din sexlöshet beror på dig. Ingenting annat. Du ser inte ansträngningarna alla andra gör varje dag. Du väljer att vara incel. 
    Du får tro som du vill
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?