• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 14:39:01 följande:
    Det är bara du som kan ändra på dig. Ingen annan. ingen annan kan få dig till en trevlig charmig människa. hur skulle någon annan lyckas med det?
    Det blir fel att du påstår att det är inte statens fel, det är då inte tack vare staten som någon har sex. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:40:02 följande:
    Vad som är rättvist är en åsikt 
    Fakta är att sex inte kan vara orättvist. Att du har en åsikt att det är orättvist, är just en åsikt. En felaktig åsikt.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:40:56 följande:
    Det blir fel att du påstår att det är inte statens fel, det är då inte tack vare staten som någon har sex. 
    Hur är det statens fel att jag lyckas ha ett sexliv? Hur är det statens fel att du misslyckas ha ett sexliv?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 14:40:17 följande:
    Vi har ansvar för vårt eget liv. du har ansvar för ditt. vad är det som är svårt att förstå? på vilket sätt tar du ansvar för våra liv? Så varför ska vi ta ansvar för ditt?
    Jag svarade på"
    Du har ju liknande valmöjligheter som andra har. Du väljer din situation. Du skulle kunna göra en aktiv förbättring av din situation, men då krävs det att du lägger ner tiden.

Andra människor förstår det, varför ska du ha en gräddfil i jämförelse med andra?
    ". 

Det har inte helt något med ansvar att göra som jag svarade på. 
    Man kan ta ansvar utan man lyckas med något. 

• Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 14:41:28 följande:
    Fakta är att sex inte kan vara orättvist. Att du har en åsikt att det är orättvist, är just en åsikt. En felaktig åsikt.
    Felaktig åsikt är en tolkning 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 14:41:28 följande:
    Orättvist eller rättvist kan vara en åsikt. 
    Ni själva kan snacka om förtjäna sex. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:35:15 följande:
    Då väljer även de som ratar dessa män sina val och de kan påverka det. 
    Klart som fan en kvinna som sveper på en app har ett val att svepa ja eller nej. en kvinna har ingen skyldighet att svepa ja. ingen ska påverka kvinnans val.

detsamma gäller män.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 14:44:48 följande:
    Klart som fan en kvinna som sveper på en app har ett val att svepa ja eller nej. en kvinna har ingen skyldighet att svepa ja. ingen ska påverka kvinnans val.

detsamma gäller män.
    Jag ville poängtera att allt inte nödvändigtvis är ett val. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 14:42:48 följande:
    Jag svarade på"
    Du har ju liknande valmöjligheter som andra har. Du väljer din situation. Du skulle kunna göra en aktiv förbättring av din situation, men då krävs det att du lägger ner tiden.

Andra människor förstår det, varför ska du ha en gräddfil i jämförelse med andra?
    ". 

Det har inte helt något med ansvar att göra som jag svarade på. 
    Man kan ta ansvar utan man lyckas med något. 
    även om man tar ansvar och misslyckas så är det inte en ursäkt eller förklaring till att få något via en gräddfil
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 14:44:48 följande:

detsamma gäller män.
    Om ingen ska påverka kvinnors val, varför klagar du då på dessa män? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?