• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Trams)

Kvinnan med rött hår i trådskaparens länkar är ett misogynt högertroll som tidigare yrkat på att kvinnors rösträtt skall dras in och att kvinnor bör sitta i fängelse på livstid om de gör en abort.

Hon är en falsk person och en s.k. "grifter" som gjort sig till taleskvinna för bittra ensamma män på extremhögerns kant och hon får sitt levebröd från incels som vill höra henne tala lika grovt och nedsättande om kvinnor som de själva.

Vill bara varna folk som läser härinne - lyssna inte på denna toxiska kvinna. Vidrig och bedräglig människa som tjänar pengar på att sprida kvinnohat.

• Anonym (hej)
    Anonym (Trams) skrev 2023-08-31 03:16:56 följande:

Kvinnan med rött hår i trådskaparens länkar är ett misogynt högertroll som tidigare yrkat på att kvinnors rösträtt skall dras in och att kvinnor bör sitta i fängelse på livstid om de gör en abort.

Hon är en falsk person och en s.k. "grifter" som gjort sig till taleskvinna för bittra ensamma män på extremhögerns kant och hon får sitt levebröd från incels som vill höra henne tala lika grovt och nedsättande om kvinnor som de själva.

Vill bara varna folk som läser härinne - lyssna inte på denna toxiska kvinna. Vidrig och bedräglig människa som tjänar pengar på att sprida kvinnohat.

Ok, det är mer än vad jag känner till. Det hon säger är dock fortfarande sant.

Vad är det för fel på mannen som tydligen är en professor?

en.wikipedia.org/wiki/Scott_Galloway_(professor)
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-31 02:49:57 följande:

Ni som kallar mig för misogyn för att jag säger sanningen om dejtingappar (att de diskriminerar män) och tror att det inte stämmer borde förstå att jag är långt ifrån ensam om att ha den åsikten

Här är en ung tjej som pratar om samma saker:

www.youtube.com/shorts/RmSrxixTIrM

www.youtube.com/shorts/4YEBTxnKxkA

Är den här tjejen enligt ert synsätt en misogyn farlig person som borde stängas av från internet?

Att du säger att kvinnor föds med ett värde, att andra män ska "dela med sig av kvinnorna" och att män historiskt gjort ett misstag när de "gav upp" ekonomisk makt till kvinnor är exempel på din misogynitet. Vad dina videor visar skiter jag i. Det har inget att göra med att just du är misogyn.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-31 03:28:26 följande:
    Att du säger att kvinnor föds med ett värde, att andra män ska "dela med sig av kvinnorna" och att män historiskt gjort ett misstag när de "gav upp" ekonomisk makt till kvinnor är exempel på din misogynitet. Vad dina videor visar skiter jag i. Det har inget att göra med att just du är misogyn.
    Du kunde ju inte ens hitta ett citat där jag skriver att kvinnor föds med ett högre värde. Allt du gör är att hitta på för att det ska låta bättre när du argumenterar.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-22 01:40:13 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?
    Vad är det för motkrav och förpliktelser som du menar att jag inte har uppfyllt?

Jag existerar inte för att du ska få bedöma om det jag skriver är attraktivt för dig eller inte. Då objektifierar du mig. På vilket sätt beter du dig som en riktig kvinna?

Du vet att du har det mycket bättre som kvinna än för till exempel 100 år sen, medan många män har det fått det sämre. Det är ett resultat av att män har stöttat kvinnor och gett upp sina privilegier. När män har det svårt väljer du istället att kasta skit på män, vilket tydligen är okej eftersom män till skillnad från kvinnor inte har ett okränkbart människovärde genom födseln utan måste förtjäna det av andra.
    Fan vad jag är trött på dig och dina lögner
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-31 03:38:59 följande:
    Fan vad jag är trött på dig och dina lögner
    Ok, det här var det inlägget som jag tydligen svarade på som du citerar:

"Lättkränkt, avsaknad av självinsikt, tror sig ha medfödda rättigheter utan några som helst motkrav eller förpliktelser.

det är den attityden som väcker förakt. Det är fruktansvärt oattraktivt med män som ser sig själva som en gudagåva bara genom att vara födda i en manskropp. Utan att faktiskt kunna bete sig som en man." 

Det var den personen som skrev att män tror sig ha medfödda rättigheter och att det är fruktansvärt oattraktivt. Givetvis tycker jag att män och kvinnor har samma värde genom födseln, men hon ansåg tydligen att män inte är värda något bara genom sin existens. Därför gjorde en poäng till hennes inlägg för att visa på hur fel det är att påstå att män inte har okränkbart värde och medfödda rättigheter, vilket alla människor borde ha.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-31 03:54:33 följande:
    Ok, det här var det inlägget som jag tydligen svarade på som du citerar:

"Lättkränkt, avsaknad av självinsikt, tror sig ha medfödda rättigheter utan några som helst motkrav eller förpliktelser.

det är den attityden som väcker förakt. Det är fruktansvärt oattraktivt med män som ser sig själva som en gudagåva bara genom att vara födda i en manskropp. Utan att faktiskt kunna bete sig som en man." 

Det var den personen som skrev att män tror sig ha medfödda rättigheter och att det är fruktansvärt oattraktivt. Givetvis tycker jag att män och kvinnor har samma värde genom födseln, men hon ansåg tydligen att män inte är värda något bara genom sin existens. Därför gjorde en poäng till hennes inlägg för att visa på hur fel det är att påstå att män inte har okränkbart värde och medfödda rättigheter, vilket alla människor borde ha.
    Men lägg av, pudlar du nu? Ta ett jävla ansvar över vad du kräker ut dig. En icke-misogyn man skulle inte skriva att kvinnor föds med ett värde. En misogyn man som du skriver det. Men det är ju inte den enda misogyna saken du hävt ur dig, eller hur?

än så länge så är du ett textboksexempel på beskrivningen av en incel från Wikipedia. Bara medvetenheten om det borde rimligen mana till en förändring, men läser man vidare så verkar det som att incels som du förstärker varandras offermentalitet. Ni väljer det här tillståndet. Du förtjänar att vara incel med andra ord. Ta några steg tillbaka se det från ett bredare perspektiv.

-gynnar det här tillståndet dig?
    -kommer dejting någonsin att regleras?
    -ligger förändringen som du klagar på i någon annans händer än dina egna?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-31 02:49:57 följande:

Ni som kallar mig för misogyn för att jag säger sanningen om dejtingappar (att de diskriminerar män) och tror att det inte stämmer borde förstå att jag är långt ifrån ensam om att ha den åsikten

Här är en ung tjej som pratar om samma saker:

www.youtube.com/shorts/RmSrxixTIrM

www.youtube.com/shorts/4YEBTxnKxkA

Är den här tjejen enligt ert synsätt en misogyn farlig person som borde stängas av från internet?

appen diskriminerar inte män. då hade appen behandlat män annorlunda mot kvinnor, exempelvis män får bara svepa 5 svep per dag kvinnan 50.

de populära männen får massor med matchningar. Så att VISSA män får inga eller få matchningar är ett individproblem. Samma med de kvinnor som får inga eller få matchningar. ingen diskriminering föreligger, läs länken från DO som jag redan skickat.

diskriminering reglerar inte mellan individer, dvs hur en granne beter sig mot dig eller hur en kvinna beter sig mot dig är inte diskriminering.

från DO:
    * Diskrimineringslagen reglerar inte heller alla samhällsområden och inte heller det som händer mellan privatpersoner när det till exempel handlar om hur grannar eller släktingar behandlar varandra.*

länk till DO: https://www.do.se/diskriminering/diskrimineringsgrunder

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?