• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-30 16:09:37 följande:
    Hur fan menar du att män väljer?!
    Så du menar att enda skillnaden mellan män och kvinnor är högre sexlust? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-30 06:22:13 följande:
    Själv sveper du ju redan nej på 50%. Varför skulle inte kvinnor ha samma rätt?

Det finns ingenting i den här tråden som jag skrivit som jag inte skulle kunna stå för för folk i min omgivning. Tvärtom, den här typen av diskussioner har jag ofta med vänner och min sambo etc.  Ibland på jobbet. För det är vrickat att vilja reglera folks kärleksliv, det tycker i princip alla utom incels. Inte ens de män jag känner som är långvariga singlar tycker att de idéerna är annat än galna när vi diskuterat incels kvinnohat. De känner nämligen inte att de har "rätt" till kvinnor, även om de gärna vill träffa någon. De är inte intresserade av manipulation. 

Jag tror att du vet detta, och det är därför du, till skillnad mot mig, inte kan diskutera dessa idéer högt. Om du vågade vore det inte förvånande om dina kvinnliga vänner reagerade väldigt starkt på vad du innerst inne tänker men döljer utåt. 

Ska vi göra samma sak med vänskap tycker du? Styra vem folk kan bli vän med och se till att alla måste ha ett visst antal vänner? Skulle du själv vilja välja vänner baserat på nåt annat än egen vilja? Det finns jättemånga ensamma människor, och att inte ha vänner måste vara mycket värre än att inte ha en partner. 
    Och hur vet du vad de tycker privat?
    Dessutom rätt till kvinnor betyder enligt dig mer än vad som står i lagstiftningen. 
    Rätt till ett förhållande är även när man tar upp skillnader mellan könen till kvinnors nackdel. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-29 21:05:05 följande:
    Vet du vad. Skapa en egen tråd om feminism då om det ska gråtas om det. Denna tråd handlar om incels. Klart som fan vi diskuterar incels då. Eller ska vi börja diskutera dagisplatser? Semesterplaner? Eller något annat orelevant?

en incel är en misogyn kvinnohatare. Dessa förtjänar inga sympatier. Ensamma män med goda värderingar, som inte är ämne för tråden. Dessa män har sympatier. Vad har feminism med incels att göra? Noll och inget.
    Incel har visst något med feminism att göra. 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:10:55 följande:
    Så du menar att enda skillnaden mellan män och kvinnor är högre sexlust? 
    Jag är inte ens säker på att det skiljer så mycket, däremot tror jag kvinnors lust är känsligare för både yttre (jobb, krav, ideal) och inre (mående, känslor) saker.
    Vad säger kvinnorna i tråden?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:15:55 följande:
    Incel har visst något med feminism att göra. 
    Vad?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:14:00 följande:
    Dessutom rätt till kvinnor betyder enligt dig mer än vad som står i lagstiftningen. 
    Rätt till ett förhållande är även när man tar upp skillnader mellan könen till kvinnors nackdel. 
    Är du full? Vad betyder det här ens?
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-08-29 18:06:24 följande:
    Ja verkligen. Jag är hellre utan sex resten av mitt liv än att ens skaka hand med vissa herrar här i tråden. Det finns inget mer avtändande än brist på intelligens och social kompetens. Finns ingen vettig karl finns ingen lust. 
    Dina kommentarer kan spegla en orsak varför olika män blir upprörda. 
    Du är okänslig när du exempelvis skriver att brist på intelligens och social kompetens är avtändande. 
    Du har tidigare använt dig av liknade resonemang i tidigare inlägg.
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-30 16:17:29 följande:
    Är du full? Vad betyder det här ens?
    Att rätt till ett förhållande är även när man tar upp skillnader mellan könen till kvinnors nackdel. 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:18:26 följande:
    Dina kommentarer kan spegla en orsak varför olika män blir upprörda. 
    Du är okänslig när du exempelvis skriver att brist på intelligens och social kompetens är avtändande. 
    Du har tidigare använt dig av liknade resonemang i tidigare inlägg.
    Varför är det okänsligt? Hon får väl tända på vad hon vill?
    Jag tänder inte heller på ointelligenta personer utan social kompetens, vem gör det?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:19:38 följande:
    Att rätt till ett förhållande är även när man tar upp skillnader mellan könen till kvinnors nackdel. 
    Finns ingen som har rätt till förhållande, oavsett kön.
    (Man ska vara fri att älska den man vill utan att förföljas, men det betyder inte att nån annan ska skaffa fram en partner åt en.)
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?