• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-29 18:08:25 följande:
    Oavsett hur mycket eller lite sexlust kvinnor har kommer de ändå bara ha lagligt sex med samtycke med män de attraheras av. Så alla incels kommer fortfarande vara utan sex.

det betyder mer sex till de populära männen. Hur skulle det lösa din bitterhet? att veta att Jonas knullar 10 gånger i veckan nu istället för 10 gånger i månaden som tidigare. tror snarare din bitterhet skulle växa av det.
    Du kan inte veta exakt att det skulle hända så där. 
    Det skulle likaväl kunna leda till att kvinnor har mer ett sexliv som påminner om männens. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-08-29 14:36:26 följande:
    På samma sätt så kommer man inte att tända mer på sexlösa män för att man tar ett piller. 
    Då syftar jag på något annat. 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:01:55 följande:
    Du kan inte veta exakt att det skulle hända så där. 
    Det skulle likaväl kunna leda till att kvinnor har mer ett sexliv som påminner om männens. 
    Va? Jag har bara sex med folk jag tänder på! Vad menar du?
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-08-29 17:54:51 följande:
    Men herregud...även om jag har hög sexlust trots mina 57 år så knullar jag bara med män jag gillar.
    Om någon stöter på mig och jag inte gillar honom så blir det inget ändå. 
     Vilka märkliga teser du kommer med.  Hur har du fått en sån märklig uppfattning om kvinnor? 
    Skillnaden mellan männen och kvinnorna är inte bara sexlusten utan även valen över vilka man är intresserad i. 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:02:56 följande:
    Vad syftar du på?

Om kvinnor frivilligt tog piller som ökade sexlusten skulle de ha mer sex med män de fann attraktiva. Varför skulle vad de fann attraktivt ändras?
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-30 16:04:01 följande:
    Va? Jag har bara sex med folk jag tänder på! Vad menar du?
    Jag svarade på något annat. 
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:04:55 följande:
    Skillnaden mellan männen och kvinnorna är inte bara sexlusten utan även valen över vilka man är intresserad i. 
    Driver du? Jag har ALDRIG haft sex med nån jag inte tänt på!
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:05:20 följande:
    Jag svarade på något annat. 
    Nej du fortsätter säga det.
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-30 16:05:57 följande:
    Driver du? Jag har ALDRIG haft sex med nån jag inte tänt på!
    Det var inte det som jag skriv om. 
    Så du tror inte att kraven skulle se annorlunda ut om män och kvinnor valde mer likadant?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:07:37 följande:
    Det var inte det som jag skriv om. 
    Så du tror inte att kraven skulle se annorlunda ut om män och kvinnor valde mer likadant?
    Hur fan menar du att män väljer?!
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?