• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (....)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-30 16:47:15 följande:
    ALLA gör det.

Har du inte märkt det så trollar du definitivt.
    Har märkt det men jag skrev till dig. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:01:55 följande:
    Du kan inte veta exakt att det skulle hända så där. 
    Det skulle likaväl kunna leda till att kvinnor har mer ett sexliv som påminner om männens. 
    Hur förklarar du då att flera kvinnor i den här tråden har hög sexlust men ändå inte vill ligga med vem som helst? 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:01:55 följande:
    Du kan inte veta exakt att det skulle hända så där. 
    Det skulle likaväl kunna leda till att kvinnor har mer ett sexliv som påminner om männens. 
    Vilken kvinna vid sina sinnes fulla bruk skulle frivilligt dejta en misogyn kvinnohatare? det är komiskt att vissa ens kan tänka den tanken
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:15:55 följande:
    Incel har visst något med feminism att göra. 
    vad har feminism med incel att göra? förklara gärna
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:29:02 följande:
    Syftet från hennes sida är mer att håna. 
    Om du känner dig träffad av det som hon anser är oattraktivt är det väl ditt problem? Har hon inte rätt till sina preferenser?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:32:44 följande:
    Du som uppfattar det som det. 
    Hahahaha! Vi är FLERA som vid FLERA gånger frågat vad du menar. Men självklart är det vi som är korkade och inte du som inte kan förklara. Självklart
  • molly50
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 16:39:17 följande:
    Det handlar hur man skriver vad som är avtändande.
    Men hur tycker du man ska skriva det på ett sätt som du inte tycker är kränkande?
  • Anonym (hej)

Ni som kallar mig för misogyn för att jag säger sanningen om dejtingappar (att de diskriminerar män) och tror att det inte stämmer borde förstå att jag är långt ifrån ensam om att ha den åsikten

Här är en ung tjej som pratar om samma saker:

www.youtube.com/shorts/RmSrxixTIrM

www.youtube.com/shorts/4YEBTxnKxkA

Är den här tjejen enligt ert synsätt en misogyn farlig person som borde stängas av från internet?

• Anonym (hej)

Här är fler exempel på att det jag pratar om inte är påhittat nonsens som ni tror:

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?