• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:20:14 följande:
    De belägg jag har är de tre exempel från tråden på kvinnor som har blivit tillsammans med incels. Ingen av dem har vad jag förstår träffats via en app.

Förklaringen är att utbudet av potentiella partners är mindre i verkligheten än på en app och det ger incels en chans som de inte har online.
    Jag träffade min man via en dejtingsajt.
    Och det utan att han hade skrivit speciellt mycket i sin profiltext. Men det han hade skrivit var humoristiskt och drog därför till sig mitt intresse.
    Och ingen av oss hade heller någon profilbild på oss själva.
    Jag hade några bilder i mitt bildgalleri på sidan. Men vet inte ens om han tittade där innan han skrev.
    Så vi köpte s.a.s grisen i säcken när vi bestämde oss för att träffas.
    Och det blev en lyckträff.

Och han var,återigen,INTE en incel!
    Han var en vanlig ensam man som inte var misogyn.
    Lär dig skillnaden! 
    Jag skulle aldrig ha blvit tillsammans med honom om han hade visat sig vara en misogyn incel! Ens om han vore den sista på jorden.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:36:23 följande:
    Jag har inte påstått att man inte ska kunna välja attraktiva män, utan att man i såna fall får göra det i konkurrens med andra kvinnor precis som män får konkurrera om attraktiva kvinnor. Hur är det kvinnoförnedrande att vilja att samma förutsättningar ska gälla för män och kvinnor?
    Du menar ju att de attraktiva männen inte ska synas så att kvinorna ska få välja mellan de mindre attraktiva?
    Och om så är fallet,på vilket sätt är det inte kvinnofientligt att ha åsikten att de ska nöja sig med män de inte vil ha?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:40:38 följande:
    De är säkert misogyna, men finns det verkligen något som tyder på att incels är mer misogyna än andra män?

Om vi tar ordföranden i det spanska fotbollsförbundet som exempel som ofredade en damspelare efter VM-finalen. Han är inte incel och inte heller de andra pamparna som försvarade honom från början. Det finns massor av män som är misogyna som är gifta och har barn.
    Du har fått en länk postad til dig fera gånger där detta står klart och tydligt.
    Misogyniteten är ett av de mest utmärkande dragen hos incels.
    De är misogyna,bittra och vill att andra ska lösa problemen åt dem och ge dem en kvinna de kan ligga med.

Om du menar att det finns incels som är gifta och har barn så är väl det ett bevis för att de kan lyckas träffa någon.

Jag vet inte om jag skulle kalla ordföranden i spanska forbolsförbundet för en incel.
    Men det han gjorde var ju ett övergrepp.
    Och det är något annat.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:40:38 följande:
    De är säkert misogyna, men finns det verkligen något som tyder på att incels är mer misogyna än andra män?

Om vi tar ordföranden i det spanska fotbollsförbundet som exempel som ofredade en damspelare efter VM-finalen. Han är inte incel och inte heller de andra pamparna som försvarade honom från början. Det finns massor av män som är misogyna som är gifta och har barn.
    Ja, det finns forskning på det, i begreppet incel ingår större del misogyni.

Varför du sen blandar in annat vet jag inte, självklart kan man vara misogyn även utan att vara incel.
  • EnAnonumius

Du skrev i inlägg #5566 citerar:

Anonym (hej) skrev 2023-08-29 00:10:02 följande:
    Att ljuga är en del av de trakasserier ni ägnar er åt. Precis som när man kallade homosexuella för psykiskt sjuka.
    (slut citat)

Då går vi vidare och svara på de inlägget jag avser att svara på.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-30 00:20:14 följande:
    De belägg jag har är de tre exempel från tråden på kvinnor som har blivit tillsammans med incels. Ingen av dem har vad jag förstår träffats via en app.
    En av dem i  tråden som sagt att det träffat sin man har förklarat för dig UPPREPADE gånger att hennes man inte var en incel. Ändå fortsätter du att påstå detta att hennes man är en incel.

Det är ju en direkt lögn du far med där emot henne. Och fortsätter att sprida i tråden om hennes man innan de blev ihop.

Du har ju hävdat att "ljuga är en del av trakasserier ni ägnar er åt..."..

Ja du, om du nu inte gillar att ljuga är en form av trakasserier, så kan du sluta upp med att trakassera själv, d.vs sluta att ljuga. 
    Det är inte mer okey att de kommer från dig än någon annan, om du anser att ljuga är ett sätt att trakassera på.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-30 00:03:23 följande:
    Nej, nu hittar du på igen. den har vetenskapligt stöd. Det finns ett samband mellan incels och misogynitet. Dessutom så bevisar du och andra det om och om igen, så varför ska du ifrågasätta det ens? Är det för att det inte lirar med din offermentalite?
    Man skulle kunna kalla också eran syn för offermentalitet.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-29 18:03:13 följande:

Tror du kvinnor generellt sett njuter av att sälja sex???? nästintill alla kvinnor som säljer sex är i en desperat situation. de är i en utsatt situation och ser ingen annan utväg. tror du verkligen FLER kvinnor vill sälja sex? Eller äta kåthetspiller för att sälja sex till äckliga män som köper en människokropp? ja det är ÄCKLIGT att köpa en annans kropp. äcklig människosyn, att bara fokusera på sina egna 5 minuter av njutning. Därav äckliga män som köper.

tror du verkligen att de flesta prostituerade skulle fortsätta med prostitution om de hade pengar på annat håll? Och glömde du den lilla detaljen att det är olagligt att köpa en kropp? Vill du ha dina fem minuter njutning, köp en fleshlight.

Jag skrev: om.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (....) skrev 2023-08-30 15:52:46 följande:
    Man skulle kunna kalla också eran syn för offermentalitet.
    Vilken syn?
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-29 19:30:55 följande:
    kemisk kastrering, problem solved
    svårare än så är det inte
    Kvinnorna har fortfarande då inte samma sexlust som männen. 
    Om du inte tycker det är okej att kvinnor och män vore mer lika så kan du inte klaga på att fler män än kvinnor köper sex. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-08-29 18:06:24 följande:
    Ja verkligen. Jag är hellre utan sex resten av mitt liv än att ens skaka hand med vissa herrar här i tråden. Det finns inget mer avtändande än brist på intelligens och social kompetens. Finns ingen vettig karl finns ingen lust. 
    Om man säger att du är avtändande kallas det kvinnohat.. 
    Och du tycker det är okej att håna personer som du ogillar. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?