• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 15:44:05 följande:
    Sex ska inte vara rättvist enligt er. 
    Då snackar ni om att sex är ingen rättighet 
    Fet direkt lögn från din sida.

Ingen i denna tråden har sagt att "sex ska inte vara rättvis"..

Det folk faktiskt skriver är att "sex är inte rättvist".

Lär dig att förstå att det är en signifikant skillnad mellan det som faktiskt sägs "sex är inte rättvist" från det du (felaktigt) hävdar att det säga "sex ska vara orättvist".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-26 16:49:25 följande:

Vad är det du inte förstår? Sex är inte, ska inte och kan inte bli 100% rättvist. Ska jag ange mina grannar till farbror staten för att de knullar oftare än normen? Så de istället *borde bjuda in dig*. Ska jag ange om de knullar mindre? Också så de kan *bjuda in dig*. Vem är det som ska bestämma vad som är normalmycket? Ska vi folkomrösta om det? 

Det finns ingen rättighet till sex. Det finns ingen skyldighet till sex. Det finns inget jämställt sex för staten och alla ska ge blanka fan i när eller om jag knullar, och med vem jag knullar. SÅ LÄNGE, den partner jag faktiskt knullar med VILL knulla och att JAG vill knulla. Ingen, någonsin ska ställa upp på sex ofrivilligt oavsett om du så är en han, en hon eller en hen. (Givetvis följa övriga sociala normer som att inte ha sex mitt på gatan/stranden/bion etc. bara för att vara övertydlig.)

Det enda jämställda vi ska sträva efter är att sex ska ske med samtycke, att vi alla har lika mycket rätt att säga ja tack som nej tack. Även att vi har rätt att ändra ett ja tack till ett nej tack. Och att bådas orgasm är lika mycket värd. Sex är inte en beställningsvara, något som ska schemaläggas eller ?fördelas ut rättvist?. Desto snabbare du förstår det, desto snabbare kan du faktiskt lyckas hitta någon. Och tada, samtyckte kanske uppstår. 

Lögn sa ni!?
    Exempelvis 
    Vad är det du inte förstår? Sex är inte, ska inte och kan inte bli 100% rättvist.
  • Anonym (....)
    EnAnonumius skrev 2023-08-31 17:48:10 följande:

Lär dig att förstå att det är en signifikant skillnad mellan det som faktiskt sägs "sex är inte rättvist" från det du (felaktigt) hävdar att det säga "sex ska vara orättvist".
    Lögn?
    Läs inlägget som jag länkade till. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 17:29:40 följande:
    Nihka har inte sagt man förtjänar det. Sluta sprid med osanning. ingen förtjänar sex. Det är inte något sån någon oavsett kön kan komma och säga *nu har jag gjort xx ge mig sex* eller *jag bjöd ju på middagen så nu ska vi ha sex*.

det fungerar inte så. Däremot kan man ÖKA eller MINSKA sina chanser att det blir sex. Chans. Inte garanti. Inte löfte.
    Helt säker på att hen sagt att man måste förtjäna det.
    Ska hitta de inlägg i någon tråd. 
  • Anonym (....)

Du behöver läsa igenom tråd först innan du säger något 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 17:55:15 följande:
    Lögn?
    Läs inlägget som jag länkade till. 
    Återigen läsförståelse.

HUR SKA SEX VARA RÄTTVIST???? Vad är rättvist? Att ALLA har lika många sexpartners? Att ALLA knullar lika mycket/lika lite? Att alla ENDAST knullar på torsdagar. HUUUUUR I HELA JÄKLA HELLSKOTTA ska sex kunna bli rättvist?

det KAN inte vara rättvist. vi är ALLA enskilda individer med olika mycket/lite lust, olika läggningar. Om sex skulle vara *rättvist* så skulle det kräva att vi bara får vara sexuella på ETT sätt, vilket INTE är demokratiskt.

så snälla knäskål. förklara. Hur ska sex vara rättvist?
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 18:00:53 följande:
    Återigen läsförståelse.

HUR SKA SEX VARA RÄTTVIST???? Vad är rättvist? Att ALLA har lika många sexpartners? Att ALLA knullar lika mycket/lika lite? Att alla ENDAST knullar på torsdagar. HUUUUUR I HELA JÄKLA HELLSKOTTA ska sex kunna bli rättvist?

det KAN inte vara rättvist. vi är ALLA enskilda individer med olika mycket/lite lust, olika läggningar. Om sex skulle vara *rättvist* så skulle det kräva att vi bara får vara sexuella på ETT sätt, vilket INTE är demokratiskt.

Hen skrev att jag ljög. 
    Det var det som jag svarade på. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 18:00:53 följande:
    Återigen läsförståelse.

Det handlar inte om att *nu ska vi minsann sätta de ensamma misogyna incels på plats* *de förtjänar minsann inte sex* utan att SEX ÄR INTE NÅGOT ATT FÖRDELA *RÄTTVIST*. Och om det inte FINNS något att fördela så GÅR DET INTE ATT FÖRDELA. 

sex är alltså INTE något som någon magiskt förtjänar. sex är INTE något man har rätt att kräva. Sex är inte något att fördela.

sex, relationer, vänskap etc är INTE att jämföra med skattepengar som samlas in och fördelas ut till det gemensamma.

• Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-31 18:06:36 följande:

Det handlar inte om att *nu ska vi minsann sätta de ensamma misogyna incels på plats* *de förtjänar minsann inte sex* utan att SEX ÄR INTE NÅGOT ATT FÖRDELA *RÄTTVIST*. Och om det inte FINNS något att fördela så GÅR DET INTE ATT FÖRDELA. 

sex är alltså INTE något som någon magiskt förtjänar. sex är INTE något man har rätt att kräva. Sex är inte något att fördela.

sex, relationer, vänskap etc är INTE att jämföra med skattepengar som samlas in och fördelas ut till det gemensamma.

Ge gärna en kommentar på. 

"

"
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-31 18:03:08 följande:
    Hen skrev att jag ljög. 
    Det var det som jag svarade på. 

förstår du ens vad som står i texten? Eller är det enda du läser *sex ska inte vara rättvist* och omtolkar det till *sex ska vara orättvist* som du sen omtolkar till *kvinnor anser sig ha rätt till mer sex än männen* som du omtolkar till *kvinnor tror sig vara värda mer än männen*

eller hur tolkar du texten som jag skrev?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?