• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Til)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:02:42 följande:
    En begränsning? om fler män anser det kanske vi kvinnor kanske ska bli ännu mer selektiva och föda ännu mindre barn. vilken bra lösning. Vi gör kvinnorna mer selektiva med män, det gör det nog bättre. Det där med att tänka hela vägen och sen en händelsekedja kan inte vara din starka sida va?
    Ännu en anledning i så fall till att kvinnor behöver män mindre idag än förr, ja. Vi kan skaffa barn själva, så varför skulle vi göra det med någon som ser det som en begränsning att tillbringa föräldraledighet med sina barn?

Tack TS för att du fortsätter belysa varför män som du är helt överflödiga att ingå en relation med. Mycket bättre att vara ensam än att dessutom ha en man som inte vill ta sitt föräldraansvar, vad ska man med en sån till egentligen?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:42:48 följande:

@Cloffe &Incelslem

Sluta med att tillskriva mig åsikter jag inte har så ska ni få svar.

var har jag gett dig åsikter? jag ifrågasätter dina ologiska svar. så prata ur skägget istället
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:44:20 följande:
    var har jag gett dig åsikter? jag ifrågasätter dina ologiska svar. så prata ur skägget istället
    Det är dina tolkningar som är ologiska. Läs vad jag skriver istället och svara på det istället för att svara på dina fria tolkningar av vad jag skriver. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:47:11 följande:
    Det är dina tolkningar som är ologiska. Läs vad jag skriver istället och svara på det istället för att svara på dina fria tolkningar av vad jag skriver. 
    Du svarar ju inte? Hur hade du bemött din dotter? Om du är så konsekvent som du påstår:
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:48:05 följande:
    Du svarar ju inte? Hur hade du bemött din dotter? Om du är så konsekvent som du påstår:
    Jag svarar på relevanta frågor. Dina senaste frågor har falska påståenden inbakade. Klart jag inte svarar på sådant trams.

Varför du hatar män?

Det är en fråga i liknande stil...
  • molly50
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:37:57 följande:
    Visst är det? speciellt om man påstår sig vara en analyserande person som analyserar allt... gissar på att någon inte kan erkänna att vissa män är problemet för andra män
    Precis. Nej,det verkar svårt. 
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:51:49 följande:
    Jag svarar på relevanta frågor. Dina senaste frågor har falska påståenden inbakade. Klart jag inte svarar på sådant trams.

Varför du hatar män?

Den enda i den här tråden som verkar klumpa ihop ensamma män och incels med galna idéer är TS själv. De flesta av oss andra har inga problem att göra den distinktionen och kommer inte att tycka illa om ensamma män och tro att de automatiskt är incels. Flera kvinnor här är dessutom ihop med män som varit just ensamma män. Men de har inte varit incels. 

Något som däremot är viktigt för att förbättra situationen för ensamma män är att kraftigt markera mot incels galna idéer, just för att påvisa en tydlig skillnad. 
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:47:11 följande:
    Men herregud...

Du skriver ju till "många" olika skribenter i denna tråden att de "kör med fria tolkningar"  och "ologiska tolkningar" och inte "läser vad du skriver.

Då tar vi det ett varv till.

Om 100 missförstår din text då får du skriva på ett annat sätt så att du blir förstådd.

Men det gör inte du utan du väljer att på samma sätt om och om igen, och sedan skuldbelägger MÅNGA andra att de kär med "fria tolkningar", "ologiska tolkningar" etc andra anklagelser.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:42:48 följande:

@Cloffe &Incelslem

Sluta med att tillskriva mig åsikter jag inte har så ska ni få svar.

Jag hittar inte på det du skriver. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:51:49 följande:

Varför du hatar män?

På vilket sätt är den inte relevant? Du vill väl ge din dotter bästa möjligheter? och minska möjliga risk att skadas? Så är jag med uppväxt av mina föräldrar, och så kommer jag med göra för mina barn. en sak att lära ut är att vara vaksam, för världen är hemsk på många sätt. så min potentiella dotter kommer bli minst lika skeptisk som jag mot VISSA män. Inte alla återigen. det är min skyldighet att skydda henne från vissa typer av människor.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?