• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:32:19 följande:
    Fast du förstår ju inte ens vad en generalisering är.
    Därför är det svårt att ha en ordentligt samtal med dig.

När du inte ser skillnad på att skriva.

Personer med dålig uppväxt får ofta problem med framtida relationer. 

Mot att påstå att män är våldsamma. Eller att hävda att kvinnor är idioter.
    Har jag eller någon påstått alla män återigen? eller är samtalsämnet fortfarande VISSA män? Precis som att det inte är alla kvinnor som våldtas.

vissa män är våldsamma. Dessa vissa män är fler i antal än våldsamma kvinnor. fakta. kvinnor gör inget fel om de vill undvika vissa män. Deras rättighet.
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:25:08 följande:
    Jag analyserar i stort sett allt i samhället. Däremot håller jag inte på och skuldbelägger till höger och vänster som vissa inbillar sig här inne. 

Och jo, jag analyserar defintivt vad som gör en våldtäktsman. Jag är en analyserande person. Jag analyserar allt.

Ska vi ha en diskussion får du sluta med att klistra åsikter på mig som jag inte har. Jag har inte uttalat mig om ansvar här över huvud taget. Jag analyserar situationen.
    Du skriver att du analyserar vad som gör en väldtäktsman.
    Ändå så var det inte det du tig upp utan det du tog upp vad kvinnans uppväxt och använde det som en förklaring till att hon blir våldtagen eller misshandlad.
    Ingenting om mannen. Märkligt.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:33:41 följande:
    Jag har inte analyserat den frågan här över huvud taget. Så hur kan du uttala mig om den frågan när du inte läst min analys?
    Varför vill du inte analysera gärningsmannen? På grund av att det är en man?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:35:07 följande:
    Har jag eller någon påstått alla män återigen? eller är samtalsämnet fortfarande VISSA män? Precis som att det inte är alla kvinnor som våldtas.

vissa män är våldsamma. Dessa vissa män är fler i antal än våldsamma kvinnor. fakta. kvinnor gör inget fel om de vill undvika vissa män. Deras rättighet.
    Så bra. Det går framåt. Skriv på det sättet framöver så kan vi föra en skälig diskussion.
  • Anonym (Incel slem)
    molly50 skrev 2023-08-20 22:35:48 följande:
    Du skriver att du analyserar vad som gör en väldtäktsman.
    Ändå så var det inte det du tig upp utan det du tog upp vad kvinnans uppväxt och använde det som en förklaring till att hon blir våldtagen eller misshandlad.
    Ingenting om mannen. Märkligt.
    Visst är det? speciellt om man påstår sig vara en analyserande person som analyserar allt... gissar på att någon inte kan erkänna att vissa män är problemet för andra män
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:35:57 följande:
    Varför vill du inte analysera gärningsmannen? På grund av att det är en man?
    Jag diskuterar gärna gärningsmännen. I hela den här tråden analyserar vi män. 

Jag gjorde en analys om kvinnor eftersom vi kom in på det ämnet. Tagga ner. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:33:41 följande:
    Jag har inte analyserat den frågan här över huvud taget. Så hur kan du uttala mig om den frågan när du inte läst min analys?
    Så det var ingen analys med andra ord, utan en ensidig uppfattning där du tycker att orsaken till våldtäkten ligger på faktorer hos våldtäktsoffret. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:36:46 följande:
    Så bra. Det går framåt. Skriv på det sättet framöver så kan vi föra en skälig diskussion.
    Hur ska vi kunna diskutera när du om och om igen stoppar huvudet i sanden likt en struts för du inte kan erkänna att vissa män orsakar problem för resterande män?

om din dotter skulle ha oturen och träffa en sån rövhatt till man trots den fantastiska uppväxt du säger dig erbjuda henne. skulle du be henne sluta vara selektiv med män efter det? Eller stötta hennes val att vara selektiv?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:38:08 följande:
    Jag diskuterar gärna gärningsmännen. I hela den här tråden analyserar vi män. 

Jag gjorde en analys om kvinnor eftersom vi kom in på det ämnet. Tagga ner. 
    Mer naturligt för dig att leta fel hos kvinnan och offret än skuldbelägga gärningsmannen?
  • Anonym (Fol)

@Cloffe &Incelslem

Sluta med att tillskriva mig åsikter jag inte har så ska ni få svar.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?