• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • EnAnonumius
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 20:07:07 följande:
    Man kanske skulle testa anmäla ts för hets mot folkgrupp och se?
    Varför inte?
    Skulle vara intressant att se om de skulle klassas som "hets mot folkgrupp" eller inte..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 21:14:22 följande:
    Citera där jag "EnAnonumius"  anser att det är ett lämpligt straff.

Notera att Citatet skall innehålla orden " det är ett lämpligt straff" , och så skall du lägga med inläggsnummer också där du hämtade citatet ifrån.
    Kan du detta?

Jasså inte?
    Nej klart att du inte kan för jag har aldrig hävdat det eller en påstått det.

Du behåller ju din rätt att få ha åsikten. Plain and simpel.
    Nej, det var inte ett påstående utan en fråga. Tycker du att man borde bli avstängd från internet för att man åsikter som är fullt lagliga?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:01:43 följande:
    Hade du kunnat gå ett halvår utan att äta frukt för att det inte är säsong för din favoritfrukt? Det tror jag på först när jag ser det. Låter som ganska dåligt för hälsan.
    Det finns annan frukt. det finns bär också. jag hade inte valt saker jag tycker är äckligt bara för vitaminernas skull. Stor skillnad
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:16:33 följande:
    Varför tror du att väldigt feta kvinnor gifter sig med väldigt feta män? Är det för att de attraheras mer av de överdrivet feta männen än normala män eller för att de inte har så mycket att välja på?

OK, du tror utseende är det enda viktiga?
     Tyckte du skrev tidigare att värderingar inte var så viktiga och då har du fel. För sunda och varaktiga relationer är det en gemensam grund att bygga sitt liv på (därmed inte sagt att man måste rösta lika, ha samma hobbies, gilla precis samma saler, men det förstod du förhoppningsvis).

Jag lovar att männen valts bort om de inte tilltalat kvinnorna, men du tycks argumentera att män istället tar vad som helst, bara de finner kvinnan någorlumda attraktiv.
    Vad sorgligt.

• Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 21:16:49 följande:
    Varför inte?
    Skulle vara intressant att se om de skulle klassas som "hets mot folkgrupp" eller inte..
    Du förstår inte vad den lagen går ut på i såna fall. Att bränna koranen räknas inte heller som hets mot folkgrupp.

Det är vad man säger som avgör om det är hets mot folkgrupp. Vad andra tycker om det man säger eller gör är helt irrelevant för den frågan.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:13:50 följande:
    Ett hypotetiskt resonemang räknas inte om du gör så på riktigt.
    Jag gör så på riktigt. jag äter exempelvis bara gröna bananer, och royal gala. Finns inte dessa så köper jag varken banan eller äpple. jag skulle inte heller köpa päron istället för royal gala äpplen. Och hinner bananerna bli gula så är det sambons bananer, jag rör dom inte.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:13:50 följande:
    Ett hypotetiskt resonemang räknas inte om du gör så på riktigt.
    Jag gör så på riktigt. jag äter exempelvis bara gröna bananer, och royal gala. Finns inte dessa så köper jag varken banan eller äpple. jag skulle inte heller köpa päron istället för royal gala äpplen. Och hinner bananerna bli gula så är det sambons bananer, jag rör dom inte.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:19:02 följande:
    Nej, det var inte ett påstående utan en fråga. Tycker du att man borde bli avstängd från internet för att man åsikter som är fullt lagliga?
    Varför anser du att man anonymt ska få bete sig som en rövhatt över internet? Du kan väl testa skicka in insändare till tidningar istället och se om du blir publicerad? Är det orättvist om gp inte vill publicera dig?
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:19:35 följande:
    Det finns redan massor av förslag som går ut på att begränsa män och de är helt demokratiska.

Här är flera exempel:
    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/vill-ha-mansskatt-i-umea
    www.vk.se/2023-02-28/debatt-atgarder-kravs-for-att-fler-man-ska-ta-ut-foraldraledighet
    Men herregud, du försöker att exemplifiera med ett "förslag" som är 10 år gammalt?
    Det förslaget gick ju aldrig igenom heller.
    Så hur fan kan du anser att ett förslag som är 10år gammalt vara legitimt för hur det ser ut i dag?

Så det är att begränsa män att uppmuntra dem att ta mer ansvar och mer föräldraledighet de barn de har hjälpt till att knulla fram tillsammans med den kvinna de är ihop med (förhoppningsvis ihop med)?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-20 21:24:05 följande:

OK, du tror utseende är det enda viktiga?
     Tyckte du skrev tidigare att värderingar inte var så viktiga och då har du fel. För sunda och varaktiga relationer är det en gemensam grund att bygga sitt liv på (därmed inte sagt att man måste rösta lika, ha samma hobbies, gilla precis samma saler, men det förstod du förhoppningsvis).

Jag lovar att männen valts bort om de inte tilltalat kvinnorna, men du tycks argumentera att män istället tar vad som helst, bara de finner kvinnan någorlumda attraktiv.
    Vad sorgligt.

Nej, jag tror inte att utseende är det enda viktiga. De flesta vill dock inte ha en extremt fet partner, men de som själv är feta kan tänka sig det. Du hävdar dock att kvinnor hellre lever i celibat om de inte hittar en man som är attraktiv. Det finns dock inget som tyder på att det stämmer. Det är bara tomt prat.

Det sorgliga i sammanhanget är att komma med argument som inte överenstämmer med verkligheten.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?