• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Fiona M
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 20:50:47 följande:
    När jag var i 20-års åldern ja. Inte nu längre. Jag tror på monogami.
    Var dina erfarenheter från din ungdom enbart dåliga?
    Jag är också monogam och är lyckligt gift sen länge, men jag hade inte velat bli begränsad innan jag träffade rätt.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-20 21:04:31 följande:
    Om jag vill ha päron men inte apelsiner så kommer jag inte ta apelsiner ens om päronen är slut.
    Det är det du inte verkar förstå.
    Flera av er börjar nu låta som att ni är 5 år gamla.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:01:43 följande:
    Hade du kunnat gå ett halvår utan att äta frukt för att det inte är säsong för din favoritfrukt? Det tror jag på först när jag ser det. Låter som ganska dåligt för hälsan.
    Om jag inte tycker om apelsiner så äter jag inte apelsiner, även om de är den enda frukten i affären.
    För min hälsa får jag äta grönsaker tills (eller om) frukt jag gillar kommer in igen.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:30:59 följande:
    Det är extremt destruktivt att lära barn att vara rädd för grupper. Det är så de hamnar i problem eftersom de då går in i slutna sällskap och isolerar sig. Det är inte bara män som gör det, utan det är även kvinnor. Eller olika religiösa grupper eller olika etniciteter.

Jag är extremt noggrann med att inte föra över mina fördomar på mina barn. Och ja, jag har en dotter. Uppfostrar henne med kärlek och gränser. Det är inte så komplicerat.

Ingen jag känner har faktiskt blivit våldtagen. Man kan ju undra varför men vägrar att tro att det är en slump. Människor med bra värderingar dras till varandra. Sedan väljer kvinnan män av samma kategori som pappa.

Av vad jag kunnat se av världen är ofta våldtäkt en konsekvens av dålig uppväxtmiljö. Ofta har kvinnan haft en dålig pappa som inte givit henne kärlek. När hon sedan ska leta relation vet hon inte vad en bra man är och letar i fel vatten.
    Tänk om kvinnor som aldrig har fått lära sej något säkerhetstänk inte är särskilt street smart så de riskerar att fiska i fel vatten och blir våldtagna oftare.
    Det är ju också dumt föra över sina fördomar på sina barn.

• Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 21:07:36 följande:
    Jasså betyder det de? 

Ja jag har läst andras inlägg. Jag har även läst dina inlägg med i denna tråd.

Märkligt jag har fortfarande inte sett en enda säga att dina åsikter skall censureras.
    Som sagt att de anser att du inte skall få lov att framföra dina åsikter på internet är inte alls samma sak som censur.
    När odemokratiska stater som Ryssland och Kina plockar bort saker från internet och förbjuder hela hemsidor som facebook. Är det inte heller censur?

Får man göra vad som helst med internet utan att det kan kallas för censur?
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:08:08 följande:
    Flera av er börjar nu låta som att ni är 5 år gamla.
    Jag vet faktiskt inte hur jag ska få dig att förstå.
    De flesta kvinnor kommer inte ta en man de finner oattraktiv bara för att han är den ende som finns. Då lever de hellre ensamma.
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-20 21:11:23 följande:
    Om jag inte tycker om apelsiner så äter jag inte apelsiner, även om de är den enda frukten i affären.
    För min hälsa får jag äta grönsaker tills (eller om) frukt jag gillar kommer in igen.
    Ett hypotetiskt resonemang räknas inte om du gör så på riktigt.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:06:47 följande:
    Tycker du alltså att det är ett lämpligt straff för att sprida "incelpropaganda" (en subjektiv uppfattning) att man blir avstängd från internet?

Hur kan man fortfarande ha rätt att ha en åsikt om den åsikten leder till begränsningar av den personliga friheten?
    Citera där jag "EnAnonumius"  anser att det är ett lämpligt straff.

Notera att Citatet skall innehålla orden " det är ett lämpligt straff" , och så skall du lägga med inläggsnummer också där du hämtade citatet ifrån.
    Kan du detta?

Jasså inte?
    Nej klart att du inte kan för jag har aldrig hävdat det eller en påstått det.

Du behåller ju din rätt att få ha åsikten. Plain and simpel.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:13:50 följande:
    Ett hypotetiskt resonemang räknas inte om du gör så på riktigt.
    Va?
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-20 21:13:45 följande:
    Jag vet faktiskt inte hur jag ska få dig att förstå.
    De flesta kvinnor kommer inte ta en man de finner oattraktiv bara för att han är den ende som finns. Då lever de hellre ensamma.
    Varför tror du att väldigt feta kvinnor gifter sig med väldigt feta män? Är det för att de attraheras mer av de överdrivet feta männen än normala män eller för att de inte har så mycket att välja på?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?