• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:48:54 följande:
    Fast om det inte finns några päron i mataffären så köper man apelsiner istället.
    Jasså? jag hade inte köpt någon frukt. många kvinnor hade gjort detsamma. Undvikit köp
  • EnAnonumius
    Fast om det inte finns några päron i mataffären så köper man apelsiner istället.
    Nej det behöver man inte alls göra. Man kan faktiskt vänta på att päronen finns åter igen på fruktavdelningen.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 20:53:08 följande:

Så du går på *vem har jag störst chans att knulla* över vem du genuint hade velat ha ett förhållande med? om man kunde sjunka djupare here you go.

kvinnor vill matcha med män de attraheras av OCH som har något mellan öronen. så verkar vara kört för vissa att hitta någon med det sagt. Får se om poletten trillar ner

Nej, alla män gör likadant som jag.

Hur hade du själv gjort om du visste att bara 10% av de som du kunde matcha med skulle svara ja på dig? Hade du svept ja på fler för att ha en chans eller slutat använda appen som du förespråkar?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:47:46 följande:
    När jag sveper gör jag det utifrån en jämförelse mellan de jag sveper mellan och med beaktning av att en man inte får så många matchningar. Alltså behöver man svepa ja på fler än man helst skulle vilja.

För de som får många matchningar är det istället tvärtom. De sveper ja på färre än de kan tänka sig. Lösningen är att utjämna skillnaden i antalet matchningar.
    Du ser inte saken från ett kvinnligt perspektiv. Läs några svar du fått i tråden. Det finns absolut ingenting som tyder på att kvinnor nöjer sig med en bajskorv om alternativet finns att bo själv.
  • Anonym (Cloffe)
    Finns det inga päron i affären så köper man väl inte bajskorven.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 20:54:51 följande:
    Jasså? jag hade inte köpt någon frukt. många kvinnor hade gjort detsamma. Undvikit köp
    Hade du kunnat gå ett halvår utan att äta frukt för att det inte är säsong för din favoritfrukt? Det tror jag på först när jag ser det. Låter som ganska dåligt för hälsan.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 20:55:08 följande:
    Nej det behöver man inte alls göra. Man kan faktiskt vänta på att päronen finns åter igen på fruktavdelningen.
    Det kan man göra, men de flesta som handlar gör inte det.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:53:43 följande:
    Har inte män fri vilja om de inte vill vara hemma med sina barn? Varför har kvinnor en fri vilja, men inte män?

Sex är inte en rättighet, men på dig låter det som att du tycker det.
    Nej, du feltolkar precis allt så att det klaffar med din offermentalitet.
  • Fiona M
    Om jag vill ha päron men inte apelsiner så kommer jag inte ta apelsiner ens om päronen är slut.
    Det är det du inte verkar förstå.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:55:17 följande:
    Jo, det är exakt vad det betyder. Har du inte läst de andra inläggen?
    Jasså betyder det de? 

Ja jag har läst andras inlägg. Jag har även läst dina inlägg med i denna tråd.

Märkligt jag har fortfarande inte sett en enda säga att dina åsikter skall censureras.
    Som sagt att de anser att du inte skall få lov att framföra dina åsikter på internet är inte alls samma sak som censur.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?