• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Til)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:38:08 följande:
    Jag diskuterar gärna gärningsmännen. I hela den här tråden analyserar vi män. 

Jag gjorde en analys om kvinnor eftersom vi kom in på det ämnet. Tagga ner. 
    Vore intressant att få höra din analys av gärningsmännen. Vilka är dessa som våldtar? Vad är orsaken? 
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-20 23:00:51 följande:
    Vore intressant att få höra din analys av gärningsmännen. Vilka är dessa som våldtar? Vad är orsaken? 
    Gener + uppväxtmiljö och kultur för att fatta mig kort.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 22:42:48 följande:

@Cloffe &Incelslem

Sluta med att tillskriva mig åsikter jag inte har så ska ni få svar.

Du reflekterar inte ens att du faktiskt skriver att något hos kvinnor är orsaken till våldtäkter. Det stör mig. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 23:08:07 följande:
    Du reflekterar inte ens att du faktiskt skriver att något hos kvinnor är orsaken till våldtäkter. Det stör mig. 
    Allt för att inte riskera behöva erkänna att vissa män är rövhattar. Lättare att skylla på offret, som *troligen haft en sämre far* enligt resonemanget. och glömde den lilla detaljen att en far också är en man.
  • ClumsySmurf
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 22:17:25 följande: #4405
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 21:39:41 följande:
    Mitt förslag har inte heller gått igenom. Vad är skillnaden?

Ja, det är en begränsning att tvinga män att vara hemma med sina barn. En begränsning kan också få positiva effekter för andra som i det här faller kvinnor och barnen.
    Finns ingenstans i artikeln där det handlar om att tvinga männen att ta hand om sina egna barn.

Det står i artikeln att det handlar om att uppmuntra männen..

Hojta till om du inte förstår skillnaden mellan "tvinga" och "uppmuntra" så kan jag hjälpa dig att slå upp de två orden i SAOB (Svenska Akademins OrdBok) som finns utlagt på Svenska Akademins hemsida.
     Det handlar inte om att uppmuntra männen.
    tco.se/fakta-och-politik/jamstalldhet/forslag-for-foraldraforsakringen
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 21:41:15 följande:
    Du tycker inte fetma är attraktivt, då borde du ha förståelse för att kvinnor inte attraheras av misogyna incels. Eller hur? vilken kvinna skulle vilja det? Du jämför mellan päron och apelsiner i affären, det blir mer bildlikt om alternativet är något helt oätbart, då är alternativet celibat för kvinnor. Helt logiskt.
    Nej, det tycker jag inte att fetma är oattraktivt. Det kan se bra ut på vissa också. Du har ett problem med att tillskriva andra åsikter som de inte har.

Jag konstaterar bara att många feta är ihop med andra som är feta. Antagligen för att de inte har så mycket val. Där faller hela argumentet om att kvinnor hellre lever i celibat än med en man som inte är högt eftertraktad.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Ej representativ) skrev 2023-08-20 21:53:44 följande:
    Jo, det stämmer. Kvinnor lever hellre i celibat än tar någon de inte är attraherade av. Du kan inte bortse från det, hur mycket du än vill.

Kasta inte sten i glashus.
    Hur stor andel av alla kvinnor är det som lever i celibat av den orsaken nu i Sverige tror du?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:02:42 följande:
    En begränsning? om fler män anser det kanske vi kvinnor kanske ska bli ännu mer selektiva och föda ännu mindre barn. vilken bra lösning. Vi gör kvinnorna mer selektiva med män, det gör det nog bättre. Det där med att tänka hela vägen och sen en händelsekedja kan inte vara din starka sida va?
    Det är inte en fråga om huruvida man anser att det är en begränsning. Det är en faktisk begränsning mot män från staten. Precis som en graviditet och en förlossning är en faktisk begränsning av kvinnors liv pga biologiska orsaker.

Att tänka logiskt verkar inte vara din starkaste sida.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:23:34 följande:
    Det är inte en fråga om huruvida man anser att det är en begränsning. Det är en faktisk begränsning mot män från staten. Precis som en graviditet och en förlossning är en faktisk begränsning av kvinnors liv pga biologiska orsaker.

Att tänka logiskt verkar inte vara din starkaste sida.
    så du anser att det är en begränsning att ta hand om det barn man varit med att knulla fram? Om du inte *vill begränsas* låt bli att knulla fram barn. Ganska enkel matte, för vissa iallafall
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-20 22:17:25 följande:
    Finns ingenstans i artikeln där det handlar om att tvinga männen att ta hand om sina egna barn.

Det står i artikeln att det handlar om att uppmuntra männen..

Hojta till om du inte förstår skillnaden mellan "tvinga" och "uppmuntra" så kan jag hjälpa dig att slå upp de två orden i SAOB (Svenska Akademins OrdBok) som finns utlagt på Svenska Akademins hemsida.
    Nej, du har fel. De åtgärder som har använts är tvingande. Idag finns det tre tvingande pappamånader och flera vill höja det till sex tvingande pappamånader.

Det är inte alltid fel med tvingande åtgärder.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?