• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-21 00:25:34 följande:
    så du anser att det är en begränsning att ta hand om det barn man varit med att knulla fram? Om du inte *vill begränsas* låt bli att knulla fram barn. Ganska enkel matte, för vissa iallafall
    Nej, jag anser inte det. Det är en de facto begränsning. Man kan använda ett ord som begränsning utan att lägga en värdering i det.

Det blir inte en mindre begränsning för att görs för ett gott ändamål. Vad som är ett gott ändamål bestämmer inte du, utan det är subjektivt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Til) skrev 2023-08-20 22:44:03 följande:
    Ännu en anledning i så fall till att kvinnor behöver män mindre idag än förr, ja. Vi kan skaffa barn själva, så varför skulle vi göra det med någon som ser det som en begränsning att tillbringa föräldraledighet med sina barn?

Tack TS för att du fortsätter belysa varför män som du är helt överflödiga att ingå en relation med. Mycket bättre att vara ensam än att dessutom ha en man som inte vill ta sitt föräldraansvar, vad ska man med en sån till egentligen?
    Ja, föräldraansvaret blir väl mycket mindre om man är ensam förälder. Känns logiskt. Det är väl därför så många väljer att skaffa barn själv, eller hur? Nu är det visserligen inte sant och det är bara ytterst få personer som väljer att skaffa barn på egen hand.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-20 21:47:53 följande: #4396
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4395
    molly50 skrev 2023-08-20 19:43:55 följande:
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:41:14 följande:
    Har du läst mina inlägg. Du tolkar mina inlägg baserat på din fördomar.

Jag har sagt att incels är ofta en konsekvens av dålig upoväxtmiljö.

Jag har sagt att kvinnor som väljer fel män ofta är en konsekvent av dålig uppväxtmiljö.
    Jag hade en bra uppväxtmiljö.
    Ändå så lycjades jag träffa en man som misshandlade mig både fysiskt och psykiskt och därtill föröskte strypa mig.
    Hur förklarar du det om det,enligt dig,är kvinnor med dålig uppväxtmiljö som träffar sådana män?
    Jag vill påstå att båda tänker fel.
    fol har skrivit ofta, det betyder att det finns undantag.
    "det stämmer inte på mej" blir fel när man inte förnekar undantag, fol har också underminerat sina egna argument

Man blir inte automatiskt bra på att avgöra vilka man ska akta sej för bara för att man har en bra förälder, trygg uppväxt kan tvärt om göra barn naiva så det ingår i föräldraskapet att lära barnen att akta sej för vissa människor och jag tror inte att en bra förälder undviker det p.g.a rädslan att stigmatisera sitt eget kön.

Blandar man ihop "lära henne att akta sig för vissa människor" med fördomar är man ute på hal is.
    En reflektion är att "fol" lägger skulden och ansvaret på kvinnan att inte bli våldtagen. Inte på förövaren. Förklaringen och fokus ligger hos henne. Samma tankesätt kan appliceras på hur han betraktar incels. Det är omgivningens "fel" 
     Jag har inte orkat läsa alla inläggen så du får gärna citera inlägget där han gör det.
  • ClumsySmurf
    molly50 skrev 2023-08-20 22:02:08 följande: #4398
    ClumsySmurf skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4395
    molly50 skrev 2023-08-20 19:43:55 följande:
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:41:14 följande:
    Har du läst mina inlägg. Du tolkar mina inlägg baserat på din fördomar.

Jag har sagt att incels är ofta en konsekvens av dålig upoväxtmiljö.

Jag har sagt att kvinnor som väljer fel män ofta är en konsekvent av dålig uppväxtmiljö.
    Jag hade en bra uppväxtmiljö.
    Ändå så lycjades jag träffa en man som misshandlade mig både fysiskt och psykiskt och därtill föröskte strypa mig.
    Hur förklarar du det om det,enligt dig,är kvinnor med dålig uppväxtmiljö som träffar sådana män?
    Jag vill påstå att båda tänker fel.
    fol har skrivit ofta, det betyder att det finns undantag.
    "det stämmer inte på mej" blir fel när man inte förnekar undantag, fol har också underminerat sina egna argument

Man blir inte automatiskt bra på att avgöra vilka man ska akta sej för bara för att man har en bra förälder, trygg uppväxt kan tvärt om göra barn naiva så det ingår i föräldraskapet att lära barnen att akta sej för vissa människor och jag tror inte att en bra förälder undviker det p.g.a rädslan att stigmatisera sitt eget kön.

Blandar man ihop "lära henne att akta sig för vissa människor" med fördomar är man ute på hal is.
    Men det är ju just det som Fol påstår.
    Att har man haft en trygg uppväxt så hamnar man inte i dåliga relationer.
    Det är inte det ofta betyder, det finns en överrepresentation men det är som att han själv glömmer bort det eftersom använder det som argument för att inte lära sina barn att akta sig för vissa människor, eller "fördomar" och "Det är extremt destruktivt att lära barn att vara rädd för grupper." som han själv kallar det.
  • ClumsySmurf
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-20 22:08:31 följande: #4401

Det är väl givet att TS har rätt när han drar parallellen till 5-åringar.  Du påminner om ett barn som vägrar äta apelsiner och som med en 5-årings övertygelse säger

"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta apelsiner!!!!!!"

En mogen vuxen person vet att : Jo, barnet kommer att äta apelsiner om det inte finns något annat att äta och barnet är tillräckligt hungrigt.  Vad du inte verkar fatta är att du kommer att göra olika bedömningar beroende på hur hungrig du är.

Självklart kommer samma resonemang att gälla för män också. Sen kan du och alla andra förneka hur mycket ni vill!

TS och jag vet hur verkligheten fungerar.

Det är väl givet att TS är rätt vilsen när han drar parallellen till 5-åringar. Jämförelsen blir bättre om man jämför med ett barn som vägrar äta skit och som med en 5-årings övertygelse säger

"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta hundbajs!!!!!!" "

För sura bittra incels är allt sex är ju bättre än inget sex.

Så en mogen vuxen person vet att : Jo, avskaffar man tidelags lagen har man löst problemet för sura bittra incels.

Sen kan du och TS förneka hur mycket ni vill!

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:15:31 följande:
    Nej, det tycker jag inte att fetma är oattraktivt. Det kan se bra ut på vissa också. Du har ett problem med att tillskriva andra åsikter som de inte har.

Jag konstaterar bara att många feta är ihop med andra som är feta. Antagligen för att de inte har så mycket val. Där faller hela argumentet om att kvinnor hellre lever i celibat än med en man som inte är högt eftertraktad.
    Du övervärderar en misogyn incels attraktionskraft. Även jag begriper att sunkiga värderingar står längst nere på attraktionsskalan. Feta människor behöver inte ha incel värderingar. Du jämför en incel som en annan slags frukt, du förstår inte att frukten är oätbar. En kvinna behöver en ganska stor dos av självskadebeteende för att kunna bli tillsammans med en sån. Hur kan du inte förstå?
  • ClumsySmurf
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 22:12:32 följande: #4404
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-02-23 10:33:26 följande: #4401

Det är väl givet att TS har rätt när han drar parallellen till 5-åringar.  Du påminner om ett barn som vägrar äta apelsiner och som med en 5-årings övertygelse säger

"Jag skulle Aldrig, aldrig i hela världen äta apelsiner!!!!!!"

En mogen vuxen person vet att : Jo, barnet kommer att äta apelsiner om det inte finns något annat att äta och barnet är tillräckligt hungrigt.  Vad du inte verkar fatta är att du kommer att göra olika bedömningar beroende på hur hungrig du är.

Självklart kommer samma resonemang att gälla för män också. Sen kan du och alla andra förneka hur mycket ni vill!

TS och jag vet hur verkligheten fungerar.

Om ni vet hur världen fungerar varför är ni ensamma incels då? Drop the mic
    De som vet hur världen fungerar vet ju att det är någon annans fel att det inte fungerar.

• Anonym (Cloffe)
    ClumsySmurf skrev 2023-08-21 00:47:56 följande:
     Jag har inte orkat läsa alla inläggen så du får gärna citera inlägget där han gör det.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-21 00:29:49 följande:
    Nej, du har fel. De åtgärder som har använts är tvingande. Idag finns det tre tvingande pappamånader och flera vill höja det till sex tvingande pappamånader.

Det är inte alltid fel med tvingande åtgärder.
    Oj oj oj oj oj..

Ska du diskutera dettas med mig, så SKA du ha kunskaperna också om hur det ser ut i praktikemn och verklighet fullt ut och inte bara via medias selektiva återgivande av det.

Ja det finns tre månader "pappa månader".
    Det som många missar (synnerhet du) och så media har valt bort att rapportera om, är att det finns även tre mamma månader,  det är information som finns på FK hemsidas om föräldraledighet.

D.vs i praktiken så har varje förälder tre låsta månader var. Vilket innebär i praktiken att det blir lika tvingande för kvinnan också.

Det är på förslag att höja detta till sex månader, det stämmer.
    Den motionen finns att läsa på regeringens hemsida, om man orkar att söka i deras databas.

Det tidningarna INTE tar med i sina artiklar är att det skall låsas med 6månader för mamman också.
    Så det kommer även att bli lika tvingande för mamman. 

Så du kan redan nu sluta upp med att snyfta om "tvingande pappa månader".
    Då detta med "låsta månader" kommer att beröra båda föräldrar likvärdigt, då föräldrarna får lika många låsta månader var.

Men vill du fortsätta att snyfta om "tvingande" så gör det för bägge föräldrarna inte bara pappan.

Fast jag antar att du kommer att ignorera hur förslaget är skrivet egentligen (motionen som har tagits upp i regeringen), och hur det ser ut i verkligheten redan idag, bara för att tidningarna har valt att återgett det selektivt.  D.vs de skriver sanningen med viss modifikation. Alltså de utelämnar att låsta månader kommer att tilldelas mamman med.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (hej)
    EnAnonumius skrev 2023-08-21 01:44:29 följande:
    Oj oj oj oj oj..

Ska du diskutera dettas med mig, så SKA du ha kunskaperna också om hur det ser ut i praktikemn och verklighet fullt ut och inte bara via medias selektiva återgivande av det.

Ja det finns tre månader "pappa månader".
    Det som många missar (synnerhet du) och så media har valt bort att rapportera om, är att det finns även tre mamma månader,  det är information som finns på FK hemsidas om föräldraledighet.

D.vs i praktiken så har varje förälder tre låsta månader var. Vilket innebär i praktiken att det blir lika tvingande för kvinnan också.

Det är på förslag att höja detta till sex månader, det stämmer.
    Den motionen finns att läsa på regeringens hemsida, om man orkar att söka i deras databas.

Det tidningarna INTE tar med i sina artiklar är att det skall låsas med 6månader för mamman också.
    Så det kommer även att bli lika tvingande för mamman. 

Så du kan redan nu sluta upp med att snyfta om "tvingande pappa månader".
    Då detta med "låsta månader" kommer att beröra båda föräldrar likvärdigt, då föräldrarna får lika många låsta månader var.

Men vill du fortsätta att snyfta om "tvingande" så gör det för bägge föräldrarna inte bara pappan.

Fast jag antar att du kommer att ignorera hur förslaget är skrivet egentligen (motionen som har tagits upp i regeringen), och hur det ser ut i verkligheten redan idag, bara för att tidningarna har valt att återgett det selektivt.  D.vs de skriver sanningen med viss modifikation. Alltså de utelämnar att låsta månader kommer att tilldelas mamman med.
    Det är klart jag känner till att det gäller lika för båda föräldrar. Du underskattar mina kunskaper och överskattar dig själv.

Mitt förslag om kvoterade dejtingappar skulle också gälla lika för både män och kvinnor. Det finns alltså ingen skillnad mellan föräldraförsäkringen och mitt förslag. Frågan är varför ni snyftar så mycket om en sån idé när den är rättvis i grunden? Vill ni inte ha ett mer rättvist samhälle?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?