• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 16:40:44 följande:

hur ska man dejta istället då? Återigen. Ge förslag på hur man ska dejta UTAN att reglera någons rättigheter. hur ska dejtandet bli *rättvist*?

och vad är rättvisa? Är det du som enväldig domare som bestämmer? Eller ska vi ha ett helt nytt lagråd bara för dejtande? Vad ska det finnas för *morot och piska* att följa detta nya *rättvisa* dejtande?

om jag skulle vara singel så har jag rätt att dejta vem jag vill (så länge motparten vill dejta mig) och hur ofta/hur lite jag vill. Det är inte orättvist. Det är inte heller rättvist. Det är att använda sin rättighet. Du blandar återigen ihop begreppen rättvisa med rättighet.

Och! Min skyldighet är att vara laglig, dvs inte dejta någon i beroendeställning eller betala för någon. vi har faktiskt hör och häpna skyldigheter med.
  • Anonym (hej)
    Anonym (L) skrev 2023-08-12 16:40:06 följande:
    Tack för att du highlightar skillnaden. 
    Det hjälper inte dig på något sätt oavsett. Du blir inte en bättre person för att du tycker en viss typ av saker.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:41:26 följande:
    Om det inte handlade om kön skulle det inte finnas en stor statistiskt säkerställd skillnad i sexlöshet mellan könen som dessutom är relativt ny. Det är självklart att utfallet inte blir likadant för alla individer.

Skillnaden är att när det kommer till frågor som att kvinnor halkar efter män i löner erkänner samhället det som ett problem och försöker implementera åtgärder för att minska lönegapet. Det är full rimligt. Man säger inte att alla kvinnor har ansvar för sig själva bara. Det hade varit ett respektlöst synsätt.

Det är dock för mycket begärt att män också kan behöva stöd av samhället märker jag. Män behandlas annorlunda.
    Okej, för att man förväntar sig samma lön för samma jobb så ska alltså hela svenska befolkningen endast knulla onsdagar. samt midsommar och nyår. nåde den som knullar mer, det är ju orättvist?

du KAN inte jämföra samma lön för samma jobb med sex. var ligger dessa likheter som gör att du upprepar samma trötta ologiska argument?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:33:55 följande:
    Var det inte du som jämförde incels med "rasisterna"?

Den retorik som ni använder är så urvattnad och genomskinlig. Allt går ut på att undvika sakfrågan och stämpla en viss åsikt som ovärdig att ens framföras.
    Fast nu har ju du facit och det är att du inte får tag på nån. Det folk skriver här är ju inte orsaken till det utan det är ju du.

Fast jag förstår att dessa sanningar svider. Här får du ju svart på vitt på hur andra upplever dina åsikter och du gör allt för att skjuta ifrån dig att de åsikter du får kritik för här är de åsikter som stöter bort kvinnor.

Nånstans inom dig fattar du ju ändå det eftersom du inte har talat om för dina kvinnliga vänner hur du resonerar. Gör det så ser du garanterat bara dammolnet efter dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-12 16:34:14 följande:
    Och du då? Är du en vinnare, har SD fixat en kvinna till dig ännu?
    Jag är en vinnare i den meningen att jag slipper ha en regering av översittare som låter och beter sig på samma sätt som er. Det är faktiskt en stor befrielse som man känner av varje dag sen i september.
  • Anonym (L)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:43:03 följande:
    Det hjälper inte dig på något sätt oavsett. Du blir inte en bättre person för att du tycker en viss typ av saker.
    Förstår du ens vad du talar om?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 16:45:00 följande:
    Okej, för att man förväntar sig samma lön för samma jobb så ska alltså hela svenska befolkningen endast knulla onsdagar. samt midsommar och nyår. nåde den som knullar mer, det är ju orättvist?

du KAN inte jämföra samma lön för samma jobb med sex. var ligger dessa likheter som gör att du upprepar samma trötta ologiska argument?
    Varför KAN jag inte det? Hur många som har sex har blivit en könsskillnad. Det var inte det tidigare för 15 år sen, men nu är det en sån skillnad.

Då tycker jag att samhället ska vidta åtgärder för att minska den skillnaden. Inga extrema åtgärder som du pratar om, men små steg i rätt riktning. Precis som du själv tyckte att föräldraledigheten ska delas 50/50 mellan könen. Varför är den åtgärden okej, men inte åtgärder för dejtingappar?
  • Anonym (L)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:51:01 följande:
    Varför KAN jag inte det? Hur många som har sex har blivit en könsskillnad. Det var inte det tidigare för 15 år sen, men nu är det en sån skillnad.

Då tycker jag att samhället ska vidta åtgärder för att minska den skillnaden. Inga extrema åtgärder som du pratar om, men små steg i rätt riktning. Precis som du själv tyckte att föräldraledigheten ska delas 50/50 mellan könen. Varför är den åtgärden okej, men inte åtgärder för dejtingappar?
    Du inte bara jämför äpplen med päron, du jämför äpplen med lastbilar.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 16:35:31 följande:
    Jag har tidigare länkat till statistik som visar att 90% träffar sin partner på annat sätt än genom dejtingappar.

Styr upp dig själv och använd andra metoder om de du använder inte fungerar för dig.
    Hur folk träffar sin partner har jag inga synpunkter på. Det jag lägger fokus på är tillgången till tillfälligt sex som mestadels bestäms av dejtingappar.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:43:03 följande:
    Det samma kan man säga om dig. När denna dagen är slut är du fortfarande en ensam incel, precis som igår. Trots att SD vann valet. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?