• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:49:09 följande:
    Varför kan du inte träffa någon på riktigt ute i verkligheten som man gjorde innan smartphones kom istället? Måste populära män serveras till dig i en app och ser du det som en av dina "rättigheter" att det absolut ska vara så?

Skillnaden är att det är en liten del av männen, ca 1/4 som tillhör den populära gruppen på dejtingapar. För kvinnor är det kanske 3/4 som räknas som populära, varför viktningen av profiler inte skulle förändra lika mycket för kvinnor.
    Vill du veta något sjukt? Det kan vara våran hemlighet. jag har en partner, OCH vi träffades ute i riktiga livet. och vill du veta något ännu mer sjukt??? Denna man hade aldrig haft flickvän tidigare. men vet du vad? Han har aldrig anklagat mig, samhället eller kvinnor för sitt singelskap. Han är en man, en riktigt jäkla bra man. Han är jämställd, han slår inte, han kräver inte, och han är 110% okej med att jag har högre inkomst än han. vi delar på hushållssysslorna utifrån våra styrkor, så han dammsuger och jag lagar mat exempelvis.

visste du att det finns sådana män?
  • Anonym (L)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:32:06 följande:
    Jag tror inte att någon man vill vara incel frivilligt, inte ens han som skrev att han levde i sexlöshet men sade att det bara var hans eget fel. 

Om det var frivilligt och nästan alla kunde ha sex via dejtingappar om de bara ville, så skulle förslaget om att vikta synligheten av olika profiler ta ut sig själv. Då skulle det inte göra någon skillnad om det inte fanns en stor diskrepans mellan profiler.
    Att var ofrivilligt oskuld är en sak, det har vi bägge gemensamt. Men du har valt att vara incel. Jag har valt att inte vara det. 
  • nihka
    Varför kan du inte träffa någon på riktigt ute i verkligheten som man gjorde innan smartphones kom istället? Måste populära män serveras till dig i en app och ser du det som en av dina "rättigheter" att det absolut ska vara så?

Skillnaden är att det är en liten del av männen, ca 1/4 som tillhör den populära gruppen på dejtingapar. För kvinnor är det kanske 3/4 som räknas som populära, varför viktningen av profiler inte skulle förändra lika mycket för kvinnor.
    Som sagt träffas 90% av par utan dejtingappar och du kommer inte att få en kvinna som letar efter en relation att ha tillfällig sex med dig oavsett hur många andra mäns profiler du gömmer. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Sol)

Varför kan inte du träffa en kvinna ute i verkligheten? Måste kvinnor serveras dig i en app och ser du det som en rättighet att det ska vara så? 

Det enda som skulle hända med ditt förslag är att 3/4 av männen mest sannolikt skulle bli utan, för kvinnorna skulle försvinna om den populära gruppen försvann. 

• Fiona M
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:33:55 följande:
    Var det inte du som jämförde incels med "rasisterna"?

Den retorik som ni använder är så urvattnad och genomskinlig. Allt går ut på att undvika sakfrågan och stämpla en viss åsikt som ovärdig att ens framföras.
    Jag skrev om rasister eftersom det var det Palle tog upp. Att du drar det till ?rasister? och SD visar enbart på ditt bagge och glasögon, inte vad som faktiskt stod.

Den som undviker sakfrågan nu är du.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:51:38 följande:
    Cloffe och Molly50 har hävdat flera gånger att allt som behövs för att bryta sexlöshet är att ha rätt åsikter, vara trevlig och gå till en samtalsterapeut.
    Då ser det illa ut för dig. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 17:48:34 följande:
    Du tror att jag skulle svepa ja på dig om du döljer de populära. Är inte det att påverka eller begränsa? Den appen skulle jag avinstallera snabbare än du kan bokstavera kvickt.

dessa kvinnor med låg pension levde väl under andra tider? På den tiden var väl samhällets norm att mannen var försörjare och kvinnan ett barnafödande *hembiträde*? eller menar du att arbetslivet och lönerna, eller synen på arbetande kvinnor var jämställt förr? Hur många män var föräldralediga och på så vis sänkte sin pension tror du?

så dessa kvinnor är ju som grupp offer för de omständigheter som rådde där och då. Det fråntar de dock inte ansvar att göra de bästa kan i sin sits här och nu. Inget blir bättre av att vara martyr i ett forum.
    Det är att påverka, men är det verkligen en så stor grej? Om det leder till att dejtingapparna försvann har jag inga problem med det.

Ja, de är offer. Skillnaden är att de får vara offer, medan incels inte får vara offer. Egentligen är alla människor beroende av hur omgivningen fungerar. Om en stor grupp halkar efter eller får det sämre kan man räkna med att det inte beror på de har misskött sig, utan att omständigheterna var annorlunda för den gruppen.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:53:38 följande:
    Du hävdade att skillnaden berodde på frivillighet. Nu säger du att det inte går. Motsägelsefullt.
    Nej, det sa jag inte. Jag sa att det KAN vara så och att du inte kan veta.

Kanske är din oförmåga att läsa omvärlden rätt en orsak till dina problem?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (hej)
    Fiona M skrev 2023-08-12 17:57:30 följande:
    Jag skrev om rasister eftersom det var det Palle tog upp. Att du drar det till ?rasister? och SD visar enbart på ditt bagge och glasögon, inte vad som faktiskt stod.

Den som undviker sakfrågan nu är du.
    Jag skrev inget om SD, bara att de som förlorade valet använde samma retorik om "rasister" och "fascistiska åsikter" när de argumenterade. En retorik som misslyckades.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:58:30 följande:
    Det är att påverka, men är det verkligen en så stor grej? Om det leder till att dejtingapparna försvann har jag inga problem med det.

Ja, de är offer. Skillnaden är att de får vara offer, medan incels inte får vara offer. Egentligen är alla människor beroende av hur omgivningen fungerar. Om en stor grupp halkar efter eller får det sämre kan man räkna med att det inte beror på de har misskött sig, utan att omständigheterna var annorlunda för den gruppen.
    Återigen, vad ska samhället göra åt dessa ensamma män som inte vill inse att det är de själva som är den felande länken? det är dessa män som behöver ändras, och acceptera att livet är som det är. Samhället kan inte ändras för dessa få individer. Samhället ska jobba för att majoriteten har ett så bra liv som möjligt. du har ett eget ansvar för ditt liv, det finns många som skulle dö, eller som dör i detta nu för att försöka få det liv med de möjligheter du har
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?