• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:41:26 följande:
    Om det inte handlade om kön skulle det inte finnas en stor statistiskt säkerställd skillnad i sexlöshet mellan könen som dessutom är relativt ny. Det är självklart att utfallet inte blir likadant för alla individer.

Skillnaden är att när det kommer till frågor som att kvinnor halkar efter män i löner erkänner samhället det som ett problem och försöker implementera åtgärder för att minska lönegapet. Det är full rimligt. Man säger inte att alla kvinnor har ansvar för sig själva bara. Det hade varit ett respektlöst synsätt.

Det är dock för mycket begärt att män också kan behöva stöd av samhället märker jag. Män behandlas annorlunda.
    Läste du det jag skrev om undersökningen du länkade till? 18 % unga amerikanska kvinnor och 28 % unga amerikanska män har inte haft sex det senaste året. Hur vet du att det inte är frivilligt? Hur vet du att det inte är fler och fler som inte vill ha sex före äktenskap?

Sex är inget arbete. Sex hör till fritiden. Till människors privata sfär. Ingen ska ha "stöd" för att få knulla.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (hej)
    Anonym (L) skrev 2023-08-12 16:53:27 följande:
    Du inte bara jämför äpplen med päron, du jämför äpplen med lastbilar.
    Lastbilar har massor av regler för att få köras, samma sak med frukter. Det är inget konstigt.
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:46:30 följande:
    Jag är en vinnare i den meningen att jag slipper ha en regering av översittare som låter och beter sig på samma sätt som er. Det är faktiskt en stor befrielse som man känner av varje dag sen i september.

Har inte hört att den nya regeringen bryr sig om incels. Du är lika anonym som innan valet. 

• nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:53:39 följande:
    Hur folk träffar sin partner har jag inga synpunkter på. Det jag lägger fokus på är tillgången till tillfälligt sex som mestadels bestäms av dejtingappar.
    Hur vet du det? Är du med och tittar på när andra använder appar och sedan knullar?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-12 16:54:47 följande:
    Det samma kan man säga om dig. När denna dagen är slut är du fortfarande en ensam incel, precis som igår. Trots att SD vann valet. 
    Kan du förklara varför det är så viktigt för dig att gå till personangrepp istället för att kunna diskutera en fråga på ett vuxet sätt? Är det för att du inte har några argument?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:51:01 följande:
    Varför KAN jag inte det? Hur många som har sex har blivit en könsskillnad. Det var inte det tidigare för 15 år sen, men nu är det en sån skillnad.

Då tycker jag att samhället ska vidta åtgärder för att minska den skillnaden. Inga extrema åtgärder som du pratar om, men små steg i rätt riktning. Precis som du själv tyckte att föräldraledigheten ska delas 50/50 mellan könen. Varför är den åtgärden okej, men inte åtgärder för dejtingappar?
    Om du vill ha en förändring, arbeta för det själv. 
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-12 16:56:53 följande:

Har inte hört att den nya regeringen bryr sig om incels. Du är lika anonym som innan valet. 

Vem har påstått att de bryr sig om incels?
  • Anonym (Sol)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:55:32 följande:
    Lastbilar har massor av regler för att få köras, samma sak med frukter. Det är inget konstigt.
    Spelar du dum? 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:55:32 följande:
    Fast nu är inte kvinnor fordon som ska köras utan människor som väljer bort vissa män. Kanske de som ser dem som en påsättningsbar dumpster.
  • ClumsySmurf
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:30:34 följande:
    Hade du skällt på honom om han hade klagat på att det är lönlöst att använda dejtingappar som man? Hade du sagt att det går visst, titta på mig eller något sånt?

Bara för att man säger att det nuvarande relativt nya dejting-systemet är riggat till mäns nackdel och behöver styras upp gör det inte någon till kvinnohatare. Ingen har vad jag vet sagt att det är kvinnors fel att det har blivit så.
    "Hade du skällt på honom om han hade klagat på att det är lönlöst att använda dejtingappar som man?"

För att det öht ska bli logiskt...är man så dum att man väljer en app för lebbar.

"Bara för att man säger att det nuvarande relativt nya dejting-systemet är riggat till mäns nackdel"

Det är inte riggat men 'arbetslös' ser inte så bra ut i meritlistan online
    där det är väldigt svårt att marknadsföra sin personlighet som man för IRL. Träffa kvinnor/män IRL har aldrig varit lätt för sociala miffon utan självinsikt.

Funkar det inte med appar får man prova något annat

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?