• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 08:03:39 följande:
    Att ge psykologhjälp till alla incels är som att dela ut Ipren till alla som har huvudvärk. Man löser möjligen symptomen, men inte orsaken till problemet.

Jag har även tidigare sagt att incels har ett ansvar, men problemet verkar inte lösa sig utan tvärtom bli större. Då måste man börja diskutera hur man ska komma tillrätta med detta samhällsproblem. Hat och förakt tror inte jag är en lösning på något problem. Jag menar inte heller att det ska gullas med incels.

Ni som absolut måste hata och förakta incels(och tänker att dom då tar tag i sina problem och skärper sig).. får väl göra det, men jag tror inte det är en lösningen.
    Orsaken till incels problem beror ju på dom själva, inte att dom saknar sex. Varför skulle inte psykologhjälp vara bra då? Incels måste ju göra en förändring, psykologer är det andra uppsöker när dom vill förändra sig själv.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-11 23:49:01 följande:
    Jag är troligen en av dom mest neutrala i tråden i alla fall. Jag försöker diskutera olika perspektiv och lösningar. Samtidigt som jag tycker att dessa incelmän gör fel. Men att det är ett växande samhällsproblem som behöver diskuteras istället för att man begränsar diskussionen till att ensidigt kasta skit och hat åt båda håll.

På vilket sätt är du neutral? de enda inlägg du besvarar är de som försöker få dessa tragiska fascistiska män att inse att det är de som är problemet,

på vilket sätt är det att vara neutral menar du? Då behöver du nog läsa på vad ordet neutral betyder innan du klassar dig i det *neutrala facket*.

på vilket sätt ska samhället och/eller kvinnor lyckas få vissa män att inse att de har stora problem med sin människosyn och kvinnosyn? ska vi *sympatidejta* dessa män? Hjälper det tror du? pinsamt

• Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-12 12:28:08 följande:
    Vi har redan tagit upp en rad saker i tråden så förstår inte varför du fortsätter tjata om det.

Vad han gör IRL är hans ensak. Fokusera på dig själv.
    Njae, DU har skrivit vagt om säkrare barnomsorg utan att specificera hur den inte är säker idag och hur den lett till incels.
    Kanske kan du förklara vad du menar istället för att bara slänga ur dig en oneliner?
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-12 12:28:08 följande:
    Vi har redan tagit upp en rad saker i tråden så förstår inte varför du fortsätter tjata om det.

Vad han gör IRL är hans ensak. Fokusera på dig själv.
    Dessutom är det vad vi gör i verkligheten som spelar roll. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-10 21:50:59 följande:
    Jämställdhet kan du inte klaga på i alla fall om du vill att samhället ska vara jämställt 
    Vad har sex med jämställdhet att göra?

jämställdhet är att ha rätt att ha sex med den man vill, man som kvinna, mörkhyad som ljushyad. så länge sexet är lagligt, med samtycke och allt det självklara.

jämställdhet är inte att *alla ska knulla minimum 3 gånger veckan*. Det är inte jämställdhet. Förklara hur du menar att jämställdhet har med sex att göra? Roa oss
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-12 12:37:20 följande:
    Lika galna förslag där som här. Vill du att jag ska länka så kan du köra ditt det-är-så synd-om-denna-så-utsatta-grupptugg där också?
    Min utgångspunkt är att jag inte lägger energi på dig. Du och jag tycker så pass olika och kommer aldrig att komma någonstans i en diskussion.
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-12 13:55:35 följande:
    Orsaken till incels problem beror ju på dom själva, inte att dom saknar sex. Varför skulle inte psykologhjälp vara bra då? Incels måste ju göra en förändring, psykologer är det andra uppsöker när dom vill förändra sig själv.

Det blir ju fler och fler incels.. ska vi fortsätta på samma sätt då? Och lösa det genom att svara upp med fler och fler psykologer?

Det är ett samhällsproblem och det behöver även diskuteras som ett sådan, även om jag inte för den sakens skull lyfter bort ansvaret på dessa bittra herrar.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 17:32:35 följande:
    Om en viss andel av männen inte kommer att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder. Behöver det inte kompenseras på något sätt för att samhället ska bli jämställt?

I ett jämställt samhälle bör män och kvinnor behandlas lika och ha samma möjligheter. Är det då rättvist att kvinnor som lever ensamma har en betydligt större tillgång till sex än ensamma män? Borde inte samhället reglera det på något sätt?

Tycker du att samma förutsättningar ska råda för både män och kvinnor eller tycker du att det är bra att män har sämre förutsättningar när det kommer till relationer och sex?
    hur ska samhället kompensera för att vissa föds attraktiva och vissa inte? Hur ska samhället kompensera för att vissa behöver glasögon, vissa hörapparat, visa med för få ben i kroppen, med kromosomavvikelser etc? eller ska det bara vara de stackars ensamma tafatta männen som samhället ska kompensera?

du sitter bara framför datorn och beklagar dig. då kan du ju ge bort dina ben till en förlamad/rullstolsburen. Förstår du inte hur otacksam du är som har fungerande ben? tänk om alla med olika handikapp hade föreslagit detta. Vad hade du reagerat då? nej just det, inte kul när stackars du drabbas. för det är mer synd om dig än hela vida världen.

du behöver läsa på om jämställdhet, rättigheter, friheter, möjligheter. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 15:18:00 följande:

Det blir ju fler och fler incels.. ska vi fortsätta på samma sätt då? Och lösa det genom att svara upp med fler och fler psykologer?

Det är ett samhällsproblem och det behöver även diskuteras som ett sådan, även om jag inte för den sakens skull lyfter bort ansvaret på dessa bittra herrar.

om det är ett samhällsproblem och du på riktigt vill ändra på denna *hemska orättvisa värld* där man får ta ansvar för sitt eget liv är det fritt fram för dig att vara en förebild för dessa män. Eller så väljer du att att klappa på axeln och säga *det är inte du, det är samhället*. vad tror du hjälper dessa män mest?
  • Anonym (Palle)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-12 15:03:02 följande:
    Dessutom är det vad vi gör i verkligheten som spelar roll. 
    Jag förstår vad du menar och jag har väl ingen direkt lösning. Jag tänker att man kanske kan få en attitydförändring kring diskussionen, det skulle tex möjliggöra ett mer konstruktivt samtal i detta känsliga ämne.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?