• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (Balansspelaren)
    nihka skrev 2023-08-12 10:03:21 följande:
    Hörru Flash, det blir ingen muff för gnällande ratade. De måste kvala in precis som alla andra.

Eller tycker du att alla bara kan sätta sig ner och gnälla över att de inte får allt de tycker de "förtjänar" och så ska samhället leverera kvinnor, män, bilar, hus kanske en liten ö i Karibien?

Jag liiiider så svårt över att inte ha allt jag "förtjänar" Bär mig!

Jag är helt emot tilldelning av människor, men om det skulle bli verklighet skulle jag vilja tilldela dig en rabiat ultrafeminist. Hahahaha! Det vore väl nåt!
    Jag tackar vänligt men bestämt Nej, till dig.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-11 23:11:43 följande:
    Jag är helt övertygad om att de riktiga långkörarna i tråden mest är här för att vädra sin egen frustration. Likt en rasist finner man en ventil i att gå ihop med några och hata en annan grupp gemensamt. Det ger både en bra känsla av att man står på rätt sida och man kan kanalisera sin egen frustration.

Det är inte många i tråden som klarar av att diskutera ämnet mer neutralt, som ett samhällsproblem. 
    Jaha. Du tänker så. Jag tänker mer att de riktiga långkörarna till försvar för gnällpottorna är här för att vädra sin egen frustration över att det inte har gått så bra för dem själva i livet och känner sig personligen träffade av den kritik som framförs mot incels som skyller sin situation på andra. Kanske lever de i en Siri- eller fantasirelation eller så har de sent i livet ändå lyckats hittat nån men har inte lyckats frigöra sig från känslan att vara bortvalt, ratad och misslyckad varför den sköra ytan krackelerar gång på gång.

En del inbillar sig till och med att de är neutrala och kämpar som små illrar för att bita sig fast i ännu en verklighetsfjärmad föreställning.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-12 10:15:02 följande:
    Jag tackar vänligt men bestämt Nej, till dig.
    Hahaha! Var glad för att du får det för staten Flash.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-10 22:10:17 följande:
     Det är ingen rättighet att bli vald av kvinnor.
    Jomen precis. Alla åtgärder som föreslås för att kvinnor ska välja annorlunda än idag grundar sig dock i tanken att alla har rätt att bli valda.

Och alla galna åtgärder som har presenterats så här långt har gått ut på att kvinnor ska sänka sina krav, drogas, med statlig inblandning "förlora privilegier" som by the way bara existerar i vissas fantasier, importeras och på andra sätt utan kompensation offras till de som känner att de har en rätt att kompenseras.

Det lyser fullständigt tomt på (galna) förslag som incelcertifiering och kompensation till kvinnor som tar sig an en misogyn såsom köp två betala för en med statligt stöd till kvinnor i form av kostnadsfria antikräktabletter och en ö i Karibien om man likt bankernas reklam "byt inte bank utan skaffa en till" dubblar upp.

Nänä, för vi ska låtsas som det är kvinnorna och kvinnornas ovillighet att välja vissa män som är problemet. Alltid någon annans fel. Alltid, alltid någon annans fel.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-11 23:15:13 följande:
    Jag säger inte att alla blir så, bara att det är ett fullt rimligt förfarande rent psykologiskt om man blir dissad, upplever ett utanförskap och stigmatiserad av samhället.

Du vet att den farligaste mannen är någon som inte har något att förlora.
    Då går man till sig själv och frågar sig VARFÖR man blir dissad av den man vill ha istället för att försöka hitta förklaringen hos alla andra.

Var det du som startade den galna tråden där TS tyckte att man, alltid någon annan, skulle producera filmer där en normal kvinna fastande för ett creep och sedan levde de lyckliga i alla dagar, för att liksom sälja in gruppen och där även våldsamma män skulle kunna typ rehabiliteras av en varsam kvinnlig hand? Kvinnors personliga säkerhet skulle alltså offras för att farliga män som inte har något att förlora skulle vändas. Fast 3 dm längre trådstartstext.

Extremt sjuk trådstart.
  • nihka
    Anonym (L) skrev 2023-08-11 21:49:37 följande:
    Jag har aldrig haft sex, har alltid blivit nobbad. Men inte f-n är jag så korkad att jag tror det är kvinnornas fel att de inte tänder på mig.  Man kan bli deprimerad, förtvivlad, frustrerad, ja visst, och det drabbar nog de flesta som inte hittar någon. Jag själv har känt av allt detta. Men att skylla på andra att det är deras fel att de inte tänder på mig är bortom detta. Det är så verklighetsfrånvänt det kan bli. Jag har ingen förståelse för sådana känslor. 
    Så resonerar ensamma män, men inte de som har anammat den sk incelkulturen. För den första gruppen finns förutsättningar för att det så småningom ska lösa sig, medan de som delar incelkulturens värderingar förflyttar sig längre och längre ifrån sitt mål desto djupare de sjunker ner in incelkulturträsket.
  • Anonym (Palle)
    nihka skrev 2023-08-12 11:11:26 följande:
    Då går man till sig själv och frågar sig VARFÖR man blir dissad av den man vill ha istället för att försöka hitta förklaringen hos alla andra.

Var det du som startade den galna tråden där TS tyckte att man, alltid någon annan, skulle producera filmer där en normal kvinna fastande för ett creep och sedan levde de lyckliga i alla dagar, för att liksom sälja in gruppen och där även våldsamma män skulle kunna typ rehabiliteras av en varsam kvinnlig hand? Kvinnors personliga säkerhet skulle alltså offras för att farliga män som inte har något att förlora skulle vändas. Fast 3 dm längre trådstartstext.

Extremt sjuk trådstart.
    Jag svarar på ditt andra stycke: Jag har absolut inte startat en sådan tråd.
  • Anonym (Perka)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 08:08:27 följande:
    Jag har varit tydlig med att jag inte sitter på en mirakelkur till någon lösning. Men jag initierar gärna en saklig samhällsdiskussion i ämnet utan att tappa fattningen.

Om man kan ändra attityd från känsloladdat hat och förakt, så kan man börja diskutera frågan.
    Men du säger här att du diskuterar lösningar. Vilka anser du skulle hjälpa?
    Vad gör du irl?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-12 12:16:18 följande:
    Men du säger här att du diskuterar lösningar. Vilka anser du skulle hjälpa?
    Vad gör du irl?
    Vi har redan tagit upp en rad saker i tråden så förstår inte varför du fortsätter tjata om det.

Vad han gör IRL är hans ensak. Fokusera på dig själv.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-12 11:41:16 följande:
    Jag svarar på ditt andra stycke: Jag har absolut inte startat en sådan tråd.
    Lika galna förslag där som här. Vill du att jag ska länka så kan du köra ditt det-är-så synd-om-denna-så-utsatta-grupptugg där också?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?