• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 18:12:59 följande:
    Nej. Han delar inte din offersyn eller dina extrema åsikter. Han är bara en kille som inte har haft sex. Milsvid skillnad.
    Vad spelar det för roll vad han har för åsikter? Det är det faktiska utfallet som räknas. En fattigpensionär med "smutsiga åsikter" har samma livssituation som en fattigpensionär med "goda värderingar".
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 18:15:15 följande:
    Kvinnliga pensionärer få också fixa sitt sex utan inblandning från staten.
    Det är inte det som de klagar på, utan pensionerna och jag sympatiserar med dem.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:10:22 följande:
    Varför ska samhället göra något åt kvinnliga pensionärer eller massor av andra grupper, men ingenting åt incels? Varför är det bara incels som bär allt ansvar själva för sina problem men ingen annan?

Varför kan inte kvinnliga pensionärer acceptera att livet blev som det blev med samma retorik?
    Återigen en dräglig levnadsstandard med lön/pension som går att leva på går inte att jämföra med att du inte lyckas ligga. Att du inte förstår skillnaden påvisar bara hur verklighetsfrånvänd och outbildad du är
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:16:43 följande:
    Vad spelar det för roll vad han har för åsikter? Det är det faktiska utfallet som räknas. En fattigpensionär med "smutsiga åsikter" har samma livssituation som en fattigpensionär med "goda värderingar".
    Det är inte utfallet som avgör om en man är incel eller ofrivilligt singel. incel är ett val. En offerkofta.

ska jag gråta ut i aftonbladet att jag inte får vara med i damlandslaget i fotboll? att det är så ORÄTTVIST? trots att jag spelade jättemycket fotboll en gång. Eller ska rullstolsburna kräva att de inte ens ska visa fotboll på tv för att det är ett hån mot deras handikapp?

är du fem år? Eller är du verkligen en fullt utvecklad man med frontallob och allt?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:13:22 följande:
    Om det är allt som behövs. Varför pratar ni samtidigt om att män behöver göra stora anstränger och att de som är populära män har jobbat hårt för att nå dit? För det du nämner är inte alls en stor ansträngning.
    Jo, det är en jättestor ansträngning. För dig. Jag menar inte ljuga och fejka att man har andra åsikter och värderingar utan skaffa sig dem på riktigt. En syn som inte skulle få dina tjejkompisar att slå världsrekodet i sprint om du berättade.

Alltså total omprogrammering för din del. Och först måste du vilja, vilket du inte vill. Du tycker ju att dina åsikter och värderingarna bakom dem är helt Ok och att det är alla andra som ska ändra på sig. Så du måste jobba dig upp en bra bit bara för att komma till ett nolläge. Och det är inga rewards på vägen. Aningens lite mindre sunk är inte heller nån fittmagnet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:17:46 följande:
    Det är inte det som de klagar på, utan pensionerna och jag sympatiserar med dem.
    Pension och pussy är olika kategorier.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 17:54:15 följande:
    Vill du veta något sjukt? Det kan vara våran hemlighet. jag har en partner, OCH vi träffades ute i riktiga livet. och vill du veta något ännu mer sjukt??? Denna man hade aldrig haft flickvän tidigare. men vet du vad? Han har aldrig anklagat mig, samhället eller kvinnor för sitt singelskap. Han är en man, en riktigt jäkla bra man. Han är jämställd, han slår inte, han kräver inte, och han är 110% okej med att jag har högre inkomst än han. vi delar på hushållssysslorna utifrån våra styrkor, så han dammsuger och jag lagar mat exempelvis.

visste du att det finns sådana män?
    Där ser du. Jag vill inte begränsa dig på något sätt. Du använder ju inte ens dejtingappar i såna fall.

Alla män som blir stämplade som incels är förmodligen likadana som din partner. Bra personer som aldrig skulle beskylla kvinnor för sina problem eller behandla dem illa. Det var förmodligen inget fel på honom innan han träffade dig.

Ett märkligt sammanträffande får man säga att flera av dem som dömer ut incels totalt i tråden visar sig vara sambos med män som tidigare har haft exakt samma problem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 18:18:26 följande:
    Återigen en dräglig levnadsstandard med lön/pension som går att leva på går inte att jämföra med att du inte lyckas ligga. Att du inte förstår skillnaden påvisar bara hur verklighetsfrånvänd och outbildad du är
    Om du inte har haft det problemet tidigare vet jag inte om du kan uttala dig om det.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 18:28:41 följande:
    Där ser du. Jag vill inte begränsa dig på något sätt. Du använder ju inte ens dejtingappar i såna fall.

Alla män som blir stämplade som incels är förmodligen likadana som din partner. Bra personer som aldrig skulle beskylla kvinnor för sina problem eller behandla dem illa. Det var förmodligen inget fel på honom innan han träffade dig.

Ett märkligt sammanträffande får man säga att flera av dem som dömer ut incels totalt i tråden visar sig vara sambos med män som tidigare har haft exakt samma problem.
    Ensam ofrivillig singel är inte detsamma som incel. Min sambo var inte incel. Lär dig skillnad i begrepp.

min syster kanske vill nyttja tinder? Min väninna? jag anser inte att de ska begränsas. Å andra sidan skulle de avinstallera appen och träffa populära män ute. var skulle de hitta de opopulära männen? De sitter ändå hemma i sin mancave. så var skulle dessa opopulära männen bli synliga menar du?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 18:22:15 följande:
    Det är inte utfallet som avgör om en man är incel eller ofrivilligt singel. incel är ett val. En offerkofta.

ska jag gråta ut i aftonbladet att jag inte får vara med i damlandslaget i fotboll? att det är så ORÄTTVIST? trots att jag spelade jättemycket fotboll en gång. Eller ska rullstolsburna kräva att de inte ens ska visa fotboll på tv för att det är ett hån mot deras handikapp?

är du fem år? Eller är du verkligen en fullt utvecklad man med frontallob och allt?
    Det är utfallet som räknas. Incel betyder ofrivilligt celibat på svenska.

Vem har pratat om att gråta ut i aftonbladet? Jag har aldrig sett någon incel som har gråtit ut i aftonbladet. Det är helt olika saker att spela i landslaget och att ha sex.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?