• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • Anonym (SL)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 07:00:20 följande:
    Funkar inte så för män. Man kan inte välja bort ekonomi i ekvationen. Inga kvinnor gillar snåla män och det är svårt att vara generös om man lever på existensminimum.
    Och där kom offerkoftan på.

Det finns många kvinnor som inte ser det på detta sätt men de kommer inte välja dig på grund av din kvinnosyn.
    Vill du ha en jämställd kvinna som ser bortom synen där mannen ska bjuda/tjäna mer måste du själv ha jämställda värderingar.
    Är det så svårt att förstå?
  • Anonym (Fol)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-29 07:29:04 följande:

Det finns många kvinnor som inte ser det på detta sätt men de kommer inte välja dig på grund av din kvinnosyn.
    Vill du ha en jämställd kvinna som ser bortom synen där mannen ska bjuda/tjäna mer måste du själv ha jämställda värderingar.
    Offerkofta? Vad snackar du om? Jag är gift och har barn sedan många år.

Forskningen är glasklar på området. Pengar och resurser har betydelse för mäns attraktionskraft. Vad du tycker om det är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Det visar bara att du inte är förmögen att se på denna fråga rationellt.
  • Anonym (Til)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-29 01:44:38 följande:
    Vad är det som den genomsnittliga kvinnan har att erbjuda i större utsträckning än genomsnittliga mannen som gör att kvinnor får mycket mer uppmärksamhet inom dejting? På vilket sätt är de bättre människor?
    Jag upplever att det handlar om olika önskemål. För många män verkar det räcka med att kvinnan ser bra ut främst. Sen är resten lite sekundärt. Trevligt om hon är snäll, typ. 

Medan för kvinnor känns en relation meningslös om man inte kan connecta med personen, ha intressanta diskussioner, lyssna på varandra, vara omtänksamma och ha liknande värderingar och mål. Viktigt att kunna känna sig trygg med personen, vilket inte är underligt. För män verkar utseende vara nr 1, sen kommer allt annat. Connection och samtal verkar inte komma så högt upp på listan. 

Till saken hör också att fler män söker enbart sex, så de skriver till allt och alla på sidorna. 
  • Anonym (SL)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 08:35:44 följande:
    Offerkofta? Vad snackar du om? Jag är gift och har barn sedan många år.

Forskningen är glasklar på området. Pengar och resurser har betydelse för mäns attraktionskraft. Vad du tycker om det är fullständigt irrelevant i sammanhanget. Det visar bara att du inte är förmögen att se på denna fråga rationellt.
    När någon uttrycker sig på det sättet är det för mig offerkofftesnack när man kategoriskt skriver att INGEN kvinna gillar något etc

Forskning visar att utbildning och arbete är viktiga för kvinnor när de väljer ja. (Något som är faktorer som man är med och påverkar själv.)
    Men män väljer ofta utifrån ytliga faktorer som utseende och ålder. (Något som är desto svårare att göra något åt)
    Inom båda könen finns det grupper som har det svårt på relationsmarknaden.
  • Anonym (Fol)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-29 09:58:36 följande:
    När någon uttrycker sig på det sättet är det för mig offerkofftesnack när man kategoriskt skriver att INGEN kvinna gillar något etc
    Att skriva vad män och kvinnor gillar är givetvis inte offerkoftesnack. Däremot är det fördomsfullt. Du behöver läsa på vad uttrycket offerkofta betyder helt enkelt.
    Forskning visar att utbildning och arbete är viktiga för kvinnor när de väljer ja. (Något som är faktorer som man är med och påverkar själv.)
    Men män väljer ofta utifrån ytliga faktorer som utseende och ålder. (Något som är desto svårare att göra något åt)

Där är vi överens med reservation för att det skulle vara svårare att påverka sitt utseende.
  • Anonym (SL)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 10:18:13 följande:
    Att skriva vad män och kvinnor gillar är givetvis inte offerkoftesnack. Däremot är det fördomsfullt. Du behöver läsa på vad uttrycket offerkofta betyder helt enkelt.

Där är vi överens med reservation för att det skulle vara svårare att påverka sitt utseende.
    Du skriver något som du anser gälla alla kvinnor. Att forskning visar att det påverkar är inte samma sak...
  • StudierKemi
    Anonym (hej) skrev 2023-07-29 01:38:51 följande:
    Nej, det är inte jag som menar det utan det var några som skrev det i början av tråden.

Jag antar att det är skillnad på att vara man och kvinna, för de kraven ställs bara på män trots att vi officiellt sätt ska leva i ett jämställt samhälle.

Ja, det är skillnad på att vara kvinna och man, "Genius". I skallen är dessa två kön likadana, både män och kvinnor kan t.ex. vara logiskt styrda och inte sänka sig till de mest känsligas nivå, lägga sig på rygg och skrika att "det är så synd om mig". Man har verkligen "förlorat" då, sett på den logiska hierarkin. Så jäkla pinsamt och failat. Jag är kvinna och skulle aldrig handlat så patetiskt. Jag ska inte tvingas ihop med såna individer, då vrålar jag rakt in i deras öra tills de frivilligt försvinner bums. Problem solved! 

Män och kvinnor ser inte likadana ut mellan benen, och det är härifrån som alla skillnader kommer, INTE från skallen. Det kan inte bli jämställt och jag är inte feminist, jag är liberal. Vi alla får vad vi förtjänar. Man ska ha långa stimulerande skolgångar oboreonde av hur gammal man är. Man ska satsa på dem som vill satsa på sig själva. Det är något allvarligt fel på individen som inte vill lära mycket nytt, detta är människans enda vapen då vi inte har stora klor eller tänder, och människor som inte lär en massa nytt med en LÄNGRE skolgång är lika illa som fåglar som inte kan flyga, eller fiskar som inte kan simma. Det är från hjärnan som just människans "Power" kommer ifrån, och hela det naturliga urvalet säger samma sak. Man ska även ha empati som människa. Jag skrev igår i en annan tråd:

Kvinnor och män ser alltså inte likadana ut mellan benen, och kvinnor är människofabriker. Man kan inte spontant börja äga en fabrik hur som helst, man måste vara kompetent för att få komma nära. Det är inte mindre synd om kvinnor, när jag ger männen en kram så känns det för mig som att "krama ett träd", jag känner ingenting. Ser du inte orättvisan i detta då? Då har du ingen empati, då ska du inte komma nära kvinnor. Önskar att jag kunde pusha iväg dig och säga att här hör du inte hemma om du inte har empati för att kvinnor inte känner någonting (du som känner sexlust lätt skulle aldrig velat droga bort denna).

Kvinnornas enda glädje är att kunna välja man i princip hur som helst, men det är mannen som KÄNNER mest (alla vet om att män känner mer attraktion). Kvinnor går sedan i efterhand sönder i en förlossning. Självklart ska de få känna glädje "på sitt sätt", du kan inte försöka ta bort detta från dem. Som sagt, bäst att du inte försöker reglera bort sådant som är kul för just det könet, för att då blir det synd om dina öron, enda tills du försvinner från varje kvinna för gott. 

• Anonym (Balansspelaren)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-29 07:29:04 följande:

Tyvärr, du har fel, SL.

Det är inte möjligt att få en kvinna att bli förälskad genom att vara jämställd med henne.

Det beror på att kvinnor bara kan bilda relation eller gifta sig med män som de uppfattar har högre status än de själva.

Termen kallas hypergami och är belagd genom forskning.

• nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-29 10:46:36 följande:

Tyvärr, du har fel, SL.

Det är inte möjligt att få en kvinna att bli förälskad genom att vara jämställd med henne.

Det beror på att kvinnor bara kan bilda relation eller gifta sig med män som de uppfattar har högre status än de själva.

Termen kallas hypergami och är belagd genom forskning.

Du får lära dig att tolka forskningsresultat och inte blanda in dina egna åsikter och fördomar i processen. Det finns inget som heter alltid, aldrig och bara. Det är alltid inte 100% och aldrig 100% utan tendenser åt nåt håll. 
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Balansspelaren)
    nihka skrev 2023-07-29 12:28:41 följande:
    Du får lära dig att tolka forskningsresultat och inte blanda in dina egna åsikter och fördomar i processen. Det finns inget som heter alltid, aldrig och bara. Det är alltid inte 100% och aldrig 100% utan tendenser åt nåt håll. 

Du menar att jag övertolkar?

Låt oss göra en enkel undersökning här i tråden.

Anmäl här i tråden alla ni kvinnor som kan tänka er inleda en relation  en låg status man (Incel)  ibland eller under vissa omständigheter.

Någon?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?