• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

• Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-28 22:25:54 följande:
    En enskild person kan inte förändra hur dejtingen fungerar, utan är beroende av hur alla andra agerar och väljer. Därför behöver dejtingen reformeras uppifrån så att den blir mer rättvist fördelad.

Om alla bara roffar åt sig så mycket de kan får vi ett dåligt samhälle i likhet med korrupta länder där mutor förekommer. Trots det är det så dejtingen fungerar idag, att alla tar för sig så mycket de kan. Följden är att många mår dåligt och vi får ett dåligt samhälle, där fenomen som incels och ghosting bara växer.

Jag jämförde med sjukvården och skolan för jag undrar om ni som alltid hänvisar till individens ansvar verkligen har de värderingarna i alla avseenden eller bara i den här frågan.
    Mänskliga rättigheter omfattar sådant som hälso- och sjukvård, men inte fitta.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-28 22:36:33 följande:
    Vill du ta bort helt skattesystemet också med parollen "sköt du ditt så sköter jag mitt"?
    I Sverige har vi fördelningspolitik, men det omfattar inte fitta.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 13:19:50 följande:
    Så här svarar forskare i ämnet på frågan:

"?Statistiken, både i Sverige och internationellt är entydig ? när det gäller att välja partner ratar kvinnor i allmänhet män som har lägre utbildning än de själva och/eller som står under dem på den etablerade yrkessociala rangskalan.? Så skrev Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet, i en artikel 2013. Han påpekar att parbildningen är asymmetrisk, på så vis att män väljer nedåt och kvinnor uppåt. "

"Vad ska då en ung man tänka på för att inte bli ratad? Marianne Sundström är tydlig:

? Skaffa en bra utbildning och ett bra jobb, säger hon. Undvik kriminalitet och för mycket alkohol. Du behöver nog inte vara så snygg, men du bör vara presentabel, för att använda ett gammeldags uttryck."

Brutal statistik:

"Bland män i Sverige i åldrarna 25 till 45 år som har ett akademiskt arbete lever 73 procent i ett hushåll med barn. Bland arbetslösa eller långtidssjukskrivna män i samma ålder är siffran 23 procent. För jämnåriga kvinnor finns ingen sådan koppling till ställningen i arbetslivet."

fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/

Hur många hundra gånger har du postat den här redogörelsen av den gamla studien över åren? Den var väl iofs ny när du började.

Den är bemött och färdigdiskuterad för länge sen. Gå tillbaka till de svar du redan har fått.
  • Anonym (Fol)
    molly50 skrev 2023-07-29 14:22:30 följande:
    Jasså? Du kan ju inte tala för alla kvinnor.
    Min man är t ex ingen höginkomsttagare och kan inte slösa pengar hur som helst,och jag är sjukskriven.
    Ändå så föll jag för honom.
    Märkligt,inte sant? Med tanke på att du säger att inga kvinnor vill ha snåla män.
    Allt hänger inte på ekonomin. Det är så mycket annat man tittar på när man väljer en man också.
    Menar du att din man är snål? Gillar du att din man är snål?

Om du är sjukskriven och han "ingen höginkomsttagare" så gifte du dig uppåt precis som de flesta andra kvinnor.

Helt rätt ska tilläggas. Om män skulle förlora den moroten skulle samhället försämras.
  • Pixxel

Wow vad många inlägg i denna tråd med en ganska kort rubrik. Nej de flesta förtjänar nog inte att vara incels.

• Anonym (Fol)
    nihka skrev 2023-07-29 16:19:28 följande:
    Hur många hundra gånger har du postat den här redogörelsen av den gamla studien över åren? Den var väl iofs ny när du började.

Den är bemött och färdigdiskuterad för länge sen. Gå tillbaka till de svar du redan har fått.
    Eftersom unga män fortfarande bemöts med tramsråd här om att deras socio ekonomiska status inte spelar någon roll så är den forskningen i allra högsta grad relevant. 

Som forskaren sa. Är du ung man och singel. Skaffa en bra utbildning och ett välbetalt jobb.
  • Pixxel
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 17:08:16 följande:
    Som forskaren sa. Är du ung man och singel. Skaffa en bra utbildning och ett välbetalt jobb.
    Vad gör man om man redan har detta men fortfarande är incel?
  • Anonym (Fol)
    Pixxel skrev 2023-07-29 17:14:41 följande:
    Vad gör man om man redan har detta men fortfarande är incel?
    Då behöver man jobba på sin psykiska och fysiska styrka samt sociala färdigheter.
  • Anonym (SL)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-29 10:46:36 följande:

Tyvärr, du har fel, SL.

Det är inte möjligt att få en kvinna att bli förälskad genom att vara jämställd med henne.

Det beror på att kvinnor bara kan bilda relation eller gifta sig med män som de uppfattar har högre status än de själva.

Termen kallas hypergami och är belagd genom forskning.

Hahaha
    Ska hälsa min man som fick mig på fall tack vare hans människosyn och jämställda värderingar att det är helt omöjligt att jag är kär i honom...Jag har 2 akademiska examen (han jobbar som jag har skrivit som busschaufför) och högre lön än honom...

Ska också hälsa min hjärtsjuka vän med sjukersättning på minimumnivå att det är helt omöjligt att hans domarfru kan vara kär i honom.
    Hans jämställda värderingar var en stor orsak till att de stämde träff.
    Han hade för övrigt aldrig haft en relation när de träffades och var oskuld....

Jag har många liknande exempel i min umgängesträff så jag känner inte riiiiktigt igen mig i detta.
    Det är så härligt att ni experttyckare på FL finns så att vi andra vet hur vi andra vilsna själar ska känna.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-29 18:37:02 följande:
    Hahaha
    Ska hälsa min man som fick mig på fall tack vare hans människosyn och jämställda värderingar att det är helt omöjligt att jag är kär i honom...Jag har 2 akademiska examen (han jobbar som jag har skrivit som busschaufför) och högre lön än honom...

Ska också hälsa min hjärtsjuka vän med sjukersättning på minimumnivå att det är helt omöjligt att hans domarfru kan vara kär i honom.
    Hans jämställda värderingar var en stor orsak till att de stämde träff.
    Han hade för övrigt aldrig haft en relation när de träffades och var oskuld....

Jag har många liknande exempel i min umgängesträff så jag känner inte riiiiktigt igen mig i detta.
    Det är så härligt att ni experttyckare på FL finns så att vi andra vet hur vi andra vilsna själar ska känna.
    Tror att en person med ordning på livet mer troligt har sunda värderingar gällande kvinnor.

En person som har svårt med relationer överlag, tycker att allt är någon annans ansvar är nog mer trolig att vara arbetslös, kanske deprimerad, sämre ekonomi.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?